Alpy  |  Karpaty  |  Kavkaz
Beskydy Králický Sněžník Rychlebské hory « ČR / Slovensko » Kysucké Beskydy Oravská Magura
Bílé Karpaty Krkonoše Slavkovský les Branisko Laborecká vrchovina Pieniny
České středohoří Krušné hory Svitavská pahorkatina Bukovské vrchy Levočské vrchy Roháče
Český ráj Lužické hory Šumava Cerová vrchovina Malá Fatra Slovenský kras
Drahanská vrchovina Nízký Jeseník Vsetínské vrchy Čergov Malé Karpaty Slovenský ráj
Jeseníky Orlické hory Zábřežská vrchovina Chočské vrchy Muránska planina Velká Fatra
Jizerské hory Pálava Železné hory Kremnické vrchy Nízké Tatry Vysoké Tatry

Via ferraty / Ferratou Kaiser Franz Joseph do jeskyně Roslochhöhle

Horská výzva

Jednoho letního víkendu jsme si řekli, že je hezký čas na ferratu. A protože jsme byli při chuti, zvítězil návrh na Kaiser Franz Joseph s náročností až E z klasifikace A-F. Z Českých Budějovic jsme vyjeli v pět ráno. Cesty byly …

23.4.2014 | Jan Turoň

Cestování / Vietnam; treking ve Vietnamu a putování po známé neznámé zemi (2)

Dereme se do kopců úzkými pěšinami a teče z nás pot, jak se ale ukáže, konečný výsledek stojí za námahu. Dostáváme se vysoko nad údolí, a přestože se oproti předchozímu dni poněkud zatáhlo, nabízí se nám …

22.4.2014 | Václav Vágenknecht

VHT / Pico de Aneto; jak to chodí na Anetu aneb i ve Španělsku mají ledovce

Pico de Aneto

Pyreneje i jejich obyvatele poněkud sužuje pocit méněcennosti vůči většímu, vyššímu a zasněženějšímu konkurentovi - Alpám. Je to ovšem závist zcela neoprávněná - pyrenejské vrcholy sice nedosahují …

18.4.2014 | Markéta Syllová

Hory / Gruň, Grúnik; etymologický původ názvů v Karpatech

Vrchů a hor se jménem Gruň (slovensky Grúň) se v Karpatech nachází v nepřehlédnutelném množství. Jestliže předchozí název Kyčera (Kýčer, Kýčerka) či nějakou jeho obdobu si na Slovensku odneslo 77 vrcholů, tak v …

18.4.2014 | Otakar Brandos

Hory / Vysoká hole, 2. nejvyšší hora Hrubého Jeseníku a Velký kotel

Jeseníky

Vysoká hole (1 464 m) je po Pradědu (1 492 m) druhá nejvyšší hora Hrubého Jeseníku. Vysoká hole je zároveň druhá nejvyšší hora Moravy. Její plochý a rozlehlý vrchol o ploše asi 20 ha představuje trosku původního …

17.4.2014 | Otakar Brandos

Hory / Kyčera, Kyčer, Kyčerka; etymologický původ názvů v Karpatech

Názvy jako Kyčera, Kyčer, Kyčerka (Kýčera, Kýčer, Kýčerka) jsou v Západních Karpatech i Východních Karpatech opravdu běžnými. Setkáme se s nimi nejen v Beskydech, ale i v Javorníkách, na Slovensku na …

Aktualita / Oslavte Den Země návrhem do ankety Strom roku 2014

Den, kdy si lidé po celém světě připomínají důležitost ochrany životního prostředí, připadá na 22. dubna a mezinárodně se slaví od roku 1990. Možností, jak se zapojit, se nabízí nesčetně. Navštivte některou z …

16.4.2014 | Adéla Badáňová

Trek / Trek z Kremence na Minčol, z Čirče do Cigeľky (9)

Naučný chodník

K cíli dnešního dne, obci Obručné, udával rozcestník na Malém Minčolu jen dvě hodiny chůze, a tak jsme tam nakonec vyráželi až okolo třetí odpoledne. Změnili jsme značku na červenou a táhli dál horami a lesy. Cesta …

16.4.2014 | Tomáš Fries

Trek / Trek z Kremence na Minčol, z Čirče do Cigeľky (8)

Rozloučili jsme se s krajany a pokračovali dál. Následovalo sedlo Lysina (1 029 m n. m.), za ním Veľká Javorina (1 099 m n. m.) a konečně vrch Chochuľka (1 021 m n. m.). Zde se přidala červená značka a do cíle dnešního dne …

15.4.2014 | Tomáš Fries

Připravujeme / Karpattrek pas, Beskydský Karpattrek jako druhý na řadě

Právě připravujeme druhý z trekových pasů, tentokráte Beskydský. Beskydský Karpattrek pas vás zavede na hřebeny Moravskoslezských Beskyd, Jablunkovského mezihoří, Kysuckých Beskyd a Oravských Beskyd. Beskydský karpattrek vás tak …

14.4.2014 | Otakar Brandos

Trek / Zelengora (2), přechod pohoří v Bosně a Hercegovině

Výhledy cestou na Bregoč

V obklopení vápencových hor pokračujeme širokým údolím. Travou vede sotva znatelná pěšinka vyšlapaná bůhví od koho. Sem tam vidíme na kameni turistickou značku, která nás pokaždé ujistí, že jdeme správně …

14.4.2014 | Markéta Hroudová, Luděk Zigáček

Vrcholy / Malá Babia hora, třetí nejvyšší hora v Oravských Beskydech

Malá Babia hora (polsky Mała Babia Góra) je nápadný vrchol v masívu Babí hory, nejvyšší hory nejen Oravských Beskyd (Beskid Żywiecki), ale všech Beskyd v Západních Karpatech. Malá Babí hora vysoká 1 515 m (polské …

13.4.2014 | Otakar Brandos

Rozhledny / Velká Rača, rozhledna v Kysuckých Beskydech

Na vrcholu Velká Rača (slovensky Veľká Rača, polsky Wielka Racza) v Kysucký Beskydech stojí malá rozhledna či spíše vyhlídková plošina. Ta umožňuje fantastické a nerušené kruhové výhledy z nejvyšší hory Kysuckých …

PR / Hory nejsou jen o lyžování a túrách

České hory patří stále k nejvyhledávanějším oblastem pro strávení tuzemské zimní i letní dovolené. Přičemž je tak nějak zažité, že v zimě jezdíme na hory lyžovat a v létě chodit na pěší výlety a túry. České hory toho ale nabízejí mnohem víc, podívejte se na …

11.4.2014 | PR

Cestování / Národní park Seguoia, 6 000 kilometrů po americkém Západě

Tolik jsme najezdili mezi Los Angeles, San Franciskem, Denvrem a Moabem. Navštívili deset přírodních parků a to je jenom nepatrná část toho co americká divočina nabízí. Ještě doma před odjezdem jsem si "upřednostnil" místa …

11.4.2014 | Dorek Čermák
  Chaty, hory a aktuality
Počasí Halový sloup; halové jevy vznikající kolem Slunce a Měsíce Měsíc

Halový (světelný) sloup je fotometeor patřící mezi nejobvyklejší halové jevy …

Aktualita Podepsána nová smlouva o distribuci turistických průvodců

Po několika létech, kdy jsme nebyli po likvidaci několika specializovaných …

Naše vrcholy Pecny, hora v hlavním hřebeni Hrubého Jeseníku Jeseníky

Pecny (také Pecný, 1 334 m) je první výrazný vrchol hlavního hřebene Hrubého …

Naše vrcholy Břidličná hora, nejvyšší vrcholy Hrubého Jeseníku

Břidličná hora (1 358 m), někdy také jen Břidličná, je nápadný vrchol hlavního …

PR Jak vybrat běžecké boty; perfektně padnoucí bota je předpokladem úspěchu Mizuno Wave Hitogami

Začali byste rádi běhat, ale chybí vám k tomu pořádné boty? Perfektně …

Naše vrcholy Chabenec, 6. nejvyšší vrchol Nízkých Tater

Chabenec (1 955 m) je jeden z nejmohutnějších vrcholů celých Nízkých …

Vesmír Oblak vodíku v Kentauru, studie Gum 41 v nachové barvě Gum 41

Tento nový snímek pořízený na observatoři ESO/La Silla odhaluje oblak …

Rozhledny Změna vstupného na Petřínskou rozhlednu

Změna vstupného na Petřínskou rozhlednu v Praze, od května přibude nová expozice …

Hrady Kaltenštejn neboli Hradisko, hrad v Žulovské pahorkatině Kaltenštejn

Ruiny gotického hradu Kaltenštejn nalezneme jižně od obce Černá Voda v Žulovské …

Chata Hřebenová bouda, hotel a ubytování pod Děčínský Sněžníkem Hřebenová bouda

Hotel Hřebenová bouda se nachází přímo na rozcestí při odbočce pod Děčínským …

Počasí Sníh, co je to sněžení a sněhový poprašek

Sníh je jeden z tzv. hydrometeorů. Jedná se o vodní srážky tuhého skupenství …

Vrcholy Osnica, Malá Fatra a polozapomenuté vrcholy Malá Fatra

Osnica (1 363 m) je jedním z málo navštěvovaných vrcholů východní části Kriváňské …

Vrcholy Stolica, nejvyšší hora Stolických vrchů a Slovenského rudohoří

Stolica (1 476 m) je nejvyšším vrcholem nejen Stolických vrchů, ale zároveň …

Cestování Mathews Mountain Range as a Kenyan Forest Reserve Samburu guide

This year marks the 50th anniversary of the designation of the spectacular …

Vrcholy Pipitka, těžce zkoušená hora Volovských vrchů

Hora Pipitka (1 255 m) patří k nejvyšším vrcholům Volovských vrchů. Za nejvyšším …

Chata Děčínský Sněžník, penzion a restaurace pod rozhlednou Pod rozhlednou

Na vrcholu známé stolové hory Děčínský Sněžník stojí kousek pod rozhlednou v …

Ubytování podle pohoří
5. Vysoké Tatry, ubytování a horské chaty
  Soutěže a akce 2014
Týden vysokohorské turistiky 2014

Přestože Týden VHT 2014 na sebe nechá ještě řadu měsíců čekat, již tady máme …

Treking s Tilakem 2014; vyhlašujeme jubilejní X. ročník autorské soutěže

Desátý ročník soutěže Treking s Tilakem vyhlašujeme bezprostředně po uzavření …

Nejnovější anketa
Miniaplikace
  Horská panoramata
Panorama
  Záchranné stanice
Sněhové podmínky v ukrajinských Karpatech
Karpattrek pas
Čierny kameň Malá Fatra, ubytování Chata Návrší Hajnáčka Blansek Bilíkova chata Chopok Šumava, ubytování Pieniny Klenovský Vepor Helfštýn Mauricius Králický Sněžník Sluneční erupce Dreveník Olperer Čergov Blesk Veporské vrchy Jeskyně Šipka Pohorky Šarišský hrad

Poslední diskusní příspěvky

Gruň, Grúnik, původ názvů v Karpatech
 23.04.2014 2 příspěvky
Berglertafel alebo ako som povandroval a povečeral
 23.04.2014 1 příspěvek
 17.04.2014 2 příspěvky
Kyčera, Kyčer, Kyčerka na Slovensku
 17.04.2014 3 příspěvky
Zabij bobra, zachráníš strom aneb šílený "ekolog"
 16.04.2014 12 příspěvků
Chata na Šerlichu, Šerlich
 16.04.2014 11 příspěvků
Zelengora, Bosna a Hercegovina a treking
 15.04.2014 10 příspěvků
Masarykova chata, Beskydy
 13.04.2014 11 příspěvků
Na podzim se chystáme sjíždět řeku v džungli v Sur
 13.04.2014 1 příspěvek
J. A. Gagarin, Vostok 1 a první člověk ve vesmíru
 12.04.2014 1 příspěvek
Chata Volovec, chata Skalisko
 11.04.2014 4 příspěvky
Elektrická železnice Trenčianska Teplá - Trenčians
 10.04.2014 2 příspěvky
Hranice s Ukrajinou, formality, problémy a na co s
 09.04.2014 32 příspěvků
Slavkovský štít, výstup
 09.04.2014 13 příspěvků
Helfštýn, hrad u Lipníku nad Bečvou
 08.04.2014 1 příspěvek
Holubyho chata, Velká Javořina
 07.04.2014 25 příspěvků
Slovenský ráj a Muránska planina, turistický průvo
 06.04.2014 10 příspěvků
Počasí online
Podpořte nás…
Fáze Měsíce
29.4. Nov nov 7.5. První čtvrť 1. čtvrť 14.5. Úplněk úplněk 21.5. Poslední čtvrť 3. čtvrť
1. Slovenské hory Putování Slovenským rudohořím, přes Sihlianskou planinu, Klenovské a Balocké vrchy
2. České hory Túra přes posvátný Radhošť, turistické trasy v Beskydech
3. Rumunské Karpaty Vilcan a Retezat, do nejkrásnějších hor Rumunska
4. České hory Túra na Lovoš a do Oparenského údolí, turistika a vrcholy v Českém středohoří
5. Slovenské hory Fatransko-tatranský Karpattrek (6), hřebenovka ze Strečna do Telgártu
Satelitní snímky počasí
Satelitní snímky
ANKETY, PŘÍSPĚVKY, NASTAVENÍ
Nová anketa Trekingu, hlasujte i vy
Vložit nový příspěvek na web www.treking.cz
Fototapety na plochu vašeho počítače
Nastavte si treking.cz jako domovskou stránku
Promítání.cz, partnerský web
Bazar, nákup a prodej outdoor vybavení
BAZAR OUTDOOROVÉHO VYBAVENÍ
Bazar
MODEL SLUNEČNÍ SOUSTAVY
Model Sluneční soustavy
Outdoornet…
Outdoornet Treking.cz je členem internetové reklamní sítě OUTDOORNET.
Poslední číslo Připravujeme Průvodce

Redakce časopisu TREKING

Mobil: +420 723 091 330, +420 607 213 773
E-mail: redakce@treking.cz

E-shop - knihy a mapy online.
Portál o horách, trekingu, turistice, vysokohorské turistice, horolezectví, cykloturistice a cestování. Webové stránky magazínu Treking a Nakladatelství Sky s.r.o.

Statistiky návštěvnosti podle Google analytics.
Návštěvnost stránek měří Netmonitor.cz.

RSS  Mapa webu  Karpaty.net
Home Page | Časopis | Předplatné | Průvodce | Ceník inzerce | Soutěže | Seznamka | Kalendář akcí | Outdoor testy | Horské chaty | Fotogalerie | Archiv
Treky, turistika | Horolezectví | Cykloturistika | Cestování | Vesmír, astronomie | Turistická mapa online | Spolupracujeme