Alpy  |  Karpaty  |  Kavkaz
Beskydy Králický Sněžník Rychlebské hory Bukovské vrchy Malá Fatra Velká Fatra
Bílé Karpaty Krkonoše Šumava Cerová vrchovina Muránska planina Vysoké Tatry
Jeseníky Lužické hory Zábřežská vrchovina Chočské vrchy Nízké Tatry Otevřít další pohoří

Cestování / Mohavská poušť a Údolí smrti, 6 000 kilometrů po americkém Západě

Opouštíme pohoří Sierra Nevada a náš další cíl je Mohavská poušť. Ta se nachází ve východní části Kalifornie a dále ve státech Utah, Nevada a Arizona. Je to obrovské území pokrývající 57 000 kilometrů …

11.7.2014 | Dorek Čermák

Trekový pas / Beskydský Karpattrek pas je konečně v prodeji

Dnes konečně vyšel druhý z trekových pasů, tentokráte Beskydský. Beskydský Karpattrek a pas vás zavedou na hřebeny Moravskoslezských Beskyd, Jablunkovského mezihoří, Kysuckých a Oravských Beskyd. Můžete objednávat, pas je na skladě …

11.7.2014 | Otakar Brandos

Trek / Znáte Bialské a Rychlebské hory? Netradiční přechod Králického Sněžníku, Bialských a Rychlebských hor

František Ferdinand

Začátkem letošního června se mi poštěstilo získat v práci jeden volný pátek a mohl jsem tak vyrazit na prodloužený víkend. Meteorologové předpovídali krásné počasí, rozhodl jsem se proto vyrazit na vícedenní přechod. K …

10.7.2014 | Hynek Skořepa

Vesmír / Dalekohled VLT osvětluje záhadu kosmického prachu

Tým astronomů sledoval v přímém přenosu vznik hvězdného prachu - jako následek výbuchu supernovy. Poprvé se jim tak podařilo ukázat, že tvorba kosmického prachu probíhá ve dvou fázích - začíná krátce po …

9.7.2014 | ESO 1421

PR / 10 dní poznávání rumunského Banátu za řidítky

Rumunsko a zejména pak oblast Banát nás už dlouho k cyklovýletu lákala. Dlouho jsme věděli, že oblast Karpatských hor z rumunské strany je k cyklistickým výletům přímo stvořená a nabízí projížďky v krásné, ale o něco náročnější krajině. Zorganizovat výlet …

5.7.2014 | PR

Skalní města / Klokočské skály, další ze skalních měst Českého ráje

Klokočské skály

Klokočské skály představují výraznou pískovcovou kuestu v Turnovské stupňovině v Českém ráji (Jičínská pahorkatina). Úzký pás Klokočských skal dosahuje sice délky necelých dvou kilometrů, avšak šířky jen kolem …

9.7.2014 | Otakar Brandos

Trek / Tuláky mezi buky (2), treking v Bukovských vrších a Bieszczadech

Zprvu jdeme po ukrajinsko - polské hranici (je ale možné, že v době kdy tento článek čtete, to už zase bude polsko-ruská hranice). Procházíme přes Krzemieniec, což je vlastně pravý vrchol Kremence vysoký 1 227 metrů …

9.7.2014 | Lukáš Gajdoš

Průvodce / Západní Tatry - Roháče, turistický a trekový průvodce

Západní Tatry. Roháče. Kdo z turistů by neslyšel tato jména. Západní Tatry jsou snem řady turistů. A oprávněně. Roháče patří k jedněm z nejkrásnějších a nejvíce fascinujících karpatských pohoří. Hory nás sice neomráčí svou výškou či strmostí vrcholů, ale …

9.7.2014 | RED

Hrady / Hrad Frýdštejn, nejkrásnější skalní hrad Českého ráje

Frýdštejn

Hrad Frýdštejn lze bez nadsázky považovat za nejkrásnější skalní hrad Českého ráje. Jeho silueta zakončená mohutnou asi 15 metrů vysokou válcovou věží se tyčí na strmém skalisku táhlého skalního hřebene …

8.7.2014 | Otakar Brandos

Ferrata / Ferraty Heli-Kraft a Kaisergams, via ferraty v rakouských Alpách

1. května 2014 jsme se vydali na ferratu Heli-Kraft, v rámci rozcvičky osvěženou o nedalekou kratší ferratu Kaisergams. Její vrchol u Mendlingstein je pouhých 860 m n. m. vysoko, převýšení 330 m se dá zvládnout za 2,5 …

8.7.2014 | Jan Turoň

Vesmír / Mlhovina Gum 15, hvězdné lůno formováno a zničeno nevděčnými potomky

Málo známý oblak plynu a prachu nazývaný Gum 15 je místem zrození a zároveň domovem horkých mladých hvězd. Je krásné a hrozivé zároveň, jak tyto hvězdy formují vzhled mateřské mlhoviny a také, jak postupně …

8.7.2014 | ESO 1420

Skály / Besedické skály, jedno ze skalních měst Českého ráje

Skalní hřib

Přestože jsou Besedické skály jedním z menších skalních měst Českého ráje, patří k nejkrásnějším místům této oblasti. Besedické skály jsou tvořeny dvěma od sebe oddělenými skalními městy Kalich a Chléviště, které …

8.7.2014 | Otakar Brandos

PR / Horský hotel Start, ubytování nedaleko Špindlerova Mlýna

Rodinný horský hotel Start nacházející se na louce nedaleko centra Špindlerova Mlýna, s krásným výhledem na okolní krkonošské vrcholky, je jako stvořený k načerpání nové energie relaxací v přírodě či aktivním odpočinkem. Zde můžete strávit …

7.7.2014 | PR

Skály / Dračí skály, skály a skalní útvary na Šumavě

Na rozlehlých Šumavských pláních jsou místa, která turisté při návštěvě Šumavy nemohou minout. Jen málokdo vynechá řeku Vydru a možná ani neví, že přibližně jeden kilometr od místa, kde se Vydra stéká s Křemelnou a …

5.7.2014 | Bohumír Bouška

Test / Zion GV, test lehkých trekových bot

Zion GV

Celokožené boty Zion GV od Asola působí na první pohled křehce. Avšak svou odolností předčí boty Zion veškerá očekávání. Dokonce jsem při první osahání této boty díky zvláštní povrchové úpravě kůže zapochyboval …

28.6.2014 | Otakar Brandos
  Chaty, hory a aktuality
CHATA Ekofarma a chata Orlí vrch, levné ubytování na Rejvízu Orlí vrch

Ekofarma (chata) Orlí vrch se nachází na okraji horské osady Rejvíz na …

SOUTĚŽ Rozluštění 45. fotohádanky

Poslední z fotohádanek vás trochu potrápila. Naprostá většina odpovědí byla správných …

NAŠE VRCHOLY Latiborská hoľa, nevýrazný vrch hlavního hřebene Nízkých Tater

Latiborská hoľa (1 643 m) je plochý, travnatý a nepříliš výrazný vrchol hlavního …

VESMÍR Oceán na Saturnově Titanu? Oceán může být slaný jako Mrtvé moře Saturn

Vědci analýzou dat získaných při opakovaných průletech kosmické sondy …

PŘÍRODA Turistika versus zmije aneb bezpečnost v přírodě

Po dlouhých zimních měsících působí první teplé sluneční paprsky na vše živé …

CHATA Chata Peklo aneb Bartoňova útulna. Chata, na které se podepsal Dušan Jurkovič Peklo

Chata Peklo či přesněji Bartoňova útulna Peklo nacházející se nedaleko …

CHATA Chata na Čiháku, turistická chata KČT v Orlických horách Chata na Čiháku

Turistická chata na Čiháku se nachází v horské osadě Čihák v Orlických horách …

CHATA Horská chata Radost, ubytování v Orlických horách Radost

Horská chata Radost se nachází na okraji podhorské obce Deštné v …

VESMÍR Bafající Slunce porodilo neochotnou erupci. Sluneční erupce v roce 2014 Slunce

Flotila kosmických lodí hledících na Slunce zaznamenala neobvyklou sérii …

NAŠE AKCE Poslední volná místa na Týden VHT

Máme posledních šest volných míst na Týden VHT 2014, přijímáme přihlášky …

BOUDA Barania Góra, turistický přístřešek ve Slezských Beskydech Barania Góra

Na rozcestí jihozápadně od vrcholu Barania Góra s pěknou rozhlednou ve …

BOUDA Mravencovka, turistický přístřešek v Jeseníkách Mravencovka

Na rozcestí Mravencovka (893 m) zhruba na půli cesty mezi bývalou chatou Alfrédka …

NAŠE VRCHOLY Ostrá, jeden z nejkrásnějších vrchů Velké Fatry

Ostrá (1 247 m) patří k nejkrásnějším a nejpozoruhodnějším vrchům Velké Fatry …

NAŠE VRCHOLY Šerlich, 10. nejvyšší hora Orlických hor

Šerlich (1 027 m) je rozložitý plochý vrchol na hlavním hřebeni Orlických hor. Šerlich …

CHATA Ubytování na Rejvízu, penzion Na Paloučku v osadě Rejvíz Na Paloučku

Ubytování na Rejvízu poskytuje vedle dalších zařízení penzion Na Paloučku …

VESMÍR Slavnostní odstřel pro E-ELT E-ELT

Dne 19. června 2014 se uskutečnil slavnostní ceremoniál u příležitosti …

Ubytování podle pohoří
5. Vysoké Tatry, ubytování a horské chaty
  Soutěže a akce 2014
Týden vysokohorské turistiky 2014

Přestože Týden VHT 2014 na sebe nechá ještě řadu měsíců čekat, již tady máme …

Treking s Tilakem 2014; vyhlašujeme jubilejní X. ročník autorské soutěže

Desátý ročník soutěže Treking s Tilakem vyhlašujeme bezprostředně po uzavření …

Nejnovější anketa
Miniaplikace
  Horská panoramata
Panorama
  Záchranné stanice
Sněhové podmínky v ukrajinských Karpatech
Český ráj Vysoké Tatry, ubytování Chata na Šerlichu Šomoška Hukvaldy Zbojnícka chata Krížna Jeseníky, ubytování Vtáčnik Praděd Sovinec Maroko Roháče Sluneční erupce Sivá brada Piz Bernina Pieniny Blesk Veporské vrchy Jeskyně Na Turoldu Batohy Hrad Hazmburk
Karpattrek pas

Poslední diskusní příspěvky

Holubyho chata má devadesát let
 10.07.2014 1 příspěvek
 06.07.2014 2 příspěvky
Tatry, Osturnianská brázda a Pieniny na kole
 05.07.2014 1 příspěvek
Roháč obecný (Lucanus cervus)
 04.07.2014 4 příspěvky
Zion GV, test lehkých trekových bot
 04.07.2014 2 příspěvky
 27.06.2014 3 příspěvky
Kniha Najkrajšie cyklovrcholy
 27.06.2014 2 příspěvky
Jak vybrat nejlevnější cestovní pojištění?
 26.06.2014 1 příspěvek
S dřívkáčem po Balkáně (4), Chorvatsko a Slovinsko
 25.06.2014 1 příspěvek
Salaš Kýšky, Mandolína - Velká Fatra
 24.06.2014 2 příspěvky
Černý vlk, penzion Kvilda
 24.06.2014 14 příspěvků
Ortler, severní stěna - výstup kuloárem
 23.06.2014 1 příspěvek
Smědava, horská chata Jizerské hory
 23.06.2014 29 příspěvků
Podpořte nás…
Počasí online
Fáze Měsíce
12.7. Úplněk úplněk 19.7. Poslední čtvrť 3. čtvrť 27.7. Nov nov 4.8. První čtvrť 1. čtvrť
Bazar outdoorového vybavení
+ Pohoří České republiky
Model Sluneční soustavy
Outdoornet…
Outdoornet Treking.cz je členem internetové reklamní sítě OUTDOORNET.
Poslední číslo Připravujeme Průvodce

Redakce časopisu TREKING

Mobil: +420 723 091 330, +420 607 213 773
E-mail: redakce@treking.cz

E-shop - knihy a mapy online.
Portál o horách, trekingu, turistice, vysokohorské turistice, horolezectví, cykloturistice a cestování. Webové stránky magazínu Treking a Nakladatelství Sky s.r.o.

Statistiky návštěvnosti podle Google analytics.
Návštěvnost stránek měří Netmonitor.cz.

RSS  Mapa webu  Karpaty.net
Home Page | Časopis | Předplatné | Průvodce | Ceník inzerce | Soutěže | Seznamka | Kalendář akcí | Outdoor testy | Horské chaty | Fotogalerie | Archiv
Treky, turistika | Horolezectví | Cykloturistika | Cestování | Vesmír, astronomie | Turistická mapa online | Spolupracujeme