Poslední aktualizace: 16.1.2024 , svátek má

Pohoří Ammergauské Alpy (Ammergauer Alpen), chaty

Ammergauské Alpy (Ammergauer Alpen), pohoří na hranicích Rakouska a Německa

25.4.2017 | Otakar Brandos

Ammergauské Alpy (Ammergauer Alpen) jsou jedním z pohoří Severních Vápencových Alp. Ammergauské Alpy nalezneme na hranicích Rakouska a Německa, resp. spolkových zemí Tyrolsko a Bavorsko, přičemž na Rakousko připadá asi 1/4 z celkové rozlohy Ammergauských Alp a na Německo necelé 3/4.

Nejvyšším vrcholem Ammergauských Alp je hora Daniel vysoká 2 340 m. Toto pohoří tak svou výškou jen o pár desítek metrů převyšuje Západní Tatry na Slovensku. Do první desítky nejvyšších vrcholů ještě patří Upsspitze (2 332 m), Plattberg (2 247 m), Kohlbergspitze (2 202 m), Grosses Pfuitjöchle (2 197 m), Kreuzspitze (2 185 m), Pitzenegg (2 179 m), Geierköpfe (2 164 m), Kleines Pfuitjöchle (2 145 m) a Kesseljoch (2 131 m).

Čtěte také: Nockberge: Knedlíkové hory v severních Korutanech v Rakousku

Ammergauské Alpy dosahují rozlohy 637 km2. Z toho Rakousku připadlo 181 km2 a Německu 456 km2. Sousedy tohoto vápencového pohoří jsou Lechtalské Alpy, Allgäuské Alpy, Bavorské předhůří a Wetterstein. Pohoří je geologicky poměrně pestré. Vedle vápenců a dolomitů se tady objevují pískovce, jílovce, ruly, flyše.

Pohoří svým charakterem připomíná Západní Tatry. Oblé travnaté hřebeny postupně přecházejí do dramatičtějších tvarů v nejvyšších partiích, ve kterých převládají vápence. Podobně jako ve zmíněných Tatrách se i zde na modelaci reliéfu účastnily ledovce v posledních dobách ledových. Jejich připomínkou jsou četná ledovcová jezera. Např. Banwaldsee, Plansee či Forggensee.

Zobrazit větší mapu

Blízkosti četných větších měst a velkých turistických středisek vděčí Ammergauské Alpy (Ammergauer Alpen) za poměrně rozvinutou infrastrukturu. Lanovky se objevují naštěstí jen v okolí těch nejvyhledávanějších středisek. Protože většina návštěvníků sem vyráží pouze na jednodenní túry, je v pohoří jen (relativně) nízký počet horských chat. V podhůří Ammergauských Alp patří k nejvděčnějším turistickým cílům zámek Linderhof a pak především Neuschwanstein.

Ammergauské Alpy, další zajímavé stránky

+ Tour du Mont Blanc 2008
+ Piavské Dolomity aneb Karpaty po italsku
+ Engadinské třítisícovky
Hory Bruntálské sopky a údolí Moravice: Třídenní předjarní trek Nízkým Jeseníkem (2)
Hory Výstup na Großer Buchstein, vysokohorská turistika v rakouském národním parku Gesäuse
Merkur Venušiny misky Rýchorská bouda Hrad Sovinec Sopky Ramža Šerlich Macocha Pluto Černá díra Motýli Gran Paradiso Burkvíz Zvířetník Karlštejn Měsíc Bouzov Červen, počasí Karimatky Foton Termoprádlo Hora Říp
1. Hrady Štramberská Trúba neboli Štramberský hrad, Štramberk
2. Přírodní zajímavosti Soos, rezervace a rašeliniště u Františkových Lázní
3. Naše vrcholy Praděd, nejvyšší hora Hrubého Jeseníku a pátá nejvyšší hora v ČR
4. Rozhledny Toulovcova rozhledna: Rozhledna na Jarošovském kopci, Toulovcovy maštale
5. Vesmír Neutronová hvězda: Miniaturní hvězda a nebo extrémní atomové jádro?