Poslední aktualizace: 20.2.2024 , svátek má

Horská útulňa Cabanka (1 050 m), Kremnické vrchy

Turistická útulna Cabanka na hřebeni Kremnických vrchů

28.12.2007 | Otakar Brandos

Útulna Cabanka. Kremnické vrchy nejsou našim turistům příliš známy. Přitom poskytují mnoho atraktivních turistických cílů i řadu možností levného a nebo dokonce bezplatného ubytování pod střechou. Jednu z takovýchto možností poskytuje otevřená turistická útulna Cabanka, která se nachází kousek pod hlavním hřebenem Kremnických vrchů zhruba 300 metrů od Kordického sedla při zimní lyžařské trase severního okruhu (či cyklotrase, která je využívána v letních měsících).

Cabanka

Tato trasa vede ze Skalky kolem Tunelu pod sedlem Tunel a dále po západním a severním úbočí vrcholu Vyhnatová (1 283 m). Turistická útulna je volně přístupná, vstup do útulny umožňují dveře v zadní částí chaty (nikoliv zepředu), za níž se nachází kůlna a suchý záchod. Voda je asi 100 metrů od chaty Cabanka při cyklotrase (běžecké trase) západním směrem po levé ruce.

V patrové chatě jsou ve spodní části tři postele s matracemi, stůl s lavicemi a krb. V horním patře je několik dalších místností, kde se dá přespat na podlaze, takže s přehledem se tady vyspí 10 až 15 lidí. Chata (útulna) je situována v pěkné části Kremnických vrchů, za pěkného počasí odsud máme jako na dlani Velkou Fatru s vrcholy Krížna, Kráľova skala aj.

Podle aktuálních informací ze Slovenska probíhá na útulně rekonstrukce. Bylo vyrobeno vnitřní zařízení, přidělány pryčny. Jakmile to bude možné, situaci ověřím přímo na místě. Rekonstrukce mají pokračovat i v průběhu roku 2021.

Útulna Cabanka, turistická mapa

O prázdninách (-OB-, 21.10.2010, 08:24 )
byla Cabanka vpořádku, krb jsem pochopitelně nevyzkouąel, ale myslím, ľe bude vąe O.K. Určitě bych se tady tuto zimu nebál přijet. Mluvím i sám za sebe, nebo» tuto zimu tady máme plánovánu jednu z akcí.

+ Hostinec, turistická chata, Kremnické vrchy
+ Chata na Krátkej, Velká Fatra
+ Koliba pod Suchým, Velká Fatra
+ Salaš Kýšky, Velká Fatra
+ Sestřičky, salaše Velké Fatry
+ Belanská salaš, Velká Fatra
+ Salaš pod Ploskou, Velká Fatra
Aktuální počasí Praděd Babia hora Macocha Karlštejn Žiarska chata Roháče, ubytování Macocha Hranická propast Rozhledny Zámek Hluboká Sluneční soustava Kráľova studňa Červená Lhota Vodopády Beskydy, ubytování Spacáky Gran Paradiso
1. Karpattreky Trek z Malé Fatry do pohoří Žiar, Fatransko-turčanský Karpattrek (2)
3. Ukrajinské Karpaty Dvoudenní trek na Černou horu a Stoh dolinou Černého Čeremoše na pomezí Ukrajiny a Rumunska