Poslední aktualizace: 12.1.2016 , svátek má

Horská výzva: Vabroušek prvenství neobhájil

Na Božím Daru odstartuje Rock Point - Horská výzva

4.6.2014 | Patrik Pátek

Boží Dar - Do Krušných hor míří třetí zastávka seriálu horských běhů a trekingu dvojic Rock Point - Horská výzva. Start této v Česku unikátní outdoorové "tour" je na programu už příští pátek přímo na Božím Daru, kam zamíří nejen na tisíc běžců, ale i týmy dobrovolníků, které horám pomáhají od odpadu.

Rock Point - Horská výzva

Rock Point - Horská výzva je čtyřdílný seriál masových horských běhů dvojic a právě na Božím Daru příští pátek odstartuje jeho třetí závod. "Na běžce čekají tři délky tras a vždy čtveřice kategorií. Podmínky jsou tedy stejné, ať už jdeme v Jeseníkách, na Šumavě nebo jako nyní v Krušných horách," podotkl ředitel závodu Pavel Zitta.

Účastníci v kategoriích muži, ženy, mix a dogtreking mají na výběr ze tří připravených tras. Nejdelší Long (63 km) s limitem 24 hodin na dokončení startuje příští pátek (13. 6.) tradičně pět minut před půlnocí. Na další dvě trasy Half (37 km) a Short (16 km) už závodníci vyběhnou v sobotu v 9 a v 10 hodin.

Čtěte také: Seriál Rock Point - Horská výzva 2014 otevřel své registrace do…

Královská trať Long ze startu na Božím Daru přes noc běžce zavede kolem Božídarského Špičáku, Mrtvého rybníku na Hřebečnou, kolem Lesíku háj, přes Abertamy na Plešivec a dále do Jáchymova a přes Krásný Les, Stráž nad Ohří, Srní, kolem Vysoké Seče přes Klínovec zpátky do cílového Božího Daru. Na trati je čeká čtveřice občerstvovacích stanic na Hřebečné, v Jáchymově, ve Stráži a na vrcholu Klínovce.

Podobná trasa je nachystána i v sobotu na účastníky střední délky. Ti se vyhnou smyčce přes Krásný Les a Stráž nad Ohří. Společné mají první tři občerstvovací stanice. Pro méně zdatné je určen šestnáctikilometrový okruh Short, kde účastníci mají možnost potkat se ve stanici v Jáchymově.

Přestože on-line registrace už byla ukončena, stále se každý může přihlásit na místě v den konání závodu. Startovní listina tedy prozatím není finální. Aktuálně je zapsáno na sedm set běžců, ale pořadatelé očekávají, že by účast mohla překonat tisícovku. "Naším záměrem je připravit opravdu velkolepý závod, při kterém každý v sobě najde chuť překonat sám sebe. Rock Point - Horská výzva ale není jen o fyzickém výkonu. Má za cíl zavést lidi do přírody, poznat nádherná zákoutí českých hor, ale současně horskému prostředí také pomoci a naučit se v něm chovat," nastínil další úkoly sportovní akce Zitta.

Organizátoři seriálu se totiž letos spojili se sdružením Progressum a společně vytvořili v Česku unikátní projekt - Green Way, při kterém na trase a ve vytipovaných turistických lokalitách týmy dobrovolníků sbírají odpad a čistí přírodu. Ne jinak tomu bude i v Krušných horách.

Připraven je také doprovodný program, který vypukne v sobotu od 13:30 hodin, když postupně vystoupí karlovarské kapely Ben Dover, Holden nebo Liwid. Chybět nebudou ani zábavné hry pro děti, takže si zastávku seriálu v Krušných horách opět mohou užít celé rodiny.

Horská výzva v Jeseníkách

Jesenickou Rock Point - Horskou výzvu ovládl Krajíček se Strelkou

12.4.2014 | Patrik Pátek

První závod letošního ročníku seriálu Rock Point - Horská výzva zná své vítěze. Do Koutů nad Desnou dorazilo na devět stovek účastníků, kteří se porvali na třech trasách ve čtyřech kategoriích. Nejrychlejší na královské dlouhé trati byla dvojka Vojtěch Krajíček a Martin Strelka.

Horská výzva, Jeseníky

"Byla to první Horská výzva, kterou jsme šli a jsme rádi, že se nám takhle povedla. Máme nějaké zkušenosti z dlouhých závodů, a tak jsem navrhnul, že společně dáme i tuhle výzvu. Je to dobré v tom, že když má člověk v nějakou chvíli krizi, která skoro vždy přijde, tak ho ten druhý dokáže morálně nebo fyzicky podpořit. V cíli jsme měli chuť jít ještě nějaký ten kilometr dál," řekl spokojeně v cíli vítězný Vojtěch Krajíček.

Na běžce "Longu" čekala pětašedesátikilometrová trasa z areálu Kouty. Běžci se vydali přes Sedlo, Keprník smyčkou přes Ramzovou zpět na Šerák, Červenohorské sedlo, Praděd, Ovčárnu a přes Vysokou holi znovu do cílového skiareálu Kouty. Duo Krajíček / Strelka trať zvládlo v nejrychlejším čase 6:48:02 hod.

Na druhé v pořadí Radima Kasalíka a Standu Najverta vítězové našli téměř deset minut a na bronzové muže Marka Causidise a Pavla Blablu takřka čtvrt hodinu. Velcí favorité na celkové prvenství - známý triatlonista Petr Vabroušek se Zbyňkem Cyprou - loňské zlato neobhájili, ačkoli jejich umístění bylo ve znamení dvou jedniček. Vabroušek s Cyprou pásku prošli v poklidu na jedenáctém místě.

"Určitě to není podle představ, protože jsme přijeli s cílem obhájit to loňské prvenství. Zpočátku to vypadalo nadějně, ale už v průběhu prvních deseti kilometrů se u Zbyňka projevily problémy, které ho trápily už dva měsíce. Jak šíleně ho bolí pata, mi ale přiznal teprve, když jsem mu řekl, že se mi zdá, že to trochu fláká. Až na Praděd jsme zkoušeli závodit. Pak už to bylo takové cupitání, ale zklamaní nejsme. Určitě jsme udělali radost deseti dvojicím před námi," usmál se Petr Vabroušek.

Ženám na dlouhé trati kralovala dvojice Kristýna Skalická s Klárou Rampírovou. Děvčata trasu dala za téměř devět a půl hodiny. "Vyhrály jsme s náskokem tři čtvrtě hodiny, takže jsem spokojená. Trochu jsem si vynahradila, že jsem nedošla Zimní výzvu," podotkla Kristýna Skalická. O dvacet minut rychlejší byli vítězové kategorie mix Miloslav Brichta s Lenkou Horákovou.

Horská výzva, Jeseníky

Běžci se v Jeseníkách poměřili i na poloviční trati Half, která měřila pětatřicet kilometrů. Účastníci se vyhnuli smyčce na Ramzovou. Mezi muži došel nejrychleji RS Vlašim - Kubín s Kašparem. Mezi ženami byly nejrychlejší Adéla Stránská s Marcelou Mikuleckou. Naopak smíšeným týmům dominovala slovenská sestava Liptovské čučorietky - Michaela Firmentová s Jánem Filipem Kotorou.

Letos poprvé dostali možnost také méně zdatní běžci, pro které pořadatelé připravili třetí krátkou trasu Short. Ani tady nechyběly totožné kategorie. Šohajové Miroslav Bětík a Ivo Haničinec zvládli patnáctikilometrovou trať za hodinu a tři čtvrtě. Nejrychlejší ženy z Burky Teamu Veroniky Mlčáková s Fišnarová potřebovaly skoro dvě hodiny a smíšené družstvo Jana Ledvinová a Petr Ledvina ji daly za půl druhé hodiny.

Speciální kategorií na všech třech trasách byla třída dogtrekingu. Dlouhou trať se svým psem zaběhl vítězně Ondřej Cingl, střední Jiří Švancara a krátkou Jan Krabec. "První ostrou prověrku máme úspěšně za sebou. Na začátek to není špatné a všichni určitě víme, kde musíme ještě přidat, a proto se už teď těším na druhý díl Rock Point - Horské výzvy, která se poběží za měsíc na Šumavě," shrnul ředitel závodu Pavel Zitta.

Výsledky

Long - muži: 1. EPO - Strelka/Krajíček 6:48:02, 2. JulboWay - Kasalík/Najvert +9:32, 3. The North Face XRNNRS Causidis/Blabla +14:18. Long - ženy: 1. Adidas Outdoor Team - Rampírová/Skalická 9:23:33, 2. SSK Vítkovice/SK Oceláci Ostrava Krstevová/ Odehnalová +45:54, 3. Docentky 100+ Žákovská/Hřebíčková +1:57:52. Long - mix: 1. Vifra Biatlon - Brichta/Horáková 9:02:54, 2. Extreme happy team - Filipiová/Křivohlávek +0:52, 3. Booty Swing - Ambrož/Kvapilová +1:55. Long - Dog: 1. Krušnohorci - Ondřej Cingl 9:27:38, 2. Z Březovské samoty - David Seibt + 39:37, 3. Kulový blesk - Barbora Zdráhalová +44:05.

Half - muži: 1. RS Vlašim - Kubín/Kašpar 3:26:06, 2. Pearl izumi - Maceček/Kukla +1:20, 3. S čerty nejsou žerty - Buriánek/Buriánek +12:06. Half - ženy: 1. Iscarex team Česká Třebová - Stránská/Mikulecká 4:12:46, 2. KESBUK - Kadlčáková/Vystrčilová +15:37, 3. Rosnatky - Novotná/Priharová +57:57. Half - mix: 1. Liptovské čučoriedky - Firmentová/Kotora 3:48:38, 2. Krkonoše Vrchlabí - Volfová/Galandák +10:02, 3. Šumavští Ušáci - Dolejš/Kavijová +11:50. Half - Dog: 1. Malirun - Jiří Švancara 3:41:43, 2. Etoile - Juraj Iihosit +1:50, 3. Canicross Ostrava - Jaroslav Navrátil +3:51.

Short - muži: 1. šohajové - Bětík/Haničinec 1:48:40, 2. Koloti - Nezhyba/Nezhyba +1:30:12. Short - ženy: 1. Burky Team - Mlčáková/Fišnarová 1:57:30, 2. Berušky - Kovaříková/Pachovská +4:42, 3. VZS Ostrava - Janková/Baranová +12:33. Short - mix: 1. Pampeliška Olomouc-junioři Ledvinová/Ledvina 1:32:20, 2. Polska - Cieciuch/Malik +3:18, 3. DGP - Prokeš-Sitařo/Bulandr +10:02. Short - dog: 1. Rock Point Valley - Jan Krabec 1:26:38, 2. DSCH Canicross Team - Hana Štípalová +8:44, 3. DSCH Canicross Team - Lenka Žalčíková +16:49.

Kompletní výsledkové listiny naleznete na: http://www.sportovniservis.cz/horskavyzva-jeseniky-2014/.

Rock Point - Horská výzva

Vabroušek hodlá v Jeseníkách prvenství obhájit

28.3.2014 | TZ

Jen dva týdny zbývají do startu 1. závodu seriálu Rock Point - Horská výzva. On-line přihlášky jsou již uzavřeny. V tuto chvíli je jasné, že do jesenické části horského běhu a trekingu dvojic odstartuje na devět stovek závodníků. Tím ale soupiska nekončí. Další přihlášky bude možné podat přímo na místě v Koutech nad Desnou. Pořadatelé tak očekávají výrazně přes tisíc dobrodruhů. Už teď jsou mezi nimi ale velmi zajímavá jména.

Jednou z ostře sledovaných bude dvojice loňských vítězů - Petr Vabroušek a Zbyněk Cypra. Ano, profesionální triatlet, který má svém kontě nesčetně úspěchů a v poslední době zazářil v traťových rekordech při Maratonu Antarktida nebo pro stokilometrovém ultramaratonu na Antarktidě, účastník havajského Ironmana, Petr Vabroušek hodlá se svým parťákem Zbyňkem Cyprou z týmu Adidas Outdoor team/SLS3 prvenství obhájit. "Celé startovní pole samozřejmě neznám, a tak může přijít i nějaké překvapení, ale osobně bych k favoritům zařadil třeba dvojici Kasalík s Najvertem, Král s Axmannem nebo Míle se Šilarem," ukázal Zbyněk Cypra na borce, kteří jistě vpředu nebudou chybět.

Účastníci jesenické výzvy by si tak dle tipů hlavních adeptů na prvenství měli ohlídat dvojice JulboWay, tedy Radima Kasalíka se Stanislavem Najvertem, Vlčí důl Václava Krále s Karlem Axmannem, Adidas Outdoor team/Elvac Petra Míle s Filipem Šilarem, dvojici X-Air Ostrava Libora Bednarze s Alešem Veličkou nebo The Nort Face Marka Clausidise s Pavlem Blablou.

O tom, kdo opravdu bude tím nejsilnějším se fanoušci závodu přesvědčí vždy teprve až na místě. Letošní Rock Point - Horská výzva má pro každou zastávku připravené tři délky tras - Long, Half a Short. Určeny jsou pro dvojice závodníků s možností kombinací pohlaví (muži, ženy, mix).

Horská výzva

Na své si přijdou i nadšenci dogtrekkingu, tedy účastníci se psy. Jednotlivé tratě vždy měří zhruba 15, 34 a 65 km. "Závody jsou určeny pro všechny věkové i výkonnostní kategorie. Povoleny jsou samozřejmě i trekové hole, ale jinak se každý musí spolehnout jen na běh či chůzi. Povinnou výbavou jsou ale mobilní telefony a pro závody Long a Half ještě čelovka s náhradními bateriemi. Bezpečnost účastníků je u nás na prvním místě," upozornil hlavní organizátor seriálu Rock Point - Horská výzva Pavel Zitta.

První závod je na programu právě v Jeseníkách. Už v pátek 11. dubna se ze zimního areálu Kouty v Koutech nad Desnou na trať pět minut před půlnocí vydají běžci na dlouhé trase. "Vyzvednout startovní čísla a dodatečně se přihlásit je možné mezi patnáctou a třiadvacátou hodinou," podotkl Zitta.

Na dlouhé trase, pro kterou je vypsaný časový limit čtyřiadvacet hodin, čeká na běžce trojice občerstvovacích stanic na Ramzové, Červenohorském sedle a Ovčárně. Ostatní kategorie se do závodu vydají až v sobotu 12. dubna dopoledne. Běžci na střední (Half) trati mají start naplánovaný na 9. hodinu a účastníci krátké trasy (Short) vyrazí hodinu za nimi. O všech vítězích tak bude rozhodnuto už během soboty.

Letošní seriál Rock Point - Horská výzva, který je rozšířen na pět závodů, organizátoři posunuli do maximálně profesionálního pojetí. Účastníci mají výrazně větší komfort, zázemí a služby i větší bezpečí, o který se stará početný pořadatelský tým a řada nových partnerů. "Pokud by někdo v závodě přecenil své síly, bude připraveno vícero svozových bodů. Snažíme se myslet na vše, aby účastníci sice poznali hranice svých možností, ale nemuseli se bát, že někde zůstanou vyčerpaní. Stejně tak je pro nás důležitá ochrana přírody. Při plánování jednotlivých tras jsme byli maximálně ohleduplní," připomněl podstatná fakta Zitta.

Zajímavé budou nejen ceny, ale také služby a kulturní doprovod, který nebude chybět na žádném z pěti podniků. O catering a jídlo pro závodníky se postará Galleria Ristorante Napoletana, na jednotlivých občerstvovačkách budou moci běžci ochutnat müsli Mixit nebo si pořídit celou řadu výživových doplňků, žízeň zažene nealkoholické pivo Birell.

Díky Dajbychovi a jeho Land Roverech bude trať pro pořadatelé dostupná takřka po celé délce. Veřejnost si tu navíc bude moci domluvit testovací jízdy. Celý organizační tým obuje špičkové outdoorové boty Merrell a na ceny této americké značky se mohou těšit i samotní účastníci seriálu.

Na místě bude též možné využít služeb fyzioterapeutky Lady Králové, u které bude možnost nechat se před nebo i po závodě "zatejpovat". Kineziotaping je totiž léčebná metoda využívaná v rehabilitaci nebo pro preventivní opatření před zraněním a přetížením svalového aparátu. "Jsem strašně rád za navázání nových partnerství, ale především za to, že naši partneři s námi zůstávají a pomáhají nám vytvářet akci na opravdu vysoké úrovni s mimořádně pestrým programem," chválil přístup partnerů Pavel Zitta.

Kdo má rád pohyb a běh především a ještě nepoznal seriál Rock Point - Horská výzva, prakticky netuší, o co přichází - nádherné scenérie českých hor, vzduch neznečištěný výfukovými plyny, přírodní cesty. Rozdíl od oblíbených maratonů, které se staly fenoménem posledních let, je patrný na první pohled.

Prvotní krása je však vykoupena extrémní zátěží. Je to prostě výzva. "Neběžíte rovně v davu jako ovce. Účastníci, závodící vždy ve dvojicích, musí projevit svůj um, všeobecnou připravenost. Musí si poradit s náročnými stoupáními a srázy na členitých cestách. Mnozí jsou vyčerpaní, ale nachází v sobě opravdové bojovníky, kteří se nevzdávají. Vzájemně se musí umět podpořit, pomoci jeden druhému. O tom je Rock Point - Horská výzva. Zkuste tedy překonat sami sebe a zjistěte, jak silní ve skutečnosti jste. Získáte tím mnohem víc, než byste vůbec tušili," nabádá k účasti organizátor Zitta a připomíná, že veškeré informace jsou k nalezení na stránkách závodu: www.horskavyzva.cz.

Termíny závodů seriálu Rock Point - Horská výzva

• 1. závod 11. - 12.04.2014 - Jeseníky
  • 2. závod 09. - 10.05.2014 - Šumava
  • 3. závod 13. - 14.06.2014 - Krušné hory
  • 4. závod 11. - 12.07.2014 - bude teprve zveřejněno
  • 5. závod 08. - 09.08.2014 - Krkonoše

+ 3. závod Rock Point - Horské výzvy v Krkonoších ukončil celý ročník 2013!
+ Zimní spacáky. Víte jak si vybrat vhodný spací pytel na zimu?
+ Turistická obuv, jak si vybrat vhodné turistické boty
+ Aby se vám dobře šlapalo…, jak vybírat a ošetřovat turistickou obuv
+ Sněžnice - typy, konstrukce a použití
+ Turistické batohy, typy batohů a jak si vybrat batoh

Hory Nezapomenutelný dvoudenní trek za humny Ostravy? Vandr údolími Setiny a řeky Moravice
Hory Treking s Tilakem 2014; vyhlašujeme jubilejní X. ročník autorské soutěže
Hory Srážky komet vysvětlují překvapivý objev oblaku plynu v okolí mladé hvězdy
Mohelenská hadcová step Jeseníky, ubytování Kamenná chata Bouzov Bezděz Chata Borišov Dereše Malá Fatra, ubytování Chřiby Pičulín Cvilín Mauricius Praděd Polární záře Čičmany Les Ecrins Tribeč Mont Blanc Levočské vrchy Štramberská Trúba Mačky Vikštejn

Solární nabíječky pro turistiku a treking - luxus nebo nezbytnost?

Solární nabíječky se v outdooru objevily poměrně nedávno. Se stále častějším používáním GPS, digitálních fotoaparátů…

Je táboření a bivakování v přírodě a na horách legální?

Táboření či bivakování je v českých, slovenských, ale třeba i rumunských či skandinávských horách běžná praxe. Ne vždy je však tato praxe tolerována, ne všude má "oporu" v zákoně. V posledních dvou…

1. Slovenské hory Baraniarky a Kraviarske, podzimní balada modré hřebenovky
2. České hory Ledopády v Pulčínských skalách; návštěva Pulčínských skal a ledopádů aneb úskalí turistiky na Valašsku
3. Rumunské Karpaty Maramureš, Suhard, Rodna a Sapinta, Sighet (1) - trek po hřebenech rumunských Karpat
4. České hory Králický Sněžník, procházka nad mraky - z Dolní Moravy k vrcholu Králického Sněžníku