Alpy  |  Karpaty  |  Kavkaz
Počasí Počasí Satelitní snímky počasí Satelit Webkamery Webcam Kontakty Kontakty Eshop Eshop
Poslední aktualizace: 24.11.2014 , , svátek má

Poradna / Lavinologie: Jak neskončit pod lavinou

Laviny padají, když dlouho sněží, když dlouho nesněží, když se oteplí, nebo když začne pršet. Padají, když fouká vítr, když dlouho mrzne, nebo když naopak mrznout přestane. Padají ráno, protože se do svahu opře …

24.11.2014 | Jan Šťovíček

Trek / Karavanky, přehlížený slovinsko-rakouský hřeben

S přítelem jsme měli týden na podzimní výlet. Kamarádka nadhodila, a co Slovinsko? Super! Člověka první napadne Triglavský národní park. Ale co když nechce slézat ferraty a přespávat v drahých horských chatách? Pak se stačí …

23.11.2014 | Barbora Čepelová

Fotogalerie / Velká Fatra na podzim; turistika v okolí vrcholů Čierny kameň, Borišov, Ploská a Suchý vrch

Čierny kameň

Čierny kameň (1 479 m) je 10. nejvyšší hora a snad nejznámější vrchol Velké Fatry. Čierny kameň představuje jedno z nejmohutnějších vápencových bradel tohoto pohoří, izolovanou a značně členitou vápencovou …

21.11.2014 | Otakar Brandos

Vesmír / Strašidelné uspořádání kvasarů vzdálených miliardy světelných let

Nová pozorování provedená pomocí dalekohledu ESO/VLT v Chile odhalila pozoruhodné uspořádání v největších strukturách hmoty ve vesmíru. Tým evropských vědců objevil, že rotační osy centrálních super …

21.11.2014 | ESO 1438

Fotogalerie / Hrad a opevněné město Loket, vládce řeky Ohře

Hrad Loket se vypíná do dálky na skalnatém vrchu nad stejnojmenným městem a řekou Ohří nedaleko Karlových Varů. Hrad i město Loket dostaly jméno po mohutném meandru ve tvaru ohnutého lokte. Tento opevněný …

20.11.2014 | Otakar Brandos

Soutěž / Treking s Tilakem 2014, hlasování o nej článek

15. listopadu jsme uzavřeli 10. ročník autorské soutěže Treking s Tilakem. Do uzávěrky jste nám zaslali celkem 9 soutěžních článků, které jsme do jubilejního ročníku soutěže velice rádi zařadili. Níže naleznete seznam všech soutěžních článků, vpravo pak anketu …

20.11.2014 | RED

Turistika / Túra z Jelence přes Šturec na Zvolen, kouzlo zapomenuté podzimní hřebenovky

Výhled z Motyčské hole

Máte ve Velké Fatře už prochozeny její hlavní lákadla a přemýšlíte kam příště? Tak to pro vás mám tip na skvělou jednodenní túru, při které poznáte několik tváří, tohoto rozmanitého pohoří. Zavedu vás na patnáct kilometrů …

20.11.2014 | Lukáš Gajdoš

Turistika / Svratecká hornatina na podzim, trek z Bystřice nad Pernštejnem do Tišnova

Tenhle čundr vymyslel můj kámoš Ondra, který četl článek Sabiny Čermákové o putování z Nedvědic do Brna. Zaujalo nás to, a tak jsme to začali plánovat. Předběžný plán byl dojít z Bystřice do Tišnova a užít si při tom …

19.11.2014 | Roman Pospíchal

Vesmír / Sluneční skvrny, temná oka na slunečním disku

Sluneční skvrny jsou jedním z projevů sluneční aktivity. Objevují se v aktivních oblastech na Slunci i jiných hvězdách. Prvních slunečních skvrn si jistě všiml již prapředek člověka, první písemnou zmínku o nich nám …

18.11.2014 | Otakar Brandos

Poradna / Ledolezení pro každého. Jaké vybavení budete potřebovat?

Ledovcové vybavení

Lezení v ledu nebo-li ledolezení může být opravdu pro každého. Pokud navštívíte některou z umělých ledových stěn (Liberec, Vír, atd.), tak se pod dohledem instruktorů snadno seznámíte se základy lezení v ledu. Stejně tak …

18.11.2014 | Jan Pala

Trek / 100 (a více) jarních kilometrů po východních Čechách. Treking s Tilakem 2014, soutěžní článek č. 9

Začátkem jara mi bylo padesát a chtíc nechtíc jsem to vnímala jako životní předěl. Abych tu věc rozdýchala a zároveň si vyčistila hlavu od všednodenního pinožení, naplánovala jsem si týdenní výšlap, který jsem v …

17.11.2014 | Helena Kotasová

Vesmír / Protuberance, nejefektnější projev sluneční aktivity

Pojem protuberance pod sebou zahrnuje velké množství útvarů pozorovaných ve sluneční chromosféře a koróně. Na rozdíl od koróny má ale látka protuberance mnohem nižší teplotu (od 10 000 K výše) a naopak mnohem …

17.11.2014 | Otakar Brandos

VHT / Bôr a Siná. Kouzelná hřebenovka v Nízkých Tatrách - toulky po zapomenutých horských chodnících

Sedlo Poľany

Vrcholy Bôr a Siná se nacházejí v táhle boční rozsoše, která vybíhá k severu z hlavního hřebene Nízkých Tater na hoře Poľana. V místech, kde se lze poměrně často setkat s kamzíky. Hřeben vrcholů Bôr a Siná je oproti …

14.11.2014 | Otakar Brandos

Trek / Putování po horách gruzínského Samegrelu. Treking s Tilakem 2014, soutěžní článek č. 8

Samegrelo - oblast rozkládající se v západní části Gruzie při hranici s Abcházií. Hornatá část nabízí vysoké štíty, průzračná jezera, zasněžené průsmyky a bohatou faunu i flóru. Navíc zde ani za týden pochodu v horách v …

14.11.2014 | Jan Černý

Cyklo / Cesta kolem světa: 30 000 km na kole a víc jak 550 dní na cestách

Bicykel na Novom Zélande

Cesta okolo světa na kole, 27 zemí a přes 18 měsíců na cestách. Zdá se vám to nereálné? Pro Karola Voltemára - cyklistu, cestovatele a konzultanta internetového marketingu ze Slovenska, to je realita. V rámci jeho …

13.11.2014 | TZ

Aktuality, chaty, naše hory
VESMÍR Mira Ceti, nejjasnější pulzující proměnná hvězda

Mira Ceti (omikron Ceti) je opravdu podivuhodná hvězda. Však nakonec její …

SNOW Ski areál Severák, ski areály v Jizerských horách

Ski areál na Severáku, se nachází v Hraběticíh v Jizerských horách. Najdeme …

SNOW Ski areál SkiArea Černý Důl, lyžařské areály v Krkonoších Snow

Lyžařský areál Černý Důl najdeme nedaleko Vrchlabí v Krkonoších, ve …

ROZHLEDNY Rozhledna Bohušův vrch u města Planá nedaleko Mariánských Lázní Rozhledna

Rozhledna Bohušův vrch stojí nad městečkem Planá nedaleko Mariánských …

SNOW Skiregion Valašsko, šest valašských ski areálů nabídne společný skipas

Lyžaři se letos ve Zlínském kraji dočkají významné novinky. Šest lyžařských …

VESMÍR Granulace, vrcholky konvektivních proudů ve Sluneční fotosféře Erupce

Sluneční granulace neboli zrnitost slunečního povrchu představuje …

OUTDOOROVÉ NOVINKY Capitan od Bushmanu vás v zimě zahřeje Zima

Rtuť teploměru pomalu klesá k nule, hodit by se tedy mohla kvalitní mikina. Co …

VESMÍR Velký vůz neboli Velká medvědice, nejznámější souhvězdí naší oblohy

Souhvězdí Velký vůz či správně souhvězdí Velká medvědice (Ursa Maior) je …

AKTUALITA Pozor na změnu otevírací doby Punkevní jeskyně Jeskyně

Punkevní jeskyně jsou z důvodu výstavby nové provozní budovy v měsících …

VESMÍR Fakule, oblasti zvýšeného záření fotosféry Slunce Slunce

Protáhnuté jasné oblasti ve fotosféře Slunce se nazývají fakule. Typická fakule …

ROZHLEDNA Rozhledna Milíře, vyhlídková věž u Rozvadova v Českém lese Rozhledna

Rozhledna Milíře je další z rozhleden Českého lesa. Nachází se u osady Milíře na …

SNOW Pec pod Sněžkou, ski areál Ski Area Snow

Lyžařský areál Pec pod Sněžkou najdeme jak název napovídá pod nejvyšším …

VESMÍR Schedar, nejjasnější hvězda souhvězdí Cassiopeia

Hvězda Schedar (také Schedir) neboli alfa Cas je nejjasnější hvězdou souhvězdí …

VESMÍR Enif, nejjasnější hvězda souhvězdí Pegas

Jméno hvězdy Enif (epsilon Peg) pochází z arabštiny. Podobně jako jména velké …

BOUDA Přístřešek pod vrchem Dubí, bivak ve Zlatohorské vrchovině Dubí

Na severovýchodním úbočí hory Dubí (558 m) ve Zlatohorské …

ROZHLEDNY Kurzova věž, rozhledna na Čerchově v Českém lese Kurzova věža

Rozhledna zvaná Kurzova věž stojí vrcholu hory Čerchov (1 042 m), jenž je …

VESMÍR Astronomická jednotka, jednotka pro měření vzdáleností ve Sluneční soustavě

Astronomická jednotka (AU) je jednotka vzdálenosti využívaná v astronomii …

VESMÍR Etamin, rudý obr v souhvězdí Draka Vesmír

Hvězda Etamin (gama Dra, gama Draconis) je nejjasnější hvězda v souhvězdí …

BOUDA Bivak na Velké Fatře, seník nad Dolním Harmancem Seník

Dobrých nouzových bivaků není nikdy dost. Ani těch na Velké Fatře. Na jeden takový …

VESMÍR Plejády, otevřená hvězdokupa v souhvězdí Býka Vesmír

Plejády zvané také Kuřátka jsou velice mladou otevřenou hvězdokupou v souhvězdí …

Ubytování podle pohoří
Orlické hory Roháče
Rychlebské hory Velká Fatra
Šumava Vysoké Tatry
Zábřežská vrchov. Další pohoří…
Sněžka Krkonoše, ubytování Štefánička Černé jezero Bezděz Zverovka Útulna Limba Javorníky Dolní Morava Praděd Hukvaldy Sahara Panská skála Mars Čachtický hrad Ortler Pálava Cirrostratus Fačkovské sedlo Neutronové hvězdy Pohorky Chopok
Počasí
Fáze Měsíce
29.11. První čtvrť 1. čtvrť 6.12. Úplněk úplněk 14.12. Poslední čtvrť 3. čtvrť 22.12. Nov nov
Bazar outdoorového vybavení

Rozhledna Milíře, Rozvadov
 21.11.2014 1 příspěvek
Velkorozměrová struktura vesmíru
Velikonoční přechod Krkonoš - s dětmi!
 21.11.2014 2 příspěvky
 19.11.2014 31 příspěvků
Bivak na Velké Fatře
 19.11.2014 2 příspěvky
Polární záře, barvy a proč tyto záře vznikají?
 17.11.2014 4 příspěvky
Ostravo, př. okolí Beskyd, hledá se spřízněná duše
 17.11.2014 2 příspěvky
Hledám chlapa, který rozdělá oheň, spraví píchlé k
 15.11.2014 3 příspěvky
Chata Ztracenka, Jeseníky
 14.11.2014 4 příspěvky
Ahoj sportovci, hledám nějakého sympatického muže,
 13.11.2014 2 příspěvky
 13.11.2014 2 příspěvky
Přechod Velké Fatry, Fatransko-tatranský Karpattre
 12.11.2014 6 příspěvků
Ukrajina, Užanský národní park a turistika na zápa
 09.11.2014 5 příspěvků

Redakce časopisu TREKING

Mobil: +420 723 091 330, +420 607 213 773
E-mail: redakce@treking.cz

E-shop - knihy a mapy online.
Portál o horách, trekingu, turistice, vysokohorské turistice, horolezectví, cykloturistice a cestování. Webové stránky magazínu Treking a Nakladatelství Sky s.r.o.

Statistiky návštěvnosti podle Google analytics.
Návštěvnost stránek měří Netmonitor.cz.

RSS  Mapa webu  Karpaty.net
Home Page | Časopis | Předplatné | Průvodce | Ceník inzerce | Soutěže | Seznamka | Kalendář akcí | Outdoor testy | Horské chaty | Fotogalerie | Archiv
Treky, turistika | Horolezectví | Cykloturistika | Cestování | Vesmír, astronomie | Turistická mapa online | Spolupracujeme