Alpy  |  Karpaty  |  Kavkaz
Počasí Počasí Satelitní snímky počasí Satelit Webkamery Webcam Kontakty Kontakty Eshop Eshop
Poslední aktualizace: 25.8.2015 , , svátek má

Turistika / Nový turistický chodník v Lúčanské Fatře: Povídání o jahodách, pečené slanině, medvědech, borůvkách a nové žluté značce

Lúčanská Fatra

Je známo, že slovenská síť turistického značení patří k nejlepším na světě. Díky množství tras tudíž nové moc nevznikají. Proto to bývá vždy tak trochu událost, otevře-li se nějaká ta nová. Když byly v roce 2013 …

25.8.2015 | Lukáš Gajdoš

Jeskyně / Slovenské ledové jeskyně, exkurze do mrazivého podzemí

Slovensko je jeskyňářskou mocností. Objevených a registrovaných jeskyní tady přes sedm tisíc. Přesněji 7 014. Aktualizovaný seznam jeskyní naleznete např. na těchto stránkách - www.smopaj.sk. A řada objevů na …

25.8.2015 | Otakar Brandos

Trek / Krkonošský trek aneb náš první vícedenní pochod

Harrachovy kameny

V loňském roce, tedy 2014, začátkem června, jsem s mými kamarády Lupíkem a panem Maňasem a s mým bráchou Jimbem absolvoval svůj první vícedenní trek. Já a Lupík jsme jej absolvovali v rámci fyzické přípravy na trek z …

24.8.2015 | Martin Szwejda

Jeskyně / Dobšinská ľadová jaskyňa (ledová jeskyně), unikátní jeskyně v NP Slovenský ráj

Dobšinská ľadová jaskyňa (ledová jeskyně) se nachází na jižním okraji Národního parku Slovenský ráj ve Spišsko-gemerském krasu, jehož podcelky je známý Slovenský ráj a tak trochu zapomenutá Muránska planina. Vchod …

24.8.2015 | Otakar Brandos

Průvodce / Karpattrek pas, Beskydský Karpattrek

V červenci 2014 jsme vydali druhý z trekových pasů, tentokráte Beskydský. Beskydský Karpattrek a pas vás zavedou na hřebeny Moravskoslezských Beskyd, Jablunkovského mezihoří, Kysuckých Beskyd a Oravských Beskyd. Beskydský Karpattrek vás tak …

24.8.2015 | RED

Trek / Beskydy, Javorníky, Bílé Karpaty: Trek podél česko - slovenské hranice

Trek

Tuto akci jsem měl v hlavě již dlouho, ještě z dob, kdy jsem chodil dálkové pochody a kolegové pochodníci barvitě líčili zážitky z takovýchto cest. V té době jsem neměl potřebné vybavení, ani dostatek zkušeností a …

21.8.2015 | František Diviš

Cestování / Na Ukrajinu bez obav a iluzí, reportáž ze srpnové cesty na východ

Za posledních deset let jsme v ukrajinských Karpatech strávili hodně času. Od značení turistických tras, které jsme v roce 2007 začali v Usť Čorné, přes mapování terénu a vydávání podrobných turistických map až po …

21.8.2015 | Aleš Kučera

Vesmír / Hvězdní sourozenci, otevřená hvězdokupa IC 4651

Otevřené hvězdokupy nejsou pouze dobře vypadajícími objekty na astronomických fotografiích. Naprostá většina hvězd vzniká ve hvězdokupách a ty jsou tak pro astronomy unikátními laboratořemi ke studiu vývoje …

20.8.2015 | ESO 1534

Jeskyně / Harmanecká jeskyně, veřejnosti přístupná jeskyně Velké Fatry

Harmanecká jeskyně

Harmanecká jeskyně (Harmanecká jaskyňa) je velká puklinově-řítivá jeskyně v Harmaneckém krasu v nejjižnější části Velké Fatry a při hranicích s Kremnickými vrchy. Vchod Harmanecké jeskyně leží ve výšce 821 …

20.8.2015 | Otakar Brandos

VHT / Allalinhorn, čtyřtisícovka na dopoledne

O Allalinhornu vysokém 4 027 m se všichni zmiňují coby o krátké, nenáročné ledovcové túře na tři až čtyři hodiny i se sestupem. Protože jsme v tento den odjížděli z Wallisu i z celého Švýcarska a nechtěli se loučit jen prostým …

19.8.2015 | Markéta a Martin Kovářovi

Hrady / Hrady Kumburk a Bradlec, kam na výlet z Českého ráje

Český ráj patří k nejnavštěvovanějším oblastem naší republiky. Jsou tady ale i místa, kam se turisté, především mimo sezónu, moc nehrnou. Mezi ty lze zařadit i hřeben severovýchodně od městečka Železnice. Na tom se …

19.8.2015 | Bohumír Bouška

Vesmír / Perseidy 2015: Na lovu meteorů na Slané vodě na Oravě

Perseida a M 31

Perseidy jsou jedním z nejvydatnějších meteorických rojů naší oblohy. Letošní maximum Perseid zvaných také Slzy svatého Vavřince (svátek má 10. srpna) padlo na noc z 12. na 13. srpna, tedy na období kolem novu Měsíce …

18.8.2015 | Otakar Brandos

Test / Bedrový pás Deuter Pulse Four EXP, outdoor recenzia

Pred vyše rokom sme začali pravidelnejšie behávať po horách. Čoskoro sme prišli na to, že by sme potrebovali niečo, v čom sa dajú pri behu odniesť povedzme kľúče, mobil či peňaženka, nejaká voda a prípadne aj veci …

17.8.2015 | Petrík Jaňura

VHT / Ankogel, pohodová třítisícovka na dopoledne

Blíží se náš odjezd z Vysokých Taur a nám přijde líto ráno vstát a jen tak si odjet. Tak z několika možností vybíráme ještě jednu z hor, kam se chceme vydat. Mnohokrát jsme z alpských vrcholů viděli typické hrby Ankogelu. …

17.8.2015 | Markéta a Martin Kovářovi

Výlet / Moravský Kuvajt a Papouščí ZOO, aktivní letní den kousek od Brna

Trávíte celé dny se svými dětmi v hlučném, zalidněném městě? Nebaví vás už přeplněná brněnská koupaliště, kde je hlava na hlavě? Sbalte si ranečky se svačinou a přijměte pozvání na jednodenní výlet! Vyrazte s námi …

11.8.2015 | Jana Žajdlíková

Aktuality, chaty, naše hory
Bouda Hubertus, ubytování na Rýchorách v Krkonoších Hubertus

Bouda Hubertus se nachází v neobyčejně malebné krajině Rýchorského …

Rozhledna Klatovská Hůrka, znovuotevření rozhledny na Klatovské Hůrce Kostel

Vrch Hůrka (498 m n. m.) se vypíná západně nad městem Klatovy a je dominantou …

Babočka osiková, mlsný návštěvník našich zahrad Babočka

Babočka osiková (Nymphalis antiopa) je naší největší babočkou s rozpětím …

Sčítání turistů v Tatrách 2015, většina návštěvníků se vyveze lanovkou Tatry

V úterý 11. srpna 2015 proběhlo tradiční sčítání turistů v Tatrách. Oproti …

Souhvězdí Jednorožec, nevýrazné souhvězdí zimní oblohy plné otevřených hvězdokup Mapa

Souhvězdí Jednorožec (Monoceros, Mon) je poměrně nevýrazným a …

Souhvězdí Zajíc, malé souhvězdí jižní oblohy Mapa

Souhvězdí Zajíc (Lepus, Lep) nalezneme pod obrazcem Orionu. Společnost mu …

Demänovská ledová jeskyně (ľadová jaskyňa), ledový unikát Nízkých Tater Jeskyně

Demänovská ľadová jaskyňa (ledová jeskyně) je známá odnepaměti …

Penzión Adak, ubytování v obci Párnica Adak

Penzión Adak s restaurací se nachází na okraji obce Párnica v podhůří Malé …

Souhvězdí Vozka, zimní souhvězdí plné otevřených hvězdokup Mapa

Nad Orionem a rohy Býka nalezneme velké a vcelku nápadné částečně …

Souhvězdí Koníček (Koník), nejmenší souhvězdí severní oblohy Mapa

Souhvězdí Koníček (Equuleus, Equ) správněji zvané Koník je nejmenším …

Větrný mlýn Starý Poddvorov, unikátní technická památka na Hodonínsku Větrný mlýn

Na naši pouti za větrnými mlýny se nyní posuneme na jih do okresu Hodonín …

Veža Veľké Borové, kouzelná rozhledna v Chočských vrších Veža

Na severozápadním okraji obce Velké Borové stojí tak trochu utajená …

Dech beroucí pohled na Dione, další snímky Saturnova ledového měsíce Saturn

Kosmická sonda Cassini pořídila další dech beroucí snímky Saturnova měsíce …

Koliba Holica, ubytování na pomezí Chočských vrchů a Západních Tater Holica

Koliba Holica je poměrně nový objekt (ještě se nedostal ani do elektronických …

Kněžice rudonohá, jediný náš představitel rodu Pentatoma Ploštice

Kněžice rudonohá (Pentatoma rufipes) patří mezi větší druhy kněžic. Dorůstá …

Chata pod Malým Rozsutcom, ubytování na Malé Fatře Chata

Chata pod Malý Rozsutcem (Malým Rozsutcom) je stylová chata …

Souhvězdí Had, rovníkové souhvězdí letní oblohy Mapa

Souhvězdí Had (Serpens, Ser) je rovníkové souhvězdí, které v letních …

Balerův větrný mlýn ve Spálově, nejmenší dochovaný větrný mlýn v ČR Větřák

Větrný mlýn ve Spálově je skutečně malinkatý. Avšak i v jeho případě …

Duchové hvězd zmírajících, planetární mlhovina ESO 378-1 Mlhovina

Tato úchvatná bublina zářící jako hvězdný duch ve strašidelné temnotě …

Ubytování podle pohoří
Panorama
  Záchranné stanice
Sněhové podmínky v ukrajinských Karpatech
Výběr tras a cílů podle pohoří
Beskydy Bukovské vrchy
Orlické hory Roháče, Z. Tatry
Rychlebské hory Velká Fatra
Šumava Vysoké Tatry
Zábřežská vrchov. Další pohoří…
Černé jezero Krkonoše, ubytování Chata pod Chlebom Starý Jičín Český ráj Martinova bouda Vosecká bouda Poľana Tematín Macocha Beckov Maroko Jeskyně Na Pomezí Perseus Vartovna Strahlhorn Malé Karpaty Cirrus Otakárek fenyklový Měsíc Pohorky Helfštýn
Počasí
Fáze Měsíce
29.8. Úplněk úplněk 5.9. Poslední čtvrť 3. čtvrť 13.9. Nov nov 21.9. První čtvrť 1. čtvrť

Poslední diskusní příspěvky

Horská panoramata s popisy, Malá Fatra
 27.08.2015 4 příspěvky
Černý vlk, penzion Kvilda
 27.08.2015 17 příspěvků
Beskydy, Javorníky, Bílé Karpaty
 26.08.2015 5 příspěvků
Rozsáhlá přehlídka oblohy si posvítí na temnou hmo
 25.08.2015 2 příspěvky
 24.08.2015 77 příspěvků
Zamkovského chata, Tatry
 21.08.2015 2 příspěvky
Jak vybrat dalekohled, turistické dalekohledy
 20.08.2015 4 příspěvky
Babočka jilmová
 20.08.2015 1 příspěvek
Přechod hřebene Malé Fatry
 19.08.2015 2 příspěvky
Vysoké Tatry křížem krážem, vysokohorská turistika
 19.08.2015 27 příspěvků
Vsacký Cáb, horský hotel
 16.08.2015 21 příspěvků
Trenckova rokle, Babylón a Krivoš
 14.08.2015 3 příspěvky
Na co si dát pozor, když uzavíráte cestovní pojišt
 14.08.2015 2 příspěvky
Serra da Estrela, portugalské hory
 14.08.2015 1 příspěvek
Počasí, dlouhodobá předpověď počasí na září 2015
 12.08.2015 3 příspěvky
Čelovka Fenix HL30, recenze čelovky
 11.08.2015 8 příspěvků
Roháčská plesa, Roháče a horská turistika
 11.08.2015 7 příspěvků

Redakce časopisu TREKING

Mobil: +420 723 091 330, +420 607 213 773
E-mail: redakce@treking.cz

E-shop - knihy a mapy online.
Portál o horách, trekingu, turistice, vysokohorské turistice, horolezectví, cykloturistice a cestování. Webové stránky magazínu Treking a Nakladatelství Sky s.r.o.

Statistiky návštěvnosti podle Google analytics.
Návštěvnost stránek měří Netmonitor.cz.

RSS  Mapa webu  Karpaty.net
Home Page | Časopis | Předplatné | Průvodce | Ceník inzerce | Soutěže | Seznamka | Kalendář akcí | Outdoor testy | Horské chaty | Fotogalerie | Archiv
Treky, turistika | Horolezectví | Cykloturistika | Cestování | Vesmír, astronomie | Turistická mapa online | Spolupracujeme