Alpy  |  Karpaty  |  Kavkaz
Počasí Počasí Satelitní snímky počasí Satelit Webkamery Webcam Kontakty Kontakty Eshop Eshop
Poslední aktualizace: 24.4.2015 , , svátek má

Rozhledny / Rozhledna U borovice, kamenná rozhledna v Krkonošském podhůří

Bylo nebylo, na vyvýšenině Na Vrších (669 m n. m.) kousek od Roprachtic rostly vedle cesty tři borovice. Postupem času sice všechny tři odešly do "věčných lovišť", nahradila je ale borovice nová, již můžeme …

24.4.2015 | Václav Vágenknecht

Trek / Toulání po kotarech Strážovských vrchů, Považský Karpattrek (2)

Velký Manín

Budím se zbitý jako boxovací pytel. Rozlámaný nejen z nepříliš pohodlného spaní v lese, ale i z hluku z dálnice. Ty zatracené kamiony jsou slyšet až tady na hřebeni Velkého Manína, nejvyšší hory Súlovských vrchů. Šlak …

23.4.2015 | Otakar Brandos

Naše akce / XXXIV. setkání na vrcholech, Rabštejn v Hanušovické vrchovině

Na sobotu 25. dubna jsme naplánovali již 34. setkání na vrcholech. Zatímco podzimní setkání se odehrálo na Zlatém chlumu ve Zlatohorské vrchovině, který "ohraničuje" Hrubý Jeseník od severu, tentokráte se …

Recenze / CAMP Magic Pants, ultraľahké nohavice do vetra a nečasu; recenzia

Magic pants by som hneď na začiatku kategorizoval medzi ultraľahké produkty. Z toho mi samozrejme vyplýva, že sú jeden zo stavebných kameňov filozofie narýchlo a naľahko. Keďže ich sestra bunda CAMP Magic Jacket …

22.4.2015 | Vladislav Martynek

Recenze / Elastické nohavice Ferrino Blouberg, outdoor recenzia

Ako aktívny športovec, skialpinista a horský bežec som hľadal nohavice, ktoré by splnili pre mňa najdôležitejšie parametre a to pohodlnosť, funkčnosť a hmotnosť. Nohavice Ferrino Blouberg moje očakávania dokonca …

22.4.2015 | Michal Baďo, Vladislav Martynek

Vesmír / ALMA objevila intenzivní magnetické pole v blízkosti supermasivní černé díry

ALMA (Atacama Large Millimeter / submillimeter Array) odhalila extrémně silné magnetické pole v oblastech centra galaxie, velmi těsně nad horizontem událostí supermasivní černé díry, v místech, kam naše přístroje …

22.4.2015 | ESO 1515

Karpattrek / Přes Súlovské skály na Velký Manín, Považský Karpattrek (1)

Súlovské skály

Asi 170 km dlouhý s převýšením okolo osmi kilometrů byl poslední přechod, který se mi podařilo v rámci plánovaných Karpattreků v Západních Karpatech zrealizovat. Tentokráte byla na programu malebná …

21.4.2015 | Otakar Brandos

Průvodce / Vysoké a Belianské Tatry, polské Tatry - turistický průvodce

Další z turistických průvodců po Karpatech. Již III. doplněné a zcela přepracované vydání průvodce Vysoké Tatry je tentokráte doplněno o polskou část Tater, která je logickou a nedělitelnou součástí tohoto horského celku. Protože celkový objem informací v …

21.4.2015 | RED

Vesmír / Zatmění Slunce na Špicberkách, Arctos 5 - Svalbard Eclipse

Špicberky

Cílem expedice Arctos 5 - Svalbard Eclipse na Špicberkách v březnu tohoto roku byla - kromě zážitku samotné existence v centrální Arktidě v daném období - různá astronomická a fyzikální měření …

20.4.2015 | Jan Šťovíček

Vesmír / První známky samointeragující temné hmoty? Temná hmota možná vůbec není tak temná

Astronomům se poprvé podařilo pozorovat možnou vzájemnou interakci temné hmoty jiným způsobem než prostřednictvím gravitace. Pozorování kolidujících galaxií provedená pomocí dalekohledu ESO/VLT a …

20.4.2015 | ESO 1514

Soutěž / Fotosoutěž 2015 (3), nové kolo fotosoutěže na téma "jaro na horách a v přírodě"

Jaro konečně s plnou vervou vtrhlo i do našich zeměpisných šířek. Krajina se zazelenala, ptáci rozezpívali a hmyz opustil své zimní úkryty. Proto jsme další kolo fotosoutěže vyhlásili na téma "jaro na horách a v …

13.4.2015 | RED

Treking / Velká Fatra na sněžnicích: Staré Hory, Krížna, Borišov, Čierny kameň, Rakytov, Teplá dolina

Po roční odmlce, kdy jsem absolvoval rekonvalescenci po úrazu, přišel opět čas na zimní akci na sněžnicích a jako ideální variantu na otestování těla jsem si zvolil přechod části Velkofatranského hřebene …

13.4.2015 | Stanislav Sitar

Cyklo / Okruh Vídeňskými Alpami, cykloturistika v Rakousku

Rakousko

Není potřeba být stále nahoře! Okruh Vídeňskými Alpami (Wiener Alpen-Runde) v délce 67 km vede lehce a s nadhledem od úpatí pohoří Rosaliengebirge do srdce pohoří Bucklige Welt a k horám Rax, Schneeberg a Semmering. Absolutně tajný tip pro …

13.4.2015 | PR

Trek / Julské Alpy (2), přechod Julských Alp

Další sestup probíhá již po jižních úbočích, kde strmě klesáme do sedla Škrbina. Poslední sešup je poněkud překvapivý, protože už kráčíme po louce a ferrata v úzkém komínu vedoucím do sedla nás poněkud překvapila. V …

10.4.2015 | Radomír Hruška

Příroda / Medvěd je (skoro) vegetarián! Panika šířena médii není na místě

Medvědi

Medvěd hnědý (Ursus arctos) je největší evropskou šelmou. Jeho stavy v Evropě činí asi 50 000 jedinců žijících ve volné přírodě. Přestože je toto číslo zdánlivě obrovské, je medvěd ohroženou šelmou žijící jen ve …

9.4.2015 | Otakar Brandos

Aktuality, chaty, naše hory
První spektrum exoplanety ve viditelném světle, nový způsob pozorování extrasolárních planet se slibnou budoucností Planeta

Astronomům pracujícím na observatoři ESO/La Silla v Chile s …

Obří galaxie umírají zevnitř, tvorba hvězd v eliptických galaxiích utichá od středu Galaxie

Poprvé v historii jsou astronomové schopni ukázat, jak před miliardami let …

Turistický přístřešek na Vrchmezí; Orlické hory, bivak pro turisty Vrchmezí

Tento turistický přístřešek jsem objevil při plánování treku přes Orlické …

Změna kontaktů na chatu Vodopád v Šútovské dolině Vodopád

Upozorňujeme na změnu kontaktů na chatu Vodopád v Šútovské dolině na Malé Fatře …

Pro objevitele a dobrodruhy, rodinná cyklostezka údolím Traisental Cyklo

Kdo ještě neviděl bílé tygry, má chuť na jízdu na bobové dráze anebo miluje kulturu …

Pálení čarodějnic, Filipojakubská noc, Hon na čarodějnice, Beltine, Valpurga Foto

Staří Keltové neznali kalendář ani nepoužívali k označení názvy dní, ale dělili …

Drsné podmínky pořadatelé Horské výzvy zmírnili Rockpoint

Opravdu extrémní bude úvodní závod nového ročníku seriálu Rock Point - Horská …

Setkání autorů Trekingu, víkend na Kladském sedle Ilustrace

Poslední březnový víkend proběhlo již tradiční setkání autorů Trekingu. Tentokráte …

Vodopád na Pekelském potoce, vodopády Českého středohoří Vodopád

Vodopád na Pekelském potoce zvaný také Pekelský vodopád je jakýmsi …

Vyšla první česky psaná publikace o lyžaři Matěji Žďárském Lyže

V rámci ediční řady Iglavia Docta vydávané Vysokou školou polytechnickou …

Proměnné typu W Ursae Maioris, zákrytové proměnné hvězdy Vesmír

I v případě proměnných hvězd typu W Ursae Maioris je mechanismus …

Proměnné Beta Lyrae, zákrytové proměnné hvězdy Vesmír

Mechanismus změn jasnosti proměnných hvězd typu Beta Lyrae je stejný, jako v …

Přivítejte jaro s Naší přírodou, nové číslo časopisu Křivka

Máme tu duben a tedy dle kalendáře jaro. Ve skutečnosti se během dne …

Pokutský vodopád, nejvyšší vodopád v pohoří Vtáčnik na Pokutském potoce Vodopád

Pokutský vodopád či Vodopád na Pokutskom potoku je nejvyšším vodopádem …

Proměnné typu Algol, zákrytové proměnné hvězdy Vesmír

Zákrytové proměnné hvězdy typu Algol jsou charakteristické konstantní …

T Orionis, nepravidelné proměnné eruptivní hvězdy Vesmír

Proměnné hvězdy typu T Orionis (Ina) patří mezi nepravidelné proměnné …

Temné mlhoviny, černé skvrny na hvězdném pozadí Vesmír

Přestože mají temné mlhoviny prakticky stejné vlastnosti jako reflexní …

Emisní mlhoviny, i Picaso s Dalím by zbledli závistí Mlhovina

Emisní mlhoviny patří k nejfotografova- nějším a nej- fotogeničtějším …

Turistická ubytovna Slovenský kras, ubytování v Kunové Teplici Ubytovna

Turistická ubytovna v Kunové Teplici v centru národního parku Slovenský kras …

Ubytování podle pohoří
Panorama
  Záchranné stanice
Sněhové podmínky v ukrajinských Karpatech
Výběr tras a cílů podle pohoří
Beskydy Bukovské vrchy
Orlické hory Roháče, Z. Tatry
Rychlebské hory Velká Fatra
Šumava Vysoké Tatry
Zábřežská vrchov. Další pohoří…
Prášilské jezero Vysoké Tatry, ubytování Majláthova chata Hrad Helfštýn Krušné hory Zbojnícka chata Lesní bouda Pálava Bouzov Balcarka Beckov Maroko Punkevní jeskyně Polárka Vartovka Wildspitze Štiavnické vrchy Cirrus Hrad Gýmeš Slunce Batohy Praděd
Počasí
Fáze Měsíce
26.4. První čtvrť 1. čtvrť 4.5. Úplněk úplněk 11.5. Poslední čtvrť 3. čtvrť 18.5. Nov nov

Poslední diskusní příspěvky

18.04.2015 7 příspěvků
Vietnam, hory ve Vietnamu
 14.04.2015 1 příspěvek
Blesk. Co je to blesk? Jak a proč vznikají?
 13.04.2015 4 příspěvky
Javorinka, útulna pod Kľakom
 12.04.2015 1 příspěvek
Medvěd je (skoro) vegetarián!
Výstup na Dom, Walliské Alpy
 01.04.2015 5 příspěvků
Statistiku smrtelných nehod v Tatrách vedou Slovác
 01.04.2015 153 příspěvků
Jak vybrat kolo, levná kola
 01.04.2015 9 příspěvků
Hohen Bogen, rozhledna
 30.03.2015 4 příspěvky
Gruzie, putování po horách gruzínského Samegrelu
 30.03.2015 1 příspěvek
Turistická obuv, jak vybrat obuv
 28.03.2015 6 příspěvků

Redakce časopisu TREKING

Mobil: +420 723 091 330, +420 607 213 773
E-mail: redakce@treking.cz

E-shop - knihy a mapy online.
Portál o horách, trekingu, turistice, vysokohorské turistice, horolezectví, cykloturistice a cestování. Webové stránky magazínu Treking a Nakladatelství Sky s.r.o.

Statistiky návštěvnosti podle Google analytics.
Návštěvnost stránek měří Netmonitor.cz.

RSS  Mapa webu  Karpaty.net
Home Page | Časopis | Předplatné | Průvodce | Ceník inzerce | Soutěže | Seznamka | Kalendář akcí | Outdoor testy | Horské chaty | Fotogalerie | Archiv
Treky, turistika | Horolezectví | Cykloturistika | Cestování | Vesmír, astronomie | Turistická mapa online | Spolupracujeme