Alpy  |  Karpaty  |  Kavkaz
Počasí Počasí Satelitní snímky počasí Satelit Webkamery Webcam Kontakty Kontakty Eshop Eshop
Poslední aktualizace: 29.7.2015 , , svátek má

Trek / Trek kolem Dhaulágiri aneb na penězích nezáleží, hlavně když se nadřem

Dhaulágiri

Když jednou Castro prohlásil po třetím pivu onu osudnou větu "Na penězích nezáleží, hlavně když se nadřem. Přece nepůjdeme kolem Manaslu, kde je komfort lodžijí každé noci a už vůbec ne kolem Annapuren nebo pod Everest …

29.7.2015 | Jan Odehnal

Turistika / Ennstalské Alpy turisticky, túra na Kaiserchild a Hochkogel

Ennstalské Alpy mám rád. Možná proto, že tento kousek světa obsadili především vodáci. A místní nádherné vrcholy, stojící ve stínu blízkého Dachsteinu, zůstávají mimo hlavní oblast zájmu - čisté a klidné …

28.7.2015 | Jan Kodl

Trek / Přechod hřebene Malé Fatry (2) aneb jak jsme přecenili své síly

Rozsutec

Začátkem června 2015 jsme se Jimbo, Lupík a já vypravili na přechod Malé Fatry. V podstatě toto pohoří nikdo z nás pořádně neznal (akorát Lupík zde již byl na Malém a Velkém Kriváni a jednou zabloudil na okraj tohoto …

27.7.2015 | Martin Szwejda

PR / Chystáte se na běh v terénu? Těchto 10 věcí vám nesmí chybět!

Slunečné měsíce přímo nabádají ke krosovým výběhům. Pokud se i vy chystáte na delší výběh do terénu, nepodceňte svoji výbavu. Připravit byste se měli skutečně na každou situaci. Krásné počasí se hlavně v letních parnech může v kopcích rychle změnit …

27.7.2015 | PR

Test / Trekové boty Fandango GV, redakční test trekových bot od Asola

Trekové boty Fandango GV od firmy Asolo jsem dostal na redakční testování na jaře. A přestože tyto celokožené poměrně lehké pohorky (720 g u 1/2 UK 8) s minimem švů dostaly za posledního čtvrt roku pořádně do těla …

26.7.2015 | Otakar Brandos

Vesmír / Rozsáhlá přehlídka oblohy si posvítí na temnou hmotu

Byly zveřejněny první výsledky jednoho z hlavních přehlídkových programů jižní oblohy zaměřeného na temnou hmotu, který provádí dalekohled ESO/VST (VLT Survey Telescope) na observatoři Paranal v Chile. …

26.7.2015 | ESO 1528

Průvodce / Karpattrek pas, Beskydský Karpattrek

V červenci 2014 jsme vydali druhý z trekových pasů, tentokráte Beskydský. Beskydský Karpattrek a pas vás zavedou na hřebeny Moravskoslezských Beskyd, Jablunkovského mezihoří, Kysuckých Beskyd a Oravských Beskyd. Beskydský Karpattrek vás tak …

26.7.2015 | RED

Naše vrcholy / Pevnost, zapomenutá skála a skvělá vyhlídka v Krkonoších

Pevnost

Vrch Pevnost (1 012 m) je jednou z nižších tisícovek Krkonoš a tvoří závěr jižního výběžku Dívčích kamenů. Tento na první pohled nenápadný vrchol nalezneme 3 km severně od Špindlerova Mlýna nedaleko Davidových …

25.7.2015 | Jan Šiřina

Test / Skialpový batoh Ferrino Lynx 20, outdoor recenzia

Zima na horách sa skončila a bola, čo sa snehu týka celkom priaznivá. Skialpový batoh Ferrino Lynx 20 som mal možnosť testovať počas tréningov a jeho dobré vlastnosti som ocenil aj počas skialpinistických …

25.7.2015 | Michal Baďo

Trek / Přechod hřebene Malé Fatry (1) aneb jak jsme přecenili své síly

Hnilická Kýčera

24.7.2015 | Martin Szwejda

Cestopis / Colorado, krásné tě znám… (1). Oblast Mount Falcon

Text písně Colorado od Ondřeje Juříka plně vystihuje stát Colorado… jezer jas, vůni hor, pastviny divokých stád… v nejvýše položeném státě USA. Vždyť jeho hlavní město Denver leží v nadmořské výšce 1 600 m a tato výška …

23.7.2015 | Dorek Čermák

Turistika / Za Žábami na horu Úliště, turistika v Šumavském podhůří

Zajímavý a výrazný vrchol v severní části Šumavského podhůří se nachází nad levým břehem Drnového potoka. V těchto místech je údolí přibližně jeden kilometr široké a nad oběma břehy se zvedají pásma hor, jejichž …

20.7.2015 | Bohumír Bouška

Rozhledny / Rozhledna Na Skalce, Horní Holčovice a výhledy

Rozhledna

Rozhledna Na Skalce u obce Horní Holčovice stojí na temeni vrchu Moravský kopec (782 m) v nadmořské výšce asi 755 m. Rozhledna Na Skalce u Horních Holčovic ve Zlatohorské vrchovině byla oficiálně zpřístupněna v …

17.7.2015 | Otakar Brandos

VHT / Krčmárov žlab a Gerlach poprvé, túra na nejvyšší horu Slovenska a Karpat

Po přípravě čítající courání ve sněžnicích a mačkách, výstupech do co nejprudšího kopce, pročítání průvodců a studiu videí fotek i popisů na internetu jsme se rozhodli vylézt na Gerlachovský štít. Přestože jsme měli …

17.7.2015 | Markéta a Martin Kovářovi

PR / Běžecká strava, jídelníček před a po běžeckém výkonu

Každý sportovec, ať už rekreační nebo profesionál, si musí dávat pozor na svoji běžeckou stravu. Připadá vám to zbytečné, když jste fit, netrpíte nadváhou a nepotřebujete trhat rekordy? Určitě znáte zažívací potíže při běhu: bolesti břicha nebo pálení žáhy …

15.7.2015 | PR

Aktuality, chaty, naše hory
První absolventi Beskydského Karpattreku Beskydy

Beskydský Karpattrek má od 24.7.2015 první úspěšné absolventy …

MMM Corones, horolezec Reinhold Messner otevřel v pořadí už šesté muzeum zaměřené na hory MMM Corones

Reinhold Messner, slavný horolezec pocházející z Jižního Tyrolska …

Souhvězdí Eridanus, 6. největší souhvězdí na obloze Mapa

Souhvězdí Eridanus představuje rozsáhlý, ale poměrně …

ALMA je poprvé v historii svědkem vzniku galaxií v mladém vesmíru Galaxie

Radioteleskop ALMA (Atacama Large Millimeter / submillimeter Array) pro …

U dvojníka Slunce bylo objeveno dvojče Jupiteru Planeta

Mezinárodní tým astronomů využívající dalekohled ESO s primárním …

Chatová Osada Izra ve Slanských vrších otevřena celoročně Šumná

Změna telefonního čísla a provozní doby chatové osady Izra na Slovensku …

Souhvězdí Střelec, zvířetníkové souhvězdí plné zářících mlhovin a hvězdokup Mlhovina

Souhvězdí Střelec (Sagittarius, Sgr) díky poloze na ekliptice se řadí ke zvířetníkovým …

Souhvězdí Váhy, zvířetníkové souhvězdí jarní oblohy Mapa

Souhvězdí Váhy (Libra, Lib) je zvířetníkové souhvězdí, které leží na jižní …

Souhvězdí Velryba, 4. největší souhvězdí hvězdné oblohy Mapa

Souhvězdí Velryba (Cetus, Cet) rozhodně nepatří k nijak nápadným souhvězdím …

Souhvězdí Vlasy Bereniky, jarní souhvězdí plné galaxií Galaxie

Souhvězdí Vlasy Bereniky (Coma Berenices, Com) nalezneme mezi Lvem a …

Mikulčice-Valy, velkomoravské hradiště v Mikulčicích Foto

Areál raně středověkého slovanského velkomoravského hradiště …

Lanšperk, vyhlídková věž nad řekou Tichá Orlice Rozhledna

Mezi městy Letohrad a Ústí nad Orlicí se nachází osada Lanšperk …

Babočka síťkovaná, jeden z našich nejpodivuhodnějších denních motýlů Babočka paví oko

Babočka síťkovaná (Araschnia levana) patří k nejpodivu- hodnějším …

Souhvězdí Žirafa, nenápadné obtočnové souhvězdí Mapa

Ve výčtu obtočnových (cirkumpolárních) souhvězdí jsme se dostali k …

Hadonoš, souhvězdí plné jasných kulových hvězdokup Hvězdokupa

Hadonoš (Ophiuchus, Oph) je sice poměrně jasným a velkým souhvězdím …

Šidélko brvonohé, jediný zástupce čeledi šidélkovití v ČR Vážka

Šidélko brvonohé (Platycnemis pennipes) je jediným zástupcem …

Souhvězdí Cefeus, poměrně nevýrazné obtočnové souhvězdí Mapa

Cefeus (Cepheus, Cep) je jedním z obtočnových (cirkumpolárních) souhvězdí. Jeho …

Změna telefonních čísel na chatu Šumná Šumná

Změna telefonních čísel na chatu Šumná na Pustevnách v Beskydech …

Vážka žlutavá, obyvatel mokřadů a rybníků Vážka

Vážka žlutavá (Sympetrum flaveolum) je středně velký druh vážky. Vážka …

Ubytování podle pohoří
Panorama
  Záchranné stanice
Sněhové podmínky v ukrajinských Karpatech
Výběr tras a cílů podle pohoří
Beskydy Bukovské vrchy
Orlické hory Roháče, Z. Tatry
Rychlebské hory Velká Fatra
Šumava Vysoké Tatry
Zábřežská vrchov. Další pohoří…
Čertovy skály Krkonoše, ubytování Chata pod Chlebom Starý Jičín Český ráj Chata Borišov Vosecká bouda Tribeč Tematín Macocha Beckov Maroko Jeskyně Na Turoldu Kasiopeja Vartovna Wildspitze Malé Karpaty Cirrus Hrad Cimburk Měsíc Pohorky Helfštýn
Počasí
Fáze Měsíce
31.7. Úplněk úplněk 7.8. Poslední čtvrť 3. čtvrť 14.8. Nov nov 22.8. První čtvrť 1. čtvrť

Poslední diskusní příspěvky

Chata Jeskyňka, Javoříčko
 29.07.2015 12 příspěvků
Chata Barborka, Praděd - Jeseníky
 29.07.2015 74 příspěvků
Útulna pod Pustým, koliba Jamnícka dolina
 27.07.2015 12 příspěvků
Chystáte se na běh v terénu?
 27.07.2015 1 příspěvek
 22.07.2015 7 příspěvků
Granit (Smrekovica), Velká Fatra
 21.07.2015 10 příspěvků
Cestovatelský průjem aneb průjmová onemocnění
 20.07.2015 1 příspěvek
 13.07.2015 1 příspěvek
Baron Kysuca, Bílý Kříž ubytování
 13.07.2015 33 příspěvků
Horská nemoc, příznaky a prevence
 12.07.2015 7 příspěvků
 10.07.2015 10 příspěvků
Gerlachovský štít, Vysoké Tatry
 09.07.2015 8 příspěvků
Gerlachovský štít, túra na nejvyšší horu Slovenska
 08.07.2015 23 příspěvků

Redakce časopisu TREKING

Mobil: +420 723 091 330, +420 607 213 773
E-mail: redakce@treking.cz

E-shop - knihy a mapy online.
Portál o horách, trekingu, turistice, vysokohorské turistice, horolezectví, cykloturistice a cestování. Webové stránky magazínu Treking a Nakladatelství Sky s.r.o.

Statistiky návštěvnosti podle Google analytics.
Návštěvnost stránek měří Netmonitor.cz.

RSS  Mapa webu  Karpaty.net
Home Page | Časopis | Předplatné | Průvodce | Ceník inzerce | Soutěže | Seznamka | Kalendář akcí | Outdoor testy | Horské chaty | Fotogalerie | Archiv
Treky, turistika | Horolezectví | Cykloturistika | Cestování | Vesmír, astronomie | Turistická mapa online | Spolupracujeme