Poslední aktualizace: 26.4.2023 , svátek má
Treking > Cestování > Colorado: Devil´s Head Lookout a horská příroda

Colorado: Devil´s Head Lookout a horská příroda

Colorado krásné tě znám (10) - do skal za americkými čerty v Devil´s Head Lookout

5.6.2017 | Dorek Čermák

Naše sedmičlenná parta, kterou nazývám moravští důchodci, je v poměru k těm mladším čtyři ku třem a náš průměrný věk je šedesát a půl roku. Proto název důchodci. Výčet různých zranění a operací je neuvěřitelný. Proto je s podivem, že nás ještě baví se plahočit po horách. Věřte, že baví. A moc.

Devils Head Loukout

Někdy to bolí, přesto každý týden vyrážíme do kopců. Končí měsíc květen a je vyhlášena výprava do neznáma směrem jižním a jako pomůcka pro hodně zvědavé a přemýšlivé je další údaj. Jedeme do místa, které patří mezi asi dvanáct TOP míst v celém Coloradu a cesta nám bude trvat půldruhé hodiny.

Čtěte také: Roxborough State Park - malý skvost kousek od hlavního města Colorada…

Člověk míní, okolnosti mění. Bloudíme celé dopoledne a cesta se protáhla na skoro hodiny čtyři. Pomohl až šerif, který nás navedl správným směrem. Poslední usek dlouhý čtrnáct kilometrů vedl po prašné cestě vedoucí po zalesněném horském hřebenu bez vyhlídek. Pár serpentin, kopeček a stojíme na plném parkovišti.

Devils Head Loukout Devils Head Loukout

Je úterý a tady tolik lidí. Vítá nás cedule s nápisem Devil´s Head Lookout (Čertova hlava). Je to požární strážní věž, která se nachází na skalním vrcholu Pikes Peak granite v Douglas County v Národním lese Pike. Toto místo je přístupné pro pěší turisty po National Recreation Trail dlouhém čtyři a půl km s převýšením 290 metrů. Prostě krátká procházka, trochu do kopce a do výšky 2 971 m.

Foťáky jsou připravené, tak vzhůru do skalního světa po upravené stezce,která je od nástupu z obou stran lemována popadanými stromy v nepředstavitelném chaosu. 21. července 2015 se tudy v úzkém pásu prohnalo tornádo a padající stromy a jejich kořeny braly sebou i hodně skal. Člověk by to nedokázal poskládat.

Stezka stoupá v serpentinách mezi skalními bloky a věžemi. Občas je odbočka na vyhlídku. S přibývající výškou se otevírají výhledy na skalní masivy blízké i ty v dálkách. Po půldruhé hodině prolézání skalním světem přicházíme na místo, kde se pod skalou krčí malý domek podobný tomu z pohádky, který byl z perníku. Už jenom čekám, že vystrčí hlavu ta ježibaba. Byla tam ale jen starší paní, která ochotně ukázala, kudy se dostaneme na vedlejší skálu.

Za pohádkovým domkem stoupá ve skalách schodiště se sto čtyřiceti třemi schody, po kterých vystupujeme na krátký skalní hřeben. A po něm k prosklené dřevěné stavbě, která sloužila jako strážní věž pro posádku hlídající odtud požáry v coloradských horách.

Devils Head Loukout Devils Head Loukout

Původní stanice byla založena v roce 1912 a původní věž byla postavena v roce 1919. V létě roku 1951 byla demontována stará věž a byla postavena současná stavba. Při stavbě pomáhalo sto vojáků a šedesát mul. V roce 1991 byla zařazena do Národního registru historických míst. To vše jsme se dozvěděli od pohádkově vyhlížejícího dědečka se sněhobílým vousem v perfektně vyžehlené uniformě, který má na věži službu. I to, že viditelnost na všechny strany je sto mil. To je 320 km od horizontu po horizont. A to mohu potvrdit.

Dechberoucí pohledy do dálek. Od zasněžených hor u Nového Mexika po zasněžené čtyřtisícovky v horách Rocky Mountain, které jsou už pod hranicí Wyomingu. Dostáváme vizitku jako památku na návštěvu tohoto místa. Na dřevěném pilířku mezi okny má ručně psané cedulky od roku 2004, kdy který rok byly požáry. Nad okny jsou cedulky s údaji o všech 52 čtyřtisícovkách v Coloradu. Prostě puntičkář. Kolem budovy je ochoz, tak fotím panoramata. Ještě jsme se vyškrábali na skálu naproti a i tady jsem objevil skalní mísy s vodou, které nacházím po všech coloradských skalách.

Po čtyřech hodinách jsme na teď už prázdném parkovišti. Výprava do neznáma stála za to a doporučuji i vám, navštívíte-li stát Colorado. Jenom ta prašná cesta se otevírá až koncem dubna, nebo až v květnu. Poznání amerických čertů stojí za to.

Devils Head Loukout Devils Head Loukout Devils Head Loukout Devils Head Loukout Devils Head Loukout Treking.cz - diskuze
Merkur Pravčická brána Rýchorská bouda Hrad Sovinec Bludný balvan Barborka Šerlich Macocha Pluto Černá díra Motýli Grossglockner Burkvíz Zvířetník Karlštejn Slunce Cumulonimbus Bouzov Karimatky Kvasar Opruzeniny Říp

1. Hrady Štramberská Trúba neboli Štramberský hrad, Štramberk
2. Jeskyně Zbrašovské aragonitové jeskyně: Hydrotermální jeskyně Hranického krasu, Teplice nad Bečvou
3. Naše vrcholy Praděd, nejvyšší hora Hrubého Jeseníku a pátá nejvyšší hora v ČR
4. Rozhledny Toulovcova rozhledna: Rozhledna na Jarošovském kopci, Toulovcovy maštale
5. Vesmír Neutronová hvězda: Miniaturní hvězda a nebo extrémní atomové jádro?