Počasí Počasí Satelitní snímky počasí Satelit Webkamery Kamery Kontakty Kontakty Eshop Eshop
Poslední aktualizace: 30.6.2017 , , svátek má
Treking > Cestování > Slovensko, dálniční známky

Slovensko, dálniční známky

Ceny a platnost dálničních známek na Slovensku 2017

26.8.2012 | Otakar Brandos

Síť slovenských dálnic je sice hodně řídká (dnes asi 380 km), přesto je nutné si pro jízdu po těchto komunikacích koupit platnou dálniční známku. Motorová vozidla do hmotnosti 3,5 tuny mohou pro jízdu po slovenských dálnicích použít dálniční známku s dobou platnosti 10 a 30 dní nebo 12 měsíců. Roční dálniční známka na Slovensku má platnost od 1.1. roku platnosti do 31.1. následujícího roku. Ceny slovenských dálničních známek naleznete v níže připojené tabulce.

Čtěte také: Slovinsko, dálniční známky. Cena a platnost dálničních známek ve…

Od roku 2016 platí na Slovensku i pro osobní automobily s hmotností do 3,5 tuny systém elektronických dálničních známek. Tyto elektronické dálniční známky nahradily klasické nalepovací dálniční známky. Bližší informace naleznete na slovenském webu www.eznamka.sk. Ceny dálničních známek pro rok 2017 se nemění.

Doba platnosti Auta do 3,5 t Auta nad 3,5 t
Desetidenní 10 € mýtné
Měsíční 14 € mýtné
Roční 50 € mýtné

Kde koupit slovenskou dálniční známku

Systém slovenských dálničních funguje prakticky stejně jako v sousedním Maďarsku. Po koupi dálniční známky obdržíte doklad a do systému bude zavedena RZ (registrační značka) vašeho automobilu. Kontrola se provádí s pomocí kamerového systému na mýtných bránách. Při případné silniční kontrole se pak prokazujete dokladem o koupi.

Slovenskou dálniční známku (elektronickou známku) lze zakoupit na vybraných obchodních místech. Obvykle na hraničních přechodech a nebo benzinových pumpách. Všechna prodejní místa nesou logo s nápisem eznamka. Známku si lze koupit i v předstihu na webovkách eznamka.sk.

Čtěte také: Co byste měli vědět před cestou do Rakouska, změny dopravních předpisů

Dálniční síť na Slovensku dnes spíše tvoří jednotlivé izolované úseky, plánováno je propojení některých z nich dostavbou chybějících úseků. Například v úsecích Žilina - Martin - Ružomberok aj. Dálniční známky na Slovensku zakoupíte na tradičních prodejních místech, například u benzinových pump, na hraničních přechodech apod.

U nákladních aut, autobusů a dalších vozidel nad 3,5 tuny platí povinnost elektronického mýtného. "Krabičku" je nutno vyzvednout při vstupu na území Slovenska (obvykle na bývalých celnicích) a nabít. Poplatek činí 0,04 - 0,209 EUR za každý ujetý kilometr po dálnici a nebo silnici 1. třídy. Cena závisí na hmotnosti vozidla, počtu náprav a emisní třídě vozidla. To však běžného návštěvníka Slovenska a turistu zajímat příliš nemusí.

Aktuální ceník a dobíjecí místa naleznete na následujících stránkách - https://www.emyto.sk/web/guest.

+ Pokuty na Slovensku: Sazebník pokut za dopravní přestupky na slovenských silnicích
+ Na ukrajinských silnicích - poplatky, dopravní předpisy, dokumenty
+ Jak cestovat do ukrajinských Karpat? Co mě čeká na hranicích s Ukrajinou?
+ Na rumunských silnicích - poplatky, dopravní předpisy, dokumenty

17.12.2014, 20:39 Jitka | platnost dálniční známky SK
17.12.2014, 21:15 -OB- | Děkuji
29.08.2012, 18:28 peter | znamka

Hory Za výhledy na hřeben Sturzhahn a klettersteig Gamsblick na Traweng, Totes Gebirge
Hory Oravská Magura, dvoudenní trek za dech beroucími výhledy
Hory Poloniny - Bukovské vrchy a Bieszady smáčené našim potem
Pluto Zverovka Praděd Krkonoše, ubytování Kosmické záření Sluneční soustava Žiarska chata Roháče, ubytování Macocha Hranická propast Rozhledny Sluneční erupce Elbrus, Kavkaz Kráľova studňa Loket Porubský bludný balvan Beskydy, ubytování Spacáky Gran Paradiso

Poslední diskusní příspěvky

Tapety na plochu PC zdarma, léto
 16.08.2017 1 příspěvek
Vrabec polní (Passer montanus)
 15.08.2017 1 příspěvek
 13.08.2017 23 příspěvků
Na kole podél Dunaje do rumunského Banátu
 12.08.2017 4 příspěvky
Kudlanka nábožná (Mantis religiosa)
 11.08.2017 9 příspěvků
 29.07.2017 1 příspěvek
Chata Lajoška na Predné holici
 28.07.2017 25 příspěvků
Je kosmická strava MANA vhodná pro trekaře?
 28.07.2017 1 příspěvek
Výstup na Gößeck, VHT v Ennstálských Alpách
 27.07.2017 1 příspěvek
Ausangate trek v Peru
 26.07.2017 1 příspěvek
Kilimandžáro, trek na nejvyšší horu Afriky
 26.07.2017 3 příspěvky
Jeskyně Baradla (Baradla-barlang)
 26.07.2017 2 příspěvky
Chata pod Bukovcem, Jizerka
 25.07.2017 14 příspěvků
Chata Jeskyňka, Javoříčko
 24.07.2017 13 příspěvků
Oblasti: Beskydy | Bílé Karpaty | Brdy | Broumovská vrchovina | Česká Kanada | České středohoří | České Švýcarsko | Český les | Český ráj | Doupovské hory | Drahanská vrchovina | Hanušovická vrchovina | Hornosvratecká vrchovina | Hostýnské vrchy | Chřiby | Javorníky | Jeseníky | Jevišovická pahorkatina | Jizerské hory | Králický Sněžník | Krkonoše | Krušné hory | Křivoklátská vrchovina | Litenčická pahorkatina | Lužické hory | Nízký Jeseník | Novohradské hory | Orlické hory | Pálava | Podyjí | Rakovnická pahorkatina | Ralsko | Rychlebské hory | Slavkovský les | Svitavská pahorkatina | Šluknovská pahorkatina | Šumava | Švihovská vrchovina | Vizovická vrchovina | Vlašimská pahorkatina | Vsetínské vrchy | Východolabská tabule | Zábřežská vrchovina | Zlatohorská vrchovina | Ždánický les | Železné hory | Žulovská pahorkatina | Branisko | Bukovské vrchy | Burda | Cerová vrchovina | Čergov | Čierna hora | Chočské vrchy | Kremnické vrchy | Krupinská planina | Kysucké Beskydy | Laborecká vrchovina | Levočské vrchy | Ľubovnianska vrchovina | Malá Fatra | Malé Karpaty | Muránska planina | Nízké Tatry | Ondavská vrchovina | Oravská Magura | Oravské Beskydy | Pieniny | Podunajská pahorkatina | Pohronský Inovec | Polana | Považský Inovec | Revúcka vrchovina | Roháče | Slanské vrchy | Slovenský kras | Slovenský ráj | Spišská Magura | Stolické vrchy | Strážovské vrchy | Súlovské skály | Šarišská vrchovina | Štiavnické vrchy | Tribeč | Velká Fatra | Veporské vrchy | Vihorlat | Volovské vrchy | Vtáčnik | Vysoké Tatry | Záhorie | Zemplínské vrchy
Home Page | Časopis | Průvodce | Ceník inzerce | Soutěže | Seznamka | Kalendář akcí | Outdoor testy | Horské chaty | Fotogalerie | Archiv
Treky, turistika | Horolezectví | Cykloturistika | Cestování | Vesmír, astronomie | Turistická mapa online | Spolupracujeme