Poslední aktualizace: 28.1.2016 , svátek má
Treking > Aktuality > Keňa a gorily - strhující diashov manželů Motani

Keňa a gorily - strhující diashov manželů Motani

Červení sloni, zelená mamba a Masajové

6.10.2014 | TZ

Fotograficko-filmová projekce Kateřiny a Miloše Motani z náročné cesty napříč východní Afrikou. Velmi blízká setkání se zvířaty. Nahlédnutí do života významných afrických kmenů.

Keňa a gorily

Naše cesta povede tentokrát napříč Keňou. V hlavním městě Nairobi se podíváme do Kibery - jednoho z největších slumů na africkém kontinentu. Bída a naděje, smutek a úsměv jsou synonymem pro tuto chudinskou čtvrt.

Již kousek za městem začíná pravá divočina, kde je možné spatřit spousty divokých afrických zvířat. Další den strávíme s malými osiřelými červenými slony. Poté se podíváme žirafám zblízka do očí.

Přijímáme pozvání a ocitáme se v masajské vesnici, kde bojovní Masajové ještě stále bydlí v chatrčích postavených z bláta a kravího trusu, pijí kravské mléko smíchané s krví. Říká se, že vliv na jejich dlouholetý až stoletý život má nedaleké Kilimanjaro. Navazujeme přátelství také s kmenem Turkana a Samburu.

Čtěte také: Divoký Madagaskar. Diashow - lemuři, baobaby a domečky z bláta

V parku Tsavo začínají první problémy s našim autem, které jednou opravou rozhodně nekončí. Zvláště v tomto parku sledujeme každý pohyb v trávě, právě tady řádili před časem dva lidožraví lvi. Vydáváme se také na hadí safari. S našim průvodcem chodíme hodiny spletitým terénem, hadí jeskyní, než se nám konečně podaří najít velmi jedovatou zelenou mambu.

Keňa a gorily Keňa a gorily Keňa a gorily Keňa a gorily

Cestou se zastavíme v krásném a velmi rušném starém městě Mombasa, které dýchá orientem, a kde před časem kvetl obchod s otroky. Blízko pobřeží prozkoumáme také tajemné opuštěné arabské město Gede.

V rezervaci Sweetwather nás zajímají hlavně nosorožci, kteří jsou pod speciální ozbrojenou ochranou před pytláky. V národním parku Samburu zažijeme se zvířaty další dobrodružství. Vyšlápneme na Mt. Kenya a budeme obdivovat neobvyklou vysokohorskou vegetaci.

Celý den strávíme mezi obrovskými hejny růžových plameňáků. Vydáme se hledat nádherné a plaché černobílé opice guarézy. Apropo opice - těch je v Keni víc než dost. Vytrvale sledují, co by nám ukradly. Pokud je to kočkodan, člověk se ubrání, ale běda jak se na scéně objeví pavián!

Keňa a gorily Keňa a gorily Keňa a gorily Keňa a gorily

Poslední dny pak strávíme v parku Masai Mara, kde obrovská stáda pakoňů právě přebrodila zrádnou řeku plnou krokodýlů. Poté roztančený černý kontinent opouštíme. Vrátíme se sem už za pár měsíců. Jsme celí nedočkaví, jaké nové zážitky nám Uganda připraví. Neboť hlavním cílem naší další cesty jsou horské gorily!

Aktuální termíny, případné změny a více informací na www.motani-photography.com.

+ Mont Keňa a safari, jak chutná Afrika
+ Kilimandžáro. Trek s podrobným itinerářem výstupu na vrchol
+ Madagaskar, národní parky a baobaby
+ Smích a slzy černého Súdánu
+ Cez národné parky do Mombasy
+ Sahara, největší poušť světa
+ Madagaskar. Cestovatel a fotograf Martin Loew uvádí digitální diashow Madagaskar
+ Smích a slzy černého Súdánu, občanská válka na východě Afriky

Hory Čerchov, túra na nejvyšší horu Českého lesa
Hory Goethova skalka, nejzápadnější lezecká oblast v České republice
Hory Treking na Slovensku: Ondavská vrchovina, Laborecká vrchovina a Šariš
Velká Javořina Šumava, ubytování Štefánička Petřínská rozhledna Hukvaldy Chata Paprsek Borišov Pieniny Lyžování v Rakousku Praděd Hukvaldy Maroko Pravčická brána Supernovy Sivá brada Les Ecrins Kvarky Cumulonimbus Fačkovské sedlo Kulové hvězdokupy Mačky Ďumbier
1. Treking Pekelný přechod Slezských Beskyd - Velký Stožek, Barania Góra a Skrzyczne
2. Turistická poradna Co je to softshell a z čeho se vyrábí? Vše o softshellu
3. Rumunské Karpaty Retezat, princeznou Jižních Karpat křížem krážem (2)
4. Naše vrcholy Železná hůrka, nejmladší sopka České republiky
6. Vesmír Jupiterova Velká rudá skvrna se smršťuje, Hubble zaznamenal nejmenší velikost víru v historii
7. České hrady Hazmburk. Hrad Hazmburk (Házmburk) je dominantou Dolnooharské tabule