Alpy  |  Karpaty  |  Kavkaz
Počasí Počasí Satelitní snímky počasí Satelit Webkamery Webcam Kontakty Kontakty Eshop Eshop
Poslední aktualizace: 2.7.2015 , , svátek má

Trek / Přechod Krkonoš a Jizerských hor, Králicko-krkonošský sudetský trek (12)

Jizera

Noc na hřebeni Krkonoš byla neobyčejně teplá, musel jsem spát s rozepnutým spacákem. Kousek za uchem mi celou noc kvákal nějaký kvakoš, vydržel to až do východu Slunce. Frajer, má opravdu neskonalou výdrž …

1.7.2015 | Otakar Brandos

Vesmír / Skrytá v srdci obra, mladá otevřená hvězdokupa NGC 2367

Tento pestrý záběr oblasti plné barevných hvězd a oblaků plynu byl pořízen kamerou WFI (Wide Field Imager), která pracuje ve spojení s dalekohledem MPG/ESO s primárním zrcadlem o průměru 2,2 m na observatoři La Silla v …

1.7.2015 | ESO 1526

PR / Letní dovolená v Rakousku

Nezáleží, zda upřednostňujete dobrodružné stanování v horách, procházky městem nebo relax v lázních. Jedno je jasné - k létu patří dovolená. A o té může mít každý jiné představy, proto je skoro až k neuvěření, že lze najít zemi, která nabízí podmínky …

1.7.2015 | PR

VHT / Gerlachovský štít - tatranský dotek, túra na nejvyšší horu Slovenska

Gerlach

V loňském jsem se prošel po Lysé a Sněžce a tak mě to uchvátilo, že jsem si pohrál s myšlenkou, jaký by to byl pohled z výšky 2 655 m na ostatní brášky a sestřičky Gerlachu. Začal jsem zjišťovat co nejvíc informací a …

30.6.2015 | Leoš Bařina

Rozhledny / Hoslovická rozhledna, tip na výlet v Šumavském podhůří

Šumavské podhůří má spoustu utajených míst, ke kterým se turisté moc nehrnou. Jedním takovým je i Hoslovická rozhledna v Bavorovské vrchovině, blíže určeno v jejím podcelku, vrchovině Volyňské. Nemohu ale vyloučit, že …

30.6.2015 | Bohumír Bouška

Blog / Sdílíme, krademe a vesele podvádíme aneb když nemáme do soutěže fotku svou tak pošleme čorknutou…

Že nemám do fotosoutěže vhodnou fotku? Nevadí, nějakou stáhnu z webu a budu ji vydávat za vlastní dílo. Že vám to přijde divné, nemravné? Vám možná ano, ale najdou se "soutěžící", kteří se takovémuto plagiátorství …

29.6.2015 | Otakar Brandos

Turistika / Novou trasou na Malý Kriváň, víkend v objetí Malé Fatry

Malá Fatra

Když se v roce 2013 znovu otevřela staronová značená trasa na Malý Kriváň, bylo jasné, že se na něj po ní někdy vydáme. No, nakonec jsme se k tomu dostali až za dva roky. Ale přece. Modře značený chodník začínající v …

29.6.2015 | Lukáš Gajdoš

Příroda / Motýli v České republice: Největší, nejvzácnější a nejkrásnější denní a noční motýli

Motýli (Lepidoptera) jsou velice početným řádem hmyzu (Insecta) s dokonalou proměnou (Holometabola). Tento řád se od ostatních řádů hmyzu odlišuje dvěma páry křídel pokrytých šupinkami a sosákem, který vznikl …

28.6.2015 | Otakar Brandos

Trek / Krkonoše, přechod hřebene: Králicko-krkonošský sudetský trek (11)

Sněžka

Krkonoše i přes množství horských chat a rozvinutou infrastrukturu jsou malebnými horami. Není proto divu, že hřebenovka Krkonoš patří k vyhledávaným cílům milovníků dálkových a hřebenových přechodů …

26.6.2015 | Otakar Brandos

Průvodce / Vysoké a Belianské Tatry, polské Tatry - turistický průvodce

Další z turistických průvodců po Karpatech. Již III. doplněné a zcela přepracované vydání průvodce Vysoké Tatry je tentokráte doplněno o polskou část Tater, která je logickou a nedělitelnou součástí tohoto horského celku. Protože celkový objem informací v …

28.6.2015 | RED

PR / Vybavte se na túru - co s sebou?

Vymknutý kotník, pobolívající kolena, puchýře a triko by se dalo ždímat. Pokud plánujete strávit dovolenou aktivně a chystáte se do hor, neměli byste vyrazit bez pořádného vybavení, které vás podobných strastí ušetří. Příznivců horské turistiky rok od …

26.6.2015 | PR

Vesmír / Obří galaxie stále roste: M 87 pohltila v poslední miliardě let svého galaktického souseda

Pozorování provedená pomocí dalekohledu ESO/VLT odhalila, že obří eliptická galaxie M 87 pohltila v poslední miliardě let svého vývoje celou sousední středně velkou galaxii. Týmu astronomů se podařilo získat důkazy …

25.6.2015 | ESO 1525

Výlet / Symbolický cintorín pod Ostrvou, památník obětem hor ve Vysokých Tatrách u Popradského plesa

Symbolický cintorín

Symbolický cintorín u Popradského plesa patří k nejnavštěvovanějším místům ve Vysokých Tatrách. Symbolický cintorín se nachází v blízkosti Popradského plesa pod stěnami Ostrvy v nadmořské výšce asi …

25.6.2015 | Otakar Brandos

PR / Chystáte se na hory? Nezapomeňte na cestovní pojištění pro horolezce či extrémní sporty

Jste-li milovníci hor, skal, lezení a extrémních sportů, jistě už jste letos oprášili vybavení a vyzkoušeli si, jak jste během zimy a jara ztratili kondičku. Mnozí už ji zase pilně nabírají zpět, aby si mohli užít dovolenou aktivně, nezaostávali za partou, mohli si lezení …

25.6.2015 | PR

Test / Štít pro horní partie, recenze bundy Kilpi Hastar

Název značky Kilpi (finsky štít), hlavní reklamní slogan "testováno severem" a i drobné modrobílé designové prvky, jako by se snažily evokovat finský původ. Hastar je univerzální bunda určená především do zimních …

23.6.2015 | Jakub Havel

Aktuality, chaty, naše hory
Metan na trpasličí planetě Pluto, nové fotografie Pluta a měsíce Charon Foto

Kosmická sonda New Horizons se nezadržitelně blíží k trpasličí planetě Pluto …

Levné ubytování Police nad Metují, turistická ubytovna Sauna TJ Spartak Ubytovna

Turistická ubytovna v Polici nad Metují se nachází kousek od centra města …

Další absolvent Fatransko-tatranského Karpattreku hlási splněno Velká Fatra

Další trekař, milovník Karpat hlásí splněno. Za velice solidních 9 dnů absolvoval …

Bezovec, vrch hlavního hřebene Považského Inovce Bezovec

Bezovec (743 m) je nápadný a poměrně vysoký vrchol ležící v hlavním hřebeni …

Prieľačina, zalesněná hora v hřebeni Považského Inovce Prieľačina

Prieľačina (893 m) je výrazný zalesněný vrchol, tvrdoš, ležící v hlavním hřebeni …

Panský dům, ubytování na Jizerce v Jizerských horách Pánský dům

Hotel Panský dům nalezneme v horské osadě Jizerka v Jizerských …

Rekreační středisko Hadinka, levné ubytování v Nízkém Jeseníku Hadinka

Rekreační středisko Hadinka najdeme nedaleko Vítkova na Opavsku …

Bouda v sedle Předěl, bivak v Jizerských horách Předěl

V sedle Předěl (888 m) na dohled nejvyšší hory Jizerských hor stojí pěkná dřevěná …

Svatojánské deště, jedna ze singularit střední Evropy Mraky

Svatojánské deště (Jánské deště) jsou jednou ze singularit středoevrop… …

Zlatohlávek zlatý - ozdoba lesů, zahrad a parků Zlatohlávek

Zlatohlávek zlatý (Cetonia aurata) je jedním z devíti druhů zlatohlávků, kteří u nás …

Labuť, výrazné a jasné souhvězdí letní hvězdné oblohy Mlhovina

Souhvězdí Labuť (Cygnus) patří k velkým a nápadným souhvězdím …

Brhlík lesní - obyvatel lesů, starých parků a zahrad Pták

Brhlík lesní (Sitta europaea) je drobný a velice živý pták z čeledi brhlíkovitých …

SMS.cz Adrenalin Cup 2015: Extrémní závod ve všem možném… i vynášení sudu s pivem! Adrenalin cup

V Ostravici se již tuto sobotu představí ti nejlepší běžci, paraglidisté …

Bunda Raptor, goretexová bunda pro náročné outdoor aktivity Bunda

Raptor je špičková technická bunda do velmi náročných podmínek …

Špindlerova bouda, horský hotel v Krkonoších Špindlerovka

Špindlerova bouda (německy Spindlerbaude) je jedna z nejstarších …

Penzion Apalucha, ubytování v Malé Úpě v Krkonoších Apalucha

Penzion s povědomě znějícím jménem Apalucha nalezneme v …

Svinské kameny, skalní útvary pod horou Szrenica na západě Krkonoš Skály

Svinské kameny (polsky Trzy Świnki, doslovný překlad Tři prasátka) …

Lysečinská bouda, levné ubytování ve východních Krkonoších Lysečinská bouda

Lysečinská bouda (958 m) se nachází při červené turistické značce přesně …

Cestník, bouda na Rýchorském hřebeni v Krkonoších Cestník

Na slunném rozcestí Cestník (1 003 m), asi kilometr západně od Lysečinské …

Ubytování podle pohoří
Panorama
  Záchranné stanice
Sněhové podmínky v ukrajinských Karpatech
Výběr tras a cílů podle pohoří
Beskydy Bukovské vrchy
Orlické hory Roháče, Z. Tatry
Rychlebské hory Velká Fatra
Šumava Vysoké Tatry
Zábřežská vrchov. Další pohoří…
Černé jezero Krkonoše, ubytování Chata pod Chlebom Starý Jičín Český ráj Chata na Šerlichu Rýchorská bouda Stolické vrchy Gýmeš Macocha Beckov Maroko Jeskyně Na Turoldu Bílý trpaslík Vartovka Wildspitze Malé Karpaty Cirrus Hrad Šášov Měsíc Pohorky Hukvaldy
Počasí
Fáze Měsíce
2.7. Úplněk úplněk 8.7. Poslední čtvrť 3. čtvrť 16.7. Nov nov 24.7. První čtvrť 1. čtvrť

Poslední diskusní příspěvky

02.07.2015 61 příspěvků
Chata Rovina, Šumava
 02.07.2015 1 příspěvek
Gerlachovský štít, túra na nejvyšší horu Slovenska
 02.07.2015 19 příspěvků
Hrad Helfenburk, Úštěk
 01.07.2015 1 příspěvek
Roháč obecný (Lucanus cervus)
 30.06.2015 8 příspěvků
Karpattrek pas, Fatransko-tatranský Karpattrek
 30.06.2015 1 příspěvek
Krkonoše, přechod hřebene
 29.06.2015 4 příspěvky
Turistická obuv, jak vybrat obuv
 29.06.2015 8 příspěvků
Počasí a turistika, vliv na plánování túr
 26.06.2015 6 příspěvků
Co si zabalit na hory do batohu?
 26.06.2015 20 příspěvků

Redakce časopisu TREKING

Mobil: +420 723 091 330, +420 607 213 773
E-mail: redakce@treking.cz

E-shop - knihy a mapy online.
Portál o horách, trekingu, turistice, vysokohorské turistice, horolezectví, cykloturistice a cestování. Webové stránky magazínu Treking a Nakladatelství Sky s.r.o.

Statistiky návštěvnosti podle Google analytics.
Návštěvnost stránek měří Netmonitor.cz.

RSS  Mapa webu  Karpaty.net
Home Page | Časopis | Předplatné | Průvodce | Ceník inzerce | Soutěže | Seznamka | Kalendář akcí | Outdoor testy | Horské chaty | Fotogalerie | Archiv
Treky, turistika | Horolezectví | Cykloturistika | Cestování | Vesmír, astronomie | Turistická mapa online | Spolupracujeme