Počasí Počasí Satelitní snímky počasí Satelit Webkamery Kamery Kontakty Kontakty Eshop Eshop
Poslední aktualizace: 25.11.2016 , , svátek má
Treking > Cestování > Maďarsko, dálniční známky

Maďarsko, dálniční známky

Ceny a platnost dálničních známek v Maďarsku 2017

22.1.2016 | Kamil Balaj

Také v Maďarsku se za používání některých úseků silnic vyšší třídy a dálnic platí. Maďarsko však nemá klasické "nalepovací" dálniční známky, jak je známe například od nás, používá tzv. e-známky (označení E-MATRICA). Jedná se prakticky o stejný systém elektronických dálničních známek, které letos zavedlo Slovensko.

Do systému dálničních e-známek nebo zpoplatněného užití silnic v Maďarsku patří motorová vozidla s celkovou nejvyšší povolenou hmotností do 3,5 tuny, jako jsou motocykly (na rozdíl od ČR a Slovenska), osobní automobily, jiná vozidla a osobní motorová vozidla, autobusy a karavany nad 3,5 tuny.

Čtěte také: Slovensko, dálniční známky: Ceny a platnost dálničních známek…

Tato motorová vozidla mohou užívat zpoplatněné úseky maďarských silnic výhradně po zakoupení dálniční e-známky. Pouze e-známka opravňuje držitele k užití zpoplatněných úseků rychlostních silnic Maďarska.

Výše ceny dálniční e-známky je závislá na kategorii motorového vozidla. Nejvyšší povolená celková hmotnost motorového vozidla a jeho přívěsu je stanovena na základě záznamu nacházejícího se v technickém průkazu vozidla.

Doba platnosti dálniční e-známky v Maďarsku

Týdenní dálniční e-známka: platnost začíná dnem určeným kupujícím a platí ještě následujících 9 dnů, celkem 10 po sobě následujících kalendářních dnů do půlnoci 10. dne.

Měsíční dálniční e-známka: platnost začíná dnem určeným kupujícím a končí o půlnoci stejného dne následujícího měsíce. Pokud takový den v měsíci vypršení platnosti není, platí do půlnoci posledního dne měsíce.

Roční dálniční e-známka: je platná od 1. ledna do 31. ledna následujícího roku (celkem na 13 měsíců).

Ceny dálničních e-známek v Maďarsku pro rok 2016 ve forintech jsou:

Typ vozidla 10 dní měsíc rok
Motorka 1 470 ft
Do 3,5 t a 7 osob (D1) 2 975 ft 4 780 ft 42 980 ft
Do 3,5 t nad 7 osob (D2) 5 950 ft 9 560 ft 42 980 ft
Přívěs (za D2, B2) 2 975 ft 4 780 ft 42 980 ft
Autobus (B2) 13 385 ft 21 975 ft 199 975 ft

V Maďarsku lze dálniční e-známky koupit především na benzínových pumpách a v okolí hraničních přechodů. Nebo existuje také možnost koupě dálniční e -známky před cestou přes internet on-line (SMS nebo e-shop): www.nemzetimobilfizetes.hu, www.virpay.hu (v němčině, angličtině, rumunštině a maďarštině). Při kontrole slouží jako doklad potvrzení o zaplacení.

Další informace můžete najít v elektronickém průvodci dálničními e-známkami v češtině ve formátu pdf ke staženi: www.tolls.eu. Při jízdě bez použití dálniční e-známky hrozí v případě silniční kontroly pokuta u osobních vozidel 14 875 ft a u autobusů až 66 925 ft.

+ Rakousko, dálniční známky: Cena a platnost dálničních známek v Rakousku
+ Dálniční známky v ČR: Cena a platnost dálničních známek
+ Dálniční poplatky v Polsku: Placené dálnice v Polsku, přehled zpoplatněných úseků
+ Slovinsko, dálniční známky: Cena a platnost dálničních známek ve Slovinsku
+ Na ukrajinských silnicích - poplatky, dopravní předpisy, dokumenty
+ Jak cestovat do ukrajinských Karpat? Co mě čeká na hranicích s Ukrajinou?
+ Na rumunských silnicích - poplatky, dopravní předpisy, dokumenty
+ České hory a Slovensko - túry, turistické trasy a treky
+ Slovinsko, dálniční známky. Cena a platnost dálničních známek ve Slovinsku
+ Kempy a chatové osady na Slovensku, seznam slovenských kempů
+ Postojnska Jama neboli jeskyně Postojná; Slovinsko
+ Slovinsko - počasí, geografie, přírodní poměry a dovolená

Výběr tras a cílů podle pohoří
Beskydy Bukovské vrchy
Orlické hory Roháče, Z. Tatry
Rychlebské hory Velká Fatra
Šumava Vysoké Tatry
Zábřežská vrchov. Další pohoří…
Hory Toulání s kolem kolem českých řek, tip na zajímavý cyklovýlet
Hory Noc na Medvědí hoře, túra z Koutů nad Desnou na Dlouhé stráně v Jeseníkách
Hory Malá Pec, Velká Pec a Orlie skaly: Turistické cíle v Malých Karpatech
Hory Dúpna diera a Rumpálový závrt: Výprava za krasovými jevy na jižním úpatí masivu hory Baske v Strážovkách
Bardejov Jeseníky, ubytování Furkotka Domica Helfenburk Chata Magurka Slaměnka Branisko Hluboká Macocha Brekov Bjelašnica Svaté pole Býk Osoblažsko Ortler Polární záře Jak vzniká blesk Roháč obecný Měsíc Pohorky Viklany

Poslední diskusní příspěvky

Rock Towns, skalní města ČR na kolech
 25.04.2017 1 příspěvek
Libín, rozhledna v Šumavském podhůří
 25.04.2017 3 příspěvky
Ahoj všem. Najde se někdo,kdo by chtěl podniknout
 24.04.2017 1 příspěvek
 07.04.2017 2 příspěvky
Plavecký hrad, Plavecké Podhradie
 04.04.2017 1 příspěvek
Abcházie, rady pro zájemce o cestu do země
Nejvyšší pohoří České republiky
 30.03.2017 5 příspěvků
Jak vybrat kvalitní cestovní kufry a jiná zavazadl
 29.03.2017 5 příspěvků
Wildspitze a Urkundholm, výstup
 26.03.2017 4 příspěvky
Talkenschrein, Alker a Schoberspitze, Taury
 24.03.2017 1 příspěvek
Vliv temné hmoty na vývoj galaxií v raném vesmíru
 24.03.2017 2 příspěvky
4 slezské rozhledny za jarní rovnodennosti
Turistický batoh Ferrino Overland 50+10
 24.03.2017 1 příspěvek
Výstup na Großer Buchstein, Gesäuse
 20.03.2017 1 příspěvek
Kmeťov vodopád, nejvyšší vodopád na Slovensku
 20.03.2017 3 příspěvky
Luční bouda, Krkonoše
 20.03.2017 12 příspěvků
Velký a Malý Kriváň, Malá Fatra
 19.03.2017 3 příspěvky
Výstup na Hexenturm
 19.03.2017 2 příspěvky
Silická planina a Zádielská planina, turistika
 18.03.2017 1 příspěvek
1. Jeskyně Punkevní jeskyně, Moravský kras a veřejnosti přístupné jeskyně
2. České hrady Karlštejn, jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších českých hradů
3. Tipy na výlet Dlouhé stráně, přečerpávací vodní elektrárna v CHKO Jeseníky
4. Naše vrcholy Říp, hora s nejasnou minulostí
5. Chaty Zamkovského chata, horská chata ve Vysokých Tatrách v ústí Malé Studené doliny
6. Vesmír Rychlost světla, nejvyšší rychlost šíření informace ve vesmíru
7. Skály Pravčická brána: Největší skalní brána Evropy, Jetřichovické stěny
Oblasti: Beskydy | Bílé Karpaty | Brdy | Broumovská vrchovina | Česká Kanada | České středohoří | České Švýcarsko | Český les | Český ráj | Doupovské hory | Drahanská vrchovina | Hanušovická vrchovina | Hornosvratecká vrchovina | Hostýnské vrchy | Chřiby | Javorníky | Jeseníky | Jevišovická pahorkatina | Jizerské hory | Králický Sněžník | Krkonoše | Krušné hory | Křivoklátská vrchovina | Litenčická pahorkatina | Lužické hory | Nízký Jeseník | Novohradské hory | Orlické hory | Pálava | Podyjí | Rakovnická pahorkatina | Ralsko | Rychlebské hory | Slavkovský les | Svitavská pahorkatina | Šluknovská pahorkatina | Šumava | Švihovská vrchovina | Vizovická vrchovina | Vlašimská pahorkatina | Vsetínské vrchy | Východolabská tabule | Zábřežská vrchovina | Zlatohorská vrchovina | Ždánický les | Železné hory | Žulovská pahorkatina | Branisko | Bukovské vrchy | Burda | Cerová vrchovina | Čergov | Čierna hora | Chočské vrchy | Kremnické vrchy | Krupinská planina | Kysucké Beskydy | Laborecká vrchovina | Levočské vrchy | Ľubovnianska vrchovina | Malá Fatra | Malé Karpaty | Muránska planina | Nízké Tatry | Ondavská vrchovina | Oravská Magura | Oravské Beskydy | Pieniny | Podunajská pahorkatina | Pohronský Inovec | Polana | Považský Inovec | Revúcka vrchovina | Roháče | Slanské vrchy | Slovenský kras | Slovenský ráj | Spišská Magura | Stolické vrchy | Strážovské vrchy | Súlovské skály | Šarišská vrchovina | Štiavnické vrchy | Tribeč | Velká Fatra | Veporské vrchy | Vihorlat | Volovské vrchy | Vtáčnik | Vysoké Tatry | Záhorie | Zemplínské vrchy
Home Page | Časopis | Průvodce | Ceník inzerce | Soutěže | Seznamka | Kalendář akcí | Outdoor testy | Horské chaty | Fotogalerie | Archiv
Treky, turistika | Horolezectví | Cykloturistika | Cestování | Vesmír, astronomie | Turistická mapa online | Spolupracujeme