Poslední aktualizace: 12.1.2016 , svátek má

Vyhodnocení fotosoutěže za rok 2003 + fotografie

Vyhodnocení Fotosoutěže 2003

9.2.2004 | Otakar Brandos

Vážení čtenáři, fotografové. Z tohoto místa vám ještě jednou děkujeme za obrovské množství fotografií, které jste nám do fotosoutěže 2003 zaslali. Do uzávěrky nám přišlo neuvěřitelných 472 soutěžních prací! Oproti předchozímu ročníku je to nárůst téměř dvojnásobný, přesněji o 77 %. Vybrat z tohoto množství fotografií ty vítězné nebylo vůbec jednoduché, všechny fotografie byly krásné a hodnocení poroty určitě subjektivní.

Nakonec jsme ty vítězné fotografie vybrali, v příštím čísle časopisu Treking je otiskneme. Ale jelikož fotografií bylo velice mnoho a bylo by škoda se o ně s vámi ostatními nepodělit, rozhodli jsme se v redakci, že se budeme snažit otisknout během tohoto roku co nejvíce zaslaných fotografií.

Vzhledem k možnému prostoru se to u všech asi nepovede, ale slibujeme, že převážná část zaslaných fotografií uzří světlo světa na stránkách časopisu Treking. Byť jen jako malé reprodukce. V letošním roce se zvýšil podíl fotografií pořízených digitálním fotoaparátem, přišlo také větší množství fotografií černobílých. Černobílou fotografii nakonec možná čeká renesance…

Ještě jednou vám všem děkujeme a věříme, že se dalšího ročníku naší fotosoutěže zúčastníte v ještě hojnější míře. Ceny do fotosoutěže věnovaly firmy Picollo, CK Turistika a hory a Nakladatelství Sky, kterým tímto děkujeme.

A. Kategorie "Hory a krajina"

1. Zdeněk Blahůšek; Tre Cime di Lavaredo, Dolomity
2. Juraj Kaman; Erupce vulkánu, Liparské ostrovy
3. Bohuslava Marková; Vadětín na podzim, hřbet nad Lanšperkem
Zvláštní ocenění: Josef Franc; Setkání ve skalách, Gesäuseberge

B. Kategorie "Hory a lidé"

1. Jiří Bartošík; Perníková chaloupka, Jeseníky
2. Juraj Kaman; Na úpatí ledovce, Svartisen, Norsko
3. Jiří Tomeček; Dudák pod Jungfrau
Zvláštní ocenění: Halina Twardziková; V závěru údolí Gasteiner Tal.

C. Kategorie "Cestování"

1. Markéta Kráčalíková; Kdo je ta cizinka?, Indie
2. Michael Volařík; Rybáři před vyplutím, Tanzánie
2. Zdeněk Blahůšek; Transhimalájská krajina, Tibet
3. Alexandra Berková; "Vo vetre", Dánsko
Zvláštní ocenění: Marie Blažejová; Tvrdý mikrospánek
Jupiter Borový vodopád Vosecká bouda Cvilín Zámek Hluboká Chata Horalka Chata Jelenka Macocha Pluto Sluneční soustava Motýli Matterhorn Hukvaldy Kvarky Konopiště Pluto Altocumulus Velhartice Bouřky Černá díra Opruzeniny Čertův mlýn
1. Slovenské hory Přechod hřebene Malé Fatry na sněžnicích
2. Slovenské hory Přechod hlavního hřebene Západních Tater - Roháčů, nejnáročnější hřebenovka Slovenska
3. České hory Dvoudenní přechod hřebene Krkonoš, hřebenovka nejvyšších českých hor
4. Divoký Balkán Což takhle hřebenovka přes Korab a Deshat?
5. Bulharské hory Divokou stopou Rodop (3), ke skalním mostům rodopského krasu
Česká republika, hledej podle pohoří