Počasí Počasí Satelitní snímky počasí Satelit Webkamery Kamery Kontakty Kontakty Eshop Eshop
Poslední aktualizace: 23.9.2016 , , svátek má

Soutěž / Léto na horách: Fotosoutěž Trekingu 2016, první kolo

Redakce Trekingu vyhlašuje další kolo oblíbené fotosoutěže. Tentokráte na téma "léto na horách". Téma je to opravdu …

22.9.2016 | Otakar Brandos

Trek / Vodopády a skály v okolí Pradědu (1) Galerie / 3denní trek v Jeseníkách aneb kam nevedou turistické chodníky

Jeseníky

Praděd, nejvyšší hora Jeseníků, je jistě profláklý. Na Praděd se dennodenně sune jako hejno tučňáků lačnících po …

21.9.2016 | Otakar Brandos

Vesmír / ALMA odhalila tajemství obří kosmické kaňky

Mezinárodnímu týmu astronomů pracujícímu s radioteleskopem ALMA a s dalšími přístroji se podařilo …

21.9.2016 | ESO 1632

Turistika / Na potulce po Vysokých Taurách Galerie / aneb splněný rakouský sen (1)

Trek s cestovkou v pohoří Wetterstein (článek Výstup na Alpspitze a Zugspitze) utekl rychle jako voda v divoké …

21.9.2016 | Martin Szwejda

Turistika / Na návštěvě v Čoklovině (2) Galerie / Turistika v Rumunsku - Paring, Čoklovina a hory Šureánské

Sura Mare je třetí největší jeskynní portál v Karpatech a je zde největší útočiště netopýrů ve střední Evropě. Jak už …

20.9.2016 | Radomír Hruška

Turistika / Loučeňskou hornatinou, tipy na výlet a turistika v Krušných horách

Louky a pastviny nad Moldavou

Loučeňská hornatina je geomorfologický podcelek Krušných hor v jejich střední a východní části …

20.9.2016 | Jana Waldhauserová

Aktualita / XXXVII. setkání na vrcholech, začátkem října se sejdeme na Skalce (Ondřejníku)

Na druhou říjnovou sobotu - 8. října 2016 jsme naplánovali již 37. setkání na vrcholech. Poprvé zamíříme do Podbeskydské …

20.9.2016 | Otakar Brandos

Turistika / Na návštěvě v Čoklovině (1) Galerie / Turistika v Rumunsku - Paring, Čoklovina a hory Šureánské

O místě zvaném Čoklovina jsem neslyšel do té doby, než jsem tam přijel. Všechno to vlastně bylo takovou …

19.9.2016 | Radomír Hruška

Tipy na výlet / Skalní obydlí Ipeľské pahorkatiny a Krupinské planiny, tajemná místa na Slovensku

Skalní obydlí jsou zvláštností této oblasti, kdy vznik a původ těchto obydlí sahá až do 16. století. Tedy do doby vpádu …

19.9.2016 | Jana Waldhauserová
Limbašská vyvěračka

Jeskyně / Limbašská vyvěračka a Veľké Prepadlé, záhadný jeskynní systém pod hlavním hřebenem Malých Karpat

Limbašská vyvěračka se nachází v horní části Račieho potoka západně od obce Limbach a její …

18.9.2016 | Jana Waldhauserová

Vesmír / Hladovějící černá díra způsobuje slábnutí kdysi jasné galaxie

Mezinárodnímu týmu astronomů se s pomocí dalekohledu ESO/VLT a kosmických teleskopů HST (Hubble Space …

17.9.2016 | ESO 1631

Cesty / Sedm dnů na Aljašce (2), návštěva největšího státu USA

Naše půldenní putování končí v dolině, kam pro nás přiletěl vrtulník a po osmi minutách nás vrátil do civilizace. Ještě …

16.9.2016 | Dorek Čermák

Turistika / Túra na beskydskou Monte Rosu a Mont Blanc Galerie / Dva dny a 4 nejvyšší vrcholy Moravskoslezských Beskyd

Beskydy

Moravskoslezské Beskydy bývají považovány za hory nevysoké a nenáročné. Do jisté míry to pravda je, přesto …

13.9.2016 | Otakar Brandos

Skalní města / Tiské stěny - Želva, hřib, starosta a lodní příď

Nádherné a přesto často opomíjené Tiské skály jsou pískovcovým rájem v Ústeckém kraji, nedaleko hranic s …

12.9.2016 | Ester Jančaříková

Příroda / Žluna zelená, jeden z nejbarevnějších ptáků České republiky

Žluna

Žluna zelená (Picus viridis) patří k nejbarevnějším ptákům České republiky. Krásně zelený šat a červená čepička …

12.9.2016 | Otakar Brandos

Naše vrcholy / Kůstrý, hora Drážovské vrchoviny - tip na výlet v Šumavském podhůří

Drážovská vrchovina je podokrskem Mladotické vrchoviny, která je okrskem vrchoviny Vimperské. Ta je podcelkem …

12.9.2016 | Bohumír Bouška
Ruské sedlo

Turistika / Turistika v Bukovských vrších a Bieszczadech, co se stalo nového na Kremenci a v Bieszczadech (2)

Počasí vykazovalo vytrvalou nevlídnost, a tak jsme zvolili variantu z minula - vylezeme na Smerek, a pak se zase …

9.9.2016 | Tomáš Fries
23.9.2016 / Aktualita
Nezapomeňte na 37. setkání na vrcholech s Trekingem

V sobotu 8.10 proběhne na Skalce / Ondřejníku (964 m) již 37. setkání …

22.9.2016 / Ubytování
Glorer Hütte, horská chata na dohled Grossglockneru Glorer Hütte

Horská chata Glorer (Glorer Hütte) se nachází na pomezí …

22.9.2016 / Vesmír
ALMA zkoumá Hubbleovo ultrahluboké pole, dosud nejhlubší pohled do vesmíru na milimetrových vlnových délkách

Mezinárodní týmy astronomů využily radioteleskop ALMA (Atacama …

22.9.2016 / Aktualita
Krkonoše o víkendu uzavřou letošní sérii Rock Point - Horské výzvy Horská výzva

V Krkonoších se už tento víkend odehraje poslední zastávka …

Horský fotomaratón 2016, cyklus jeseň

Horský internetový klub o. z. v spolupráci s časopisom Krásy …

21.9.2016 / Ubytování
Rysí skála, dvojice turistických přístřešků v Hrubém Jeseníku Rysí skála

Přímo pod Rysí skálou na Medvědí hoře v Hrubém Jeseníku …

Tipy na výlet
20.9.2016 / Tipy na výlet
Velká kotlina, ledovcový kar a nejvýznamnější botanická lokalita v ČR Vodopád

Velká kotlina v Jeseníkách představuje mohutný skalnatý …

20.9.2016 / Vodopády
Wodogrzmoty Mickiewicza, hřmící vody v dolině Roztoki ve Vysokých Tatrách

Wodogrzmoty Mickiewicza jsou velké a skutečně hřmící vody na dolním …

17.9.2016 / Naše vrcholy
Sokol, zapomenutá hora v sousedství Pradědu Sokol

Hora Sokol (1 187 m) leží v krátké severovýchodní rozsoše …

17.9.2016 / Skály
Sokolí skála, mohutné skalisko vrchu Sokol na dohled Pradědu

Sokolí skála je mohutné skalisko, resp. pás skal na hřebeni vrchu …

17.9.2016 / Vodopády
Vodopády Bílé Opavy, jeden z nejvyšších vodopádů Hrubého Jeseníku Peřeje

Vodopády Bílé Opavy patří k nejvyšším vodopádům Hrubého …

16.9.2016 / Vodopády
Vysoký vodopád, nejvyšší vodopád Hrubého Jeseníku a 6. nejvyšší v ČR Peřeje

Vysoký vodopád je nejvyšším vodopádem Hrubého …

Horské chaty
21.9.2016 / Ubytování
Pod Vápennou, turistický přístřešek nedaleko Karlova pod Pradědem Pod Vápennou

Na rozcestí Pod Vápennou (795 m) stojí pěkný turistický …

13.9.2016 / Ubytování
Chalupa v Mařenicích, tip na ubytování v Lužických horách Mařenice

Nabízíme vám možnost pronájmu chalupy v Mařenicích …

Příroda a vesmír
22.9.2016 / Vesmír
Sonda Osiris-Rex je na cestě k asteroidu Bennu; má pomoci objasnit vznik života na Zemi

Ve čtvrtek 8. září odstartovala na svou historickou misi kosmická …

21.9.2016 / Vesmír
Barycentrum, těžiště soustavy Země - Měsíc

Barycentrum je těžiště, gravitační střed dvou kolem sebe obíhajících …

19.9.2016 / Vesmír
Barnardova hvězda, hvězda s největším vlastním pohybem na obloze Hvězdy

Barnardova hvězda je slabá hvězdička zdánlivé jasnosti …

17.9.2016 / Příroda
Mandelinka bramborová, přivandrovalec od řeky Colorado

Mandelinka bramborová (Leptinotarsa decemlineata) je celosvětově …

5.9.2016 / Příroda
Slunéčko východní, v našich geografických šířkách invazivní druh slunéčka Slunéčko

Slunéčko východní (Harmonia axyridis) je v našich …

Aktuality, zajímavosti
1.9.2016 / Aktualita
Podzimní prázdniny, kdy jsou podzimní školní prázdniny ve školním roce 2016 / 2017

Podzimní prázdniny mají školáci ve školním roce 2016 / 2017 na …

Horská panoramata s popisy
Panorama
Záchranné stanice živočichů
Záchranné stanice
Rozloha celků Alpy
Karpaty Přehled pohoří
Partner
Výběr tras a cílů podle pohoří
Beskydy Bukovské vrchy
Orlické hory Roháče, Z. Tatry
Rychlebské hory Velká Fatra
Šumava Vysoké Tatry
Zábřežská vrchov. Další pohoří…

Satelitní snímky počasí
Satelitní snímky
Fáze Měsíce
1.10. Nov nov 9.10. První čtvrť 1. čtvrť 16.10. Úplněk úplněk 22.10. Poslední čtvrť 3. čtvrť

Poslední diskusní příspěvky

Chata pod Bukovcem, Jizerka
 25.09.2016 12 příspěvků
Etna a putování po Liparských ostrovech
 24.09.2016 7 příspěvků
 20.09.2016 7 příspěvků
Žiarska chata, Žiarska dolina
 18.09.2016 37 příspěvků
Kudlanka nábožná (Mantis religiosa)
 17.09.2016 8 příspěvků
 07.09.2016 26 příspěvků
Doroťanka, chata v Beskydech
 07.09.2016 4 příspěvky
Fürstenwalde, hrad u Vrbna p. P.
 06.09.2016 2 příspěvky
Přechod Svidovecké poloniny, cesta na Koločavu
Hora s nejkrásnějším výhledem v ČR
 05.09.2016 31 příspěvků
Jak vybrat stan? 10 rad pro výběr
 02.09.2016 6 příspěvků
Vřesová studánka, kaple a pramen v Jeseníkách
 29.08.2016 1 příspěvek
Karpattrek pas
Maroko Roháče, ubytování Švýcárna Na Pomezí Hazmburk Borišov Chata U Slona Strečno Hluboká Macocha Vítkův hrádek Vilcan Viklany Souhvězdí Velký pes Jarní prázdniny Mont Blanc Bezděz Blesk Motýli Měsíc Batohy Venušiny misky
Podpořte nás…
Oblasti: Beskydy | Bílé Karpaty | Brdy | Broumovská vrchovina | Česká Kanada | České středohoří | České Švýcarsko | Český les | Český ráj | Doupovské hory | Drahanská vrchovina | Hanušovická vrchovina | Hornosvratecká vrchovina | Hostýnské vrchy | Chřiby | Javorníky | Jeseníky | Jevišovická pahorkatina | Jizerské hory | Králický Sněžník | Krkonoše | Krušné hory | Křivoklátská vrchovina | Litenčická pahorkatina | Lužické hory | Nízký Jeseník | Novohradské hory | Orlické hory | Pálava | Podyjí | Rakovnická pahorkatina | Ralsko | Rychlebské hory | Slavkovský les | Svitavská pahorkatina | Šluknovská pahorkatina | Šumava | Švihovská vrchovina | Vizovická vrchovina | Vlašimská pahorkatina | Vsetínské vrchy | Východolabská tabule | Zábřežská vrchovina | Zlatohorská vrchovina | Ždánický les | Železné hory | Žulovská pahorkatina | Branisko | Bukovské vrchy | Burda | Cerová vrchovina | Čergov | Čierna hora | Chočské vrchy | Kremnické vrchy | Krupinská planina | Kysucké Beskydy | Laborecká vrchovina | Levočské vrchy | Ľubovnianska vrchovina | Malá Fatra | Malé Karpaty | Muránska planina | Nízké Tatry | Ondavská vrchovina | Oravská Magura | Oravské Beskydy | Pieniny | Podunajská pahorkatina | Pohronský Inovec | Polana | Považský Inovec | Revúcka vrchovina | Roháče | Slanské vrchy | Slovenský kras | Slovenský ráj | Spišská Magura | Stolické vrchy | Strážovské vrchy | Súlovské skály | Šarišská vrchovina | Štiavnické vrchy | Tribeč | Velká Fatra | Veporské vrchy | Vihorlat | Volovské vrchy | Vtáčnik | Vysoké Tatry | Záhorie | Zemplínské vrchy
Home Page | Časopis | Průvodce | Ceník inzerce | Soutěže | Seznamka | Kalendář akcí | Outdoor testy | Horské chaty | Fotogalerie | Archiv
Treky, turistika | Horolezectví | Cykloturistika | Cestování | Vesmír, astronomie | Turistická mapa online | Spolupracujeme