Poslední aktualizace: 20.1.2016 , svátek má

Medvěd napadl a zranil houbaře na Malé Fatře

Útok medvěda v oblasti Šútovského vodopádu na Malé Fatře

30.9.2013 | Otakar Brandos

Na Slovensku došlo k dalšímu útoku medvěda na člověka. K útoku došlo v oblasti Malé Fatry za obcí Šútovo, za kterou se nachází známý a turisty navštěvovaný Šútovský vodopád, jenž je nejvyšším vodopádem Malé Fatry.

Medvěd napadl dvojici houbařů, otce (32) s dcerou (11), kteří se vydali na houby nedaleko svého bydliště. K útoku mělo dojít asi dva kilometry od obce v blízkosti místního lyžařského vleku. Útok na člověka následoval asi tři týdny po jiném incidentu, kdy medvěd napadl muže v blízkosti Trusalové (rovněž Malá Fatra).

Čtěte také: Jak se chovat při setkání s medvědem

Slovenská média útoky medvědů možná trochu přibarvila, nicméně skutečností zůstává, že k napadení člověka medvědem dochází i na Slovensku. V naprosté většině případů jde však chybu člověka, jenž nedbá základních zásad pohybu v medvědích teritoriích a nebo při setkání s medvědem nevhodně zareaguje.

Snad vím o čem mluvím, neboť jen během tohoto září jsem dvakrát potkal medvěda. Jednou dokonce (vlastní nepozorností) ve vzdálenosti pouhých asi pěti metrů a žádný z medvědů neměl tendenci na mě zaútočit, ale naopak vyklidit pole…

Při pohybu v nepřehledném terénu, na loukách s vysokou trávou a v lese je potřeba dělat dostatečný hluk, aby vás medvěd mohl včas zaregistrovat a vyhnout se vám. Zejména v tomto období, kdy se medvědi před zimou vykrmují na zralých ostružinách a dalších lesních plodech.

Zdroj: http://www.cas.sk/clanok/261710/medved-napadol-otca-aj-dceru-zautocil-blizko-ich-domu-takmer-v-obci.html

+ S medvědy v zádech, anebo pořádný prásk v Tatrách
+ Můj život s karpatskými medvědy, co dělat při setkání s medvědem
+ Jak být v bezpečí na územích obývaných medvědy
+ Koločavský medvěd opět řádil, Češi přečkali noc na stromě

01.10.2013, 09:08 Katarína Šavelová | Medveď
01.10.2013, 23:10 Peter | netreba pozerat a citat spravy

Hory Netradiční Brenta: přechod Cimy Tosy; nejvyšší vrcholy evropských pohoří
Hory Korsika - ostrov, který vás dorazí, Sentier de Grande Randonneé de la Corse neboli GR 20
Hory Ferratou na Martinky? Nový turistický chodník a via ferrata na Martinské hole
Studniční hora České středohoří Beskydy, ubytování Kamenitý Kumburk Kvarky Chata Borišov Štefánička Roháče, ubytování Sněžka Hranická propast Maroko Praděd Slunce Hričov Bradlo Vihorlat Morské oko Lužické hory Hukvaldy Fáze Měsíce Ostaš a Hejda

Ve Finsku již dávno platí "hiking without littering", tak proč by to nemohlo jít i u nás!

O kladném vztahu Skandinávců ke své krajině jistě nikdo z nás nepochybuje, čistá severská příroda je dokladem citlivého přístupu ke krajině. Přístupu, který se neobjevil nějak samovolně, ale je produktem vývoje…

Vybavení na treky a turistiku; co sbalit do batohu na hory na vícedenní túru?

Tatry

Pro úspěšné a pohodové absolvování vícedenních treků je vedle psychické odolnosti a fyzické kondice důležité i vhodné…

1. Rumunské Karpaty Vilcan a Retezat, do nejkrásnějších hor Rumunska
2. České hory Túra na Lovoš a do Oparenského údolí, turistika a vrcholy v Českém středohoří
3. Slovenské hory Fatransko-tatranský Karpattrek (6), hřebenovka ze Strečna do Telgártu
4. Slovenské hory Strážovské vrchy, trek Strážovskými vrchy na sklonku léta
5. České hory Přírodní rezervací Račí údolí přes Čertovy kazatelny a zříceninu hradu Rychleby