Alpy  |  Karpaty  |  Kavkaz
Počasí Počasí Satelitní snímky počasí Satelit Webkamery Webcam Kontakty Kontakty Eshop Eshop
Poslední aktualizace: 22.12.2014 , , svátek má

Cyklo/ Z Břeclavi do Ajdovščiny, cyklotrek přes Slovinsko na Klagenfurt (3)

A tady to začíná být skutečně zajímavé. Silnice totiž stoupá a to opravdu úctyhodně stoupá mezi kopci Hrušice a Trnovskeho Gozdu. Horší je že tady, v podstatě kolem Ljubljany, houstne už trochu provoz - automobilový a …

22.12.2014 | Ludvík Jacek

Turistika / Turistika v Národnom parku Peneda Geres, portugalské hory

O túre v portugalských horách som začal rozmýšľať hneď po tom, ako som sem došiel. Ale keďže nemohol som nikoho pozháňať a sám som sa neodvážil, tak som napísal na couchsurfingovu stránku. Ozvali sa mi dvaja ľudia …

19.12.2014 | Tomáš Henrich

PF 2015 / PF 2015. Jasnou oblohu na vašich cestách přeje redakce Trekingu

PF

Jasnou oblohu na vašich cestách, vždy šťastné návraty domů a mnoho úspěchů do roku 2015 vám přeje redakce Trekingu. A nezapomínejte, že život se skládá především z drobných radostí, tak si jich užijte co nejvíce …

18.12.2014 | RED

Cyklo / Nahoru dolů nejkrásnější částí Jizerských hor

Jizera

Myslíte si, že Jizerky jsou přelidněné a přeasfaltované pohoří? Donedávna jsem o tom byla přesvědčená také. Ale loňský červencový cyklovíkend mi odhalil úplně jinou tvář těchto hor. Je přiměřeně chladné ráno …

18.12.2014 | Sabina Matušková

Vesmír / Žhavé modré hvězdy v hvězdokupě Messier 47

Hvězdokupa M 47 (Messier 47) se nachází asi 1 600 světelných let od nás a na obloze ji najdete v souhvězdí Lodní záď (Puppis, zadní část bývalého rozsáhlého souhvězdí Loď Argo). Poprvé byl tento objekt …

17.12.2014 | ESO 1441

Soutěž / Fotosoutěž 2014, inverze na horách a v krajině - hlasování o nejkrásnější fotografie

Inverze

První letošní fotosoutěž nás velice příjemně překvapila vysokou účastí. Do soutěže se zapojilo 28 autorů, kteří do soutěže zaslali přes 140 snímků. Zařazeno nakonec bylo 120 prací, úžasných snímků inverzí. Řadu zaslaných snímků by určitě záviděli i …

17.12.2014 | RED

Skály / Skalka: Skály, skalky a kameny Českomoravské vrchoviny (1)

Těch názvů má několik. Skalka, Na skalce, Fialovy skály, Přírodní památka Skalka. Nachází se v Křemešnické vrchovině poblíž obce Hojkov (okr. Jihlava a jsou vyhlášeny jako přírodní památka. Důvod ochrany je …

17.12.2014 | Dorek Čermák

Fotosoutěž / Poslední várka soutěžních fotografií na téma hory (krajina) a inverze

Zveřejňujeme poslední várku soutěžních fotografií, které jste nám zaslali do fotosoutěže. Děkujeme všem fotografům, kteří se do soutěže na téma "inverze" zapojili a přejeme mnoho hlasů pro vaše soutěžní snímky v hlasování čtenářů (od středy 17.12.) …

16.12.2014 | RED

Poradna / Průjmová onemocnění, použití léků u nás běžně užívaných při léčbě "cestovatelského" průjmu

Text, zabývající se problematikou zažívacích problémů, nelze začít jinak než konstatováním, že nejlepší je zůstat zdráv nebo se o to alespoň pokusit dodržením určitých zásad, které mohou riziko zažívacích problémů výrazně …

16.12.2014 | Ondřej Hůlka

Fotosoutěž / Pátá várka soutěžních fotografií na téma hory (krajina) a inverze

V redakční poště poště přibyla další porce soutěžních fotografií, které právě zveřejňujeme. Děkujeme fotografům za zaslání úžasných snímků inverzí, které nám udělaly velkou radost. Soutěž pokračuje, dnes je poslední den této fotosoutěže …

15.12.2014 | RED

Trek / Trek do Temných Smrečin aneb i ve Vysokých Tatrách jsou místa, kde lišky a medvědi dávají dobrou noc!

Hlinská dolina

Kam vyrazit v Tatrách na túru, kde by bylo minimum lidí a aby ta túra byla opravdu atraktivní? Kde mohu potkat spíše medvěda než náhodného turistu? Jsou vůbec v Tatrách ještě takováto místa? Možná se budete divit …

14.12.2014 | Otakar Brandos

Fotogalerie / Fauna pouštních a lesních oblastí Maroka - opice, štíři, hmyz

Výběr 20 fotografií řady druhů živočichů, se kterými se lze při cestách po Maroku setkat. Místní fauna je překvapivě pestrá a mnohdy neobvyklá i v pouštních oblastech, které se na první pohled jeví téměř bez života …

Running / Behom na Lomničák, to je náš štýl: Climbing running a Vysoké Tatry

Vybehnúť si na Lomničák na ľahko v teniskách napadlo Michalovi už dávnejšie. Plány na tento príjemný projekt kul už dlhšie so svojím parťákom zo skialp klubu. Ani neviem prečo nešli chalani spolu, zrejme nejake časové …

13.12.2014 | Tyger

Zajímavosti / Štôlňa Glanzenberg, Banská Štiavnica a hornické památky

Pokud budete někdy vandrovat po středním Slovensku, nezapomeňte navštívit Banskou Štiavnici. Už podle jména hornické město je natolik vyhlášené svými památkami, že bylo v roce 1993 zapsáno i do seznamu UNESCO …

12.12.2014 | Tomáš Fries

Turistika / Přechod Velké Fatry: Nejkrásnější slovenské hřebenovky

Zřícenina hradu Krasíkov

Veľká Fatra se táhne od města Ružomberok směrem na jih. Kromě Turčianské a Liptovské kotliny ji obklopují horské celky. Jedná se o Nízké Tatry, Starohorské vrchy, Kremnické vrchy, Malou Fatru a Chočské vrchy. V roce …

10.12.2014 | Václav Vágenknecht

Aktuality, chaty, naše hory
Zelené Krivánske pleso, karově-morénové pleso ve stínu Kriváně Tatry

Zelené Krivánske pleso nebo také Krivánske Zelené pleso či Zelené pleso …

Markarian 209, galaxie s bouřlivou hvězdotvorbou Galaxie

Jako modrá kosmická třpytka se jeví kompaktní trpasličí galaxie Markarian 209 …

Malý Kriváň, přístupné vrcholy ve Vysokých Tatrách Tatry

Malý Kriváň (2 384 m) je nevýrazný vrchol ležící v jižní rozsoše Kriváně, která strmě …

Ski areál Bílá, Beskydy a lyžařské areály Ski

Lyžařský areál na Bílé v Beskydech se nachází v údolí řeky Bílá Ostravice. …

Symbolický cintorín Veľká Fatra: Mŕtvym na pamiatku, živým pre výstrahu Památník

Velká Fatra je relativně nevysoké a nijak "nebezpečné" pohoří. Přesto …

Kráľova skala, skalní bradlo v lokalitě Kráľova studňa na Velké Fatře Fatra

Kráľova skala (1 377 m) je výrazné a velice fotogenické bradlo, které se …

Skalná brána, geomorfologické zajímavosti Muránske planiny Ski

Muránska planina oplývá řadou krás a přírodních zajímavostí. Jednou z nich …

Majerova skala, impozantní skalní vrchol Velké Fatry Fatra

Majerova skala (1 283 m) je nápadná skalní vyvýšenina v jihovýchodní …

Japeň, Predný Japeň. Vrcholy Velké Fatry Fatra

U hory Japeň (1 154 m) se názorně ukazuje nejednota názvosloví u …

Zadný Japeň, vrcholy Velké Fatry Fatra

Zadný Japeň (1 064 m) je poslední (nejjižnější) vrchol v mohutné jižní …

Ski Ramzová, lyžařský areál v Jeseníkách Ski

Lyžařský areál Ramzová najdeme v severovýchodní části Hrubého …

Říčky v Orlických horách, ski areál Ski

Lyžařský areál se nachází na svazích vrchu Zakletý (992 m), nedaleko obce Říčky v …

Ascraeus Mons, druhá nejvyšší sopka na Marsu Mars

Ascraeus Mons je druhá nejvyšší sopka Marsu. Hned po nejvyšší i největší sopce …

Světem na kole, 16 320 km vzdálenými kontinenty Kniha

Kniha cestovatele Martina Stillera, pořadatele tradičních festivalů Cyklocestování …

Měsíce trpasličí planety Pluto: Nové poznatky přinese sonda New Horizons Vesmír

Pluto bylo od svého objevu v roce 1930 považováno za planetu …

Chata Na Vyhlídce, ubytování v Nové Vsi v Jeseníkách Na Vyhlídce

Chata Na Vyhlídce se nachází na horním konci horské obce Nová Ves v …

Fenix HL25, vydejte se za nočním dobrodružstvím s novou čelovkou Čelovka

Nová čelovka Fenix HL25 byla vyvinuta pro použití v drsných venkovních …

Soutěž
Treking s Tilakem 2014, hlasování o nej autorský článek

15. listopadu jsme uzavřeli 10. ročník autorské soutěže Treking s Tilakem. Do …

Vesmír, bleskovky, naše hory
18.12. Kastor, druhá nejjasnější hvězda v…
13.12. Úplněk a nov Měsíce 2016
12.12. Pollux, nejjasnější hvězda…
12.12. Unukalhai, nejjasnější hvězda…
12.12. Ras Alhague, nejjasnější hvězda…
11.12. Kornephoros, nejjasnější…
10.12. Ras Algethi, 5. nejjasnější…
10.12. Gemma, nejjasnější hvězda v…
09.12. Alfa Centauri, třetí nejjasnější…
09.12. Mirfak, nejjasnější hvězda v…
  Ubytování podle pohoří
Orlické hory Roháče, Z. Tatry
Rychlebské hory Velká Fatra
Šumava Vysoké Tatry
Zábřežská vrchov. Další pohoří…
Počasí
Fáze Měsíce
28.12. První čtvrť 1. čtvrť 5.1. Úplněk úplněk 13.1. Poslední čtvrť 3. čtvrť 20.1. Nov nov
Rozhledna Sitno Krkonoše, ubytování Ďurková Budzogáň Vartovka Štefánička Barborka Orlické hory Dolní Morava Hadí vrch Hazmburk Maroko Panská skála Supernovy Čachtický hrad Piz Bernina Volovské vrchy Cirrus Kubínska hoľa Planetka Ceres Spacáky Šerlich

Poslední diskusní příspěvky

Malý Kriváň, Vysoké Tatry
 21.12.2014 2 příspěvky
Chata Ondřejník, chata Solárka
 19.12.2014 13 příspěvků
Útulna na Červenci, Západní Tatry
 18.12.2014 5 příspěvků
Slovensko, dálniční známky - cena a platnost
 17.12.2014 3 příspěvky
Polární záře, barvy a proč tyto záře vznikají?
 17.12.2014 5 příspěvků
Přes Malý a Králický Sněžník do Kladského sedla
 17.12.2014 4 příspěvky
Ahoj sportovci, hledám nějakého sympatického muže,
 17.12.2014 3 příspěvky
 05.12.2014 5 příspěvků
Králický Sněžník, turistické trasy
 04.12.2014 1 příspěvek
Hledám chlapa, který rozdělá oheň, spraví píchlé k
 03.12.2014 5 příspěvků
Bora Bora, Polynésie a cestování
 28.11.2014 1 příspěvek
Schronisko na Stożku, Slezské Beskydy
 26.11.2014 1 příspěvek
Bulharsko, počasí on-line a ambasáda ČR
 25.11.2014 1 příspěvek
Rozhledna Milíře, Rozvadov
 21.11.2014 1 příspěvek
Velkorozměrová struktura vesmíru
Velikonoční přechod Krkonoš - s dětmi!
 21.11.2014 2 příspěvky

Redakce časopisu TREKING

Mobil: +420 723 091 330, +420 607 213 773
E-mail: redakce@treking.cz

E-shop - knihy a mapy online.
Portál o horách, trekingu, turistice, vysokohorské turistice, horolezectví, cykloturistice a cestování. Webové stránky magazínu Treking a Nakladatelství Sky s.r.o.

Statistiky návštěvnosti podle Google analytics.
Návštěvnost stránek měří Netmonitor.cz.

RSS  Mapa webu  Karpaty.net
Home Page | Časopis | Předplatné | Průvodce | Ceník inzerce | Soutěže | Seznamka | Kalendář akcí | Outdoor testy | Horské chaty | Fotogalerie | Archiv
Treky, turistika | Horolezectví | Cykloturistika | Cestování | Vesmír, astronomie | Turistická mapa online | Spolupracujeme