Alpy  |  Karpaty  |  Kavkaz
Beskydy Králický Sněžník Rychlebské hory Bukovské vrchy Malá Fatra Velká Fatra
Bílé Karpaty Krkonoše Šumava Cerová vrchovina Muránska planina Vysoké Tatry
Jeseníky Lužické hory Zábřežská vrchovina Chočské vrchy Nízké Tatry Otevřít další pohoří

Aktualita / Reinhold Messner, okrúhle výročie horolezeckej legendy

Bol som odhodlaný na každý riskantný krok, lebo som pevne veril, že prežijem. Poznal som strach z telesného a duševného zlyhania v rozhodujúcom okamihu, aj strach z objektívnych nebezpečenstiev. Ale nie strach zo smrti …

17.9.2014 | Jozef Cyprich

Cestování / S batoletem ve Slovinsku, hory a moře

Na začátku května jsme vyrazili na první větší výlet s naším 14měsíčním synem. Nechtěli jsme ještě někam letět, ani sedět příliš dlouho v autě a Slovinsko bylo s dojezdem okolo osmi hodin první volbou. Navíc jsme …

17.9.2014 | Oto Mertens

Vesmír / ALMA zkoumala divoký původ diskových galaxií. Nová pozorování vysvětlují, proč jsou galaxie podobné té naší ve vesmíru tak běžné

Po desetiletí se vědci domnívali, že obvyklým produktem interakce a slévání galaxií jsou eliptické galaxie. Nyní se však vědcům využívajícím teleskop ALMA a řadu dalších radioteleskopů podařilo objevit přímé důkazy, že při …

17.9.2014 | ESO 1429

Turistika / Čerchov, túra na nejvyšší horu Českého lesa

Vojenská věž (vlevo) a Kurzova rozhledna

Čerchov (1 048 m n. m.) je nejvyšší hora pohoří Český les, která leží v okrese Domažlice nedaleko hranic s Německem. Na jejím vrcholu už jsem byl třikrát, ale bohužel ani jednou se mi nepodařilo přijít v době, kdy …

17.9.2014 | Václav Hrdina

Cykloturistika / Máchův kraj - cyklistů ráj, cykloturistika v okolí Ralska

Letos se naše opavsko-děčínská cyklistická parta rozhodla pro poznávání kraje kolem bývalého vojenského prostoru Ralsko a akce to byla nadmíru vydařená. Tato oblast je vhodná pro rodiny s dětmi i sportovněji …

16.9.2014 | Zdeněk Kejla

Turistika / Polonina Svidovec, nekonečné moře hor a kličkování mezi blesky

Svidovec

Svidovec. Rozsáhlé hory, nekonečné poloninské hřebeny s táhlými bočními hřbety a hlubokými, těžko přístupnými údolími. Lesy bez konce, které však dnes neurvale drásají pásy těžební techniky a pil těžařů ve službách …

15.9.2014 | Otakar Brandos

PR / Horšovský Týn: Prohlídka zámku, procházka po okolí i do nedalekých Domažlic

Zámek a hrad v Horšovském Týnu je jeden z nejpřístupnějších, jaké jsme kdy navštívili. Město leží na hlavní trase z Plzně do Domažlic a zámek samotný najdete přímo v jeho centru. Přijedete-li autem, stačí ho zaparkovat na parkovišti na náměstí a pár …

15.9.2014 | PR

Vesmír / Rudý obr a nadobr, závěrečné stádium vývoje hvězd

Jako rudý (červený) obr jsou označovány hvězdy v závěrečném stádiu svého vývoje krátce po té, co po spotřebování větší části zásob vodíku v jádře opustily hlavní posloupnost a na Hertzprungově-Russellově …

14.9.2014 | Otakar Brandos

VHT / Veliki Mangart, výstup na 3. nejvyšší horu Slovinska - Julské Alpy (1)

Za cíl naší dovolené jsme si v polovině července 2014 zvolili slovinskou část Julských Alp. Ubytovali jsme se v kempu Soča a volba to byla více než dobrá. Kemp leží u obce Soča v údolí Trenta na klidném místě přímo u …

12.9.2014 | Alexandra Císařová

Bedekry / Západní Tatry - Roháče, turistický průvodce Západních Tater

Západní Tatry. Roháče. Kdo z turistů by neslyšel tato jména. Západní Tatry jsou snem řady turistů. A oprávněně. Roháče patří k jedněm z nejkrásnějších a nejvíce fascinujících karpatských pohoří. Hory nás sice neomráčí svou výškou či strmostí vrcholů …

12.9.2014 | RED

Soutěž / Lečchumi kruté i slitovné aneb jak se (ne)stát kavkazským zajatcem: Treking s Tilakem 2014, soutěžní článek

Dvě výrazná, hluboká a hlavně téměř nekonečně dlouhá údolí tvoří v podstatě jediné brány do obrovské oblasti centrálního Velkého Kavkazu - gruzínského regionu Racha-Lechkhumi-Kvemo Svaneti - údolí řek Rioni a …

11.9.2014 | Michal Sochor a Zuzka Egertová

Skály / Goethova skalka, nejzápadnější lezecká oblast v České republice

Goethova skalka

Goethova skalka (na turistických směrovkách uváděna jako Goethovy skály) je jen asi 15 m široký a asi 500 metrů dlouhý skalní hřbet, resp. pás skal a skalek vypreparované křemenné žíly, která je součástí …

10.9.2014 | Otakar Brandos

Vesmír / Problém chybějícího lithia zjištěn i v hvězdokupě M 54

Tento nový snímek pořízený dalekohledem ESO/VLT na observatoři Paranal v Chile zachycuje bohatou kolekci hvězd patřících kulové hvězdokupě M 54. Hvězdokupa na první pohled vypadá stejně jako mnoho jiných, ale má …

10.9.2014 | ESO 1428

Trek / Treking na Slovensku: Ondavská vrchovina, Laborecká vrchovina a Šariš (2)

Tank

Ondavská vrchovina je za námi, pročež nebude od věci uvést pár údajů i o Laborecké vrchovině, na jejíž území se dostanu hned za Svidníkem, kam scházím. Pohoří samozřejmě sousedí s Ondavskou vrchovinou, dále …

8.9.2014 | Václav Vágenknecht

Trek / Treking na Slovensku: Ondavská vrchovina, Laborecká vrchovina a Šariš (1)

Zborov

Napříč přes celé Slovensko se táhne turisticky značená magistrála Cesta hrdinů SNP (Slovenského národního povstání). Začíná u hranic s Polskem na Dukle a vede k Bratislavě, protíná mnoho pohoří. Není proto divu, že …

5.9.2014 | Václav Vágenknecht
  Chaty, hory a aktuality
VESMÍR Vega, 5. nejjasnější hvězda noční oblohy Hvězdy

Vega je nejjasnější hvězda v souhvězdí Lyry a celkově 5. nejjasnější hvězda pozemské …

VESMÍR Aldebaran, oranžový obr a nejjasnější hvězda v souhvězdí Býka

Aldebaran neboli Palilicium či alfa Tau je nejjasnější hvězda v zimním souhvězdí …

CESTOVÁNÍ Podzim v Jižním Tyrolsku: Slavnost kaštanů, špekový festival, summit pro horaly Hory

Podzim a také říjnové prázdniny bývají často slunečné. Co ještě vyrazit do …

VESMÍR Regulus, nejjasnější hvězda v souhvězdí Lva

Regulus (latinsky malý král) neboli Alfa Leo je nejjasnější hvězda v souhvězdí …

VESMÍR Arcturus, nejjasnější hvězda v souhvězdí Pastýře

Arcturus neboli Alfa Boo je nejjasnější hvězda v souhvězdí Pastýře (Bootes) …

TIPY NA VÝLET Skalná päsť u Liskové, Jánošíkova päsť aneb Liskovská päsť

Skalná päsť u Liskové. Tuto geologickou zajímavost najdeme na úpatí vrchu …

VESMÍR Betelgeuse, rudý obr a nejjasnější hvězda souhvězdí Orion Hvězdokupa

Betelgeuse je nejjasnější hvězdou zimního souhvězdí Orion zdánlivé …

VESMÍR Hertzsprungův-Russellův diagram, vztah mezi spektrálním typem a svítivostí hvězdy

Hertzsprungův-Russellův diagram vyjadřuje v grafické podobě vztah mezi svítivostí …

CHATA Horská chata pod Biskupskou kupou, Schronisko PTTK Pod Biskupią Kopą im. Bohdana Małachowskiego Biskupská kupa

Schronisko PTTK Pod Biskupią Kopą je velká horská chata nacházející se …

CHATA Změna kontaktů na chatu Jeskyňka u Javoříčka Jeskyňka

Změna kontaktů na chatu jeskyňka u Javoříčla v Zábřežské vrchovině …

AKTUALITA Sčítání turistů v Tatrách: Nejvíce turistů vyvážejí do hor lanovky… Mraky

I letos proběhlo v Tatrách tradiční sčítání turistů. Akce, spolupořádaná …

TIPY NA VÝLET Lávový proud u Meziny, tip na výlet v Nízkém Jeseníku

Lávový proud u Meziny je jedním z tří lávových proudů, které byly zjištěny na …

TIPY NA VÝLET Smraďoch, unikátní přírodní rezervace u Mariánských Lázní Smraďoch

Přírodní rezervace Smraďoch se nachází nedaleko Mariánských Lázní v CHKO …

ZÁVODY Koutyman, extrémní horský duathlon

Stejně jako loni v září se v areálu Kouty v Jeseníkách setkají sportovní nadšenci …

OUTDOOROVÉ NOVINKY Dámská sportovní bunda, lehká softshellová bunda SILVINI Bunda

Lehká sportovní softshellová bunda SILVINI určená pro aktivní pohyb s perforovaným …

CHATA Chata Pod Hájkem, ubytování Horní Branná v Podkrkonoší Pod Hájkem

Chalupa s kapacitou 16 lůžek + 4 přistýlky se nachází v areálu rodinné …

Ubytování podle pohoří
5. Vysoké Tatry, ubytování a horské chaty
  Soutěže a akce 2014
Týden vysokohorské turistiky 2014

Přestože Týden VHT 2014 na sebe nechá ještě řadu měsíců čekat, již tady máme …

Treking s Tilakem 2014; vyhlašujeme jubilejní X. ročník autorské soutěže

Desátý ročník soutěže Treking s Tilakem vyhlašujeme bezprostředně po uzavření …

Nejnovější anketa
Miniaplikace
  Horská panoramata
Panorama
  Záchranné stanice
Sněhové podmínky v ukrajinských Karpatech
Velká Javořina Šumava, ubytování Štefánička Petřínská rozhledna Hukvaldy Chata Paprsek Borišov Pieniny Lyžování v Rakousku Praděd Hukvaldy Maroko Pravčická brána Supernovy Sivá brada Les Ecrins Pálava Cumulonimbus Fačkovské sedlo Kulové hvězdokupy Mačky Ďumbier
Karpattrek pas

Poslední diskusní příspěvky

Lečchumi kruté i slitovné, hory v Gruzii
 17.09.2014 1 příspěvek
Spišská Magura, přechod pohoří
 15.09.2014 4 příspěvky
Salaše Velké Fatry, salaš pod Šiprúněm
 15.09.2014 5 příspěvků
Skály u osady Kaliště, tip na výlet
 15.09.2014 1 příspěvek
 04.09.2014 1 příspěvek
Chorvatské hory, turistika
 04.09.2014 2 příspěvky
Turistické vařiče a vaření na horách
 03.09.2014 1 příspěvek
Chata Paprsek, ubytování na Paprsku
 03.09.2014 3 příspěvky
Podpořte nás…
Fáze Měsíce
24.9. Nov nov 1.10. První čtvrť 1. čtvrť 8.10. Úplněk úplněk 15.10. Poslední čtvrť 3. čtvrť
Počasí online

Redakce časopisu TREKING

Mobil: +420 723 091 330, +420 607 213 773
E-mail: redakce@treking.cz

E-shop - knihy a mapy online.
Portál o horách, trekingu, turistice, vysokohorské turistice, horolezectví, cykloturistice a cestování. Webové stránky magazínu Treking a Nakladatelství Sky s.r.o.

Statistiky návštěvnosti podle Google analytics.
Návštěvnost stránek měří Netmonitor.cz.

RSS  Mapa webu  Karpaty.net
Home Page | Časopis | Předplatné | Průvodce | Ceník inzerce | Soutěže | Seznamka | Kalendář akcí | Outdoor testy | Horské chaty | Fotogalerie | Archiv
Treky, turistika | Horolezectví | Cykloturistika | Cestování | Vesmír, astronomie | Turistická mapa online | Spolupracujeme