Počasí Počasí Satelitní snímky počasí Satelit Webkamery Kamery Kontakty Kontakty Eshop Eshop
Poslední aktualizace: 26.4.2017 , , svátek má
26.4.2017 | Tipy na výlet

Plesa v Západních Tatrách - Roháčích: Počet, rozloha a hloubka západotatranských ledovcových jezer

Roháče

Západní Tatry to nejsou jen táhlé travnaté hřebeny a nebo strmé skalní vrcholy v Roháčském hřebeni, ale také dlouhé a hluboké doliny s ledovcovými jezery …

26.4.2017 | Turistika

Jarní vycházka československým pohraničím: Trek v Moravskoslezských Beskydech s dotekem Hostýnsko-vsetínské hornatiny a Turzovské vrchoviny (1) / Fotogalerie k článku

Beskydy

Od mého posledního treku ve Slezských Beskydech už uběhly téměř tři měsíce. Za tu dobu jsem již parádně zapadl do stereotypu práce - spánek - nicnedělání …

26.4.2017 | Průvodce

Slovenský ráj a Muránska planina, turistický průvodce

Slovenský ráj je jedním z trojice nejnavštěvovanějších přírodních celků Slovenska. A také jedním z celků nejatraktivnějších. O jeho popularitu se zasloužily především …

25.4.2017 | Trek

Peaks of the Balkans, okružní trek v Prokletije (1): Z Vusanje do Valbony / Fotogalerie k článku

Gusinje

Můj známý z práce, kterému všichni říkáme Kalle, již několik let pořádá s dalšími svými přáteli, Heinzem a Sonjou trekové túry do různých nealpských částí Evropy. Nikdy …

24.4.2017 | Vysokohorská turistika

Za skalními okny na Rjavinu, celodenní julská klasika na méně známý vrchol poblíž Triglavu / Fotogalerie k článku

Rjavina

Pro dnešek se necháváme zlákat nabídkou našeho pana domácího a plánujeme výstup na opomíjený vrchol Rjavinu. Se synátorem vstáváme ještě za tmy a po předchozí …

24.4.2017 | Tipy na výlet

Chrastenský vodopád: Vodopád na Hamerské strouze u osady Chrastná nedaleko městečka Osečná v Ralské pahorkatině

Vodopád

Malebný Chrastenský vodopád má výšku dva metry, sklon asi 45° a připomíná mohutnou kaskádu. Výhodou tohoto vodopádu je stálý a dostatečný průtok …

22.4.2017 | Naše akce

Připomínáme XXXVIII. setkání na vrcholech, které se uskuteční již v sobotu 29. dubna 2017 na rozhledně Olšová v Oderských vrších!

Připomínáme, že v sobotu 29. dubna proběhne 38. setkání na vrcholech s Trekingem. Naplánujte si výlet do Oderských vrchů a přijďte nás navštívit …

21.4.2017 | Tipy na výlet

Turistika v Ralské pahorkatině, přes Jelení vrchy na skalní hrady Stohánek a Děvín / Fotogalerie k článku

Děvín

Dvoudenní výprava do Ralské pahorkatiny u Stráže pod Ralskem, kde na malém prostoru navštívíme sopečné čedičové kopce, středověké skalní hrady, historická …

20.4.2017 | Turistika

Podkarpatská Rus - údolí řeky Už, turistika v ukrajinských Východních Karpatech

Užok

Volba mezi Gambrinusem a Šarišem je jasná - Šariš. Sice se jedná o kvalitativně stejný patok, ale jelikož sedím na zahrádce příjemné hospůdky v centru Sniny, tak dát …

20.4.2017 | Vesmír

Nově objevená extrasolární planeta LHS 1140b by mohla být nejlepším kandidátem pro hledání známek života

Exoplaneta

Extrasolární planeta typu super-Země obíhající kolem červeného trpaslíka ležícího asi 40 světelných let od Slunce by mohla být novou držitelkou titulu 'nejlepší místo pro …

20.4.2017 | Průvodce

Západní Tatry - Roháče, turistický a trekový průvodce Západních Tater

Západní Tatry - Roháče. Kdo z turistů by neslyšel tato jména. Západní Tatry jsou snem řady turistů. A oprávněně. Roháče patří k jedněm z nejkrásnějších a nejvíce …

19.4.2017 | Trek

CDT - Continental Divide Trail 2016 (5): Etapa Pie Town - Grants (135 km)

CDT

Odcházet na trailu z města je vždycky těžký, ale z pohody v Toaster House je to ještě těžší. I malé café nám dost přirostlo k srdci. Trávili jsme tam s ostatními cely den …

19.4.2017 | Trek

Přechod hřebene poloniny Boržava: Hřebenovka nejkrásnější poloniny na Zakarpatské Ukrajině / Fotogalerie k článku

Boržava

Hřebenovka poloniny Boržava nám poskytuje jeden ze tří nejkrásnějších hřebenových přechodů, které lze v ukrajinských Karpatech podniknout. Z táhlého a poměrně oblého …

18.4.2017 | Turistika

Z Rokyty na Čeňkovu pilu, jarní turistika na Šumavě

Vydra

Autobus ze Sušice pomalu ukrajuje kilometry údolím proti proudu řeky Otavy. Od Čeňkovy pily se šplhá serpentinami do Srní a odtud pokračuje do nejvyššího bodu své cesty …

18.4.2017 | Průvodce

Karpattrek pas, Fatransko-tatranský Karpattrek

Fatransko-tatranský Karpattrek a pas vás zavede na hřebeny Malé Fatry, Chočských vrchů, Velké Fatry, Starohorských vrchů a Nízkých Tater. Fatransko …

13.4.2017 | Trek

Horami severozápadního Řecka aneb řecká národní trasa 03: Trek horami Gramos, Smolikas, Tymfi a Mitsikeli (2)

Řecké hory

Už od Drosopigi je se značkou problém, a tak platí stejné pravidlo jako v Gramu. Snažit se držet co nejblíž toho, co by mohla být Nula trojka a vystoupat až nad hranici …

13.4.2017 | Blog

Miluji česká média: Nevážně vážně o médiích aneb to opravdu nevymyslíš…

Média

Česká média hlavního proudu jsou v krizi již dlouhou dobu. Ztráta důvěry je způsobena nejen tím, že většinu z nich vlastní oligarchové s podivnou minulostí, ale i …

13.4.2017 | Svátky

Velký pátek: Jeruzalém - křížovou cestou v den ukřižování

Jeruzalém

Jeruzalém. Každý pátek v průběhu celého roku procházejí františkáni všechna zastavení Křížové cesty v Jeruzalémě. Jeden z pátků je ale výjimečný, je to Velký …

12.4.2017 | Průvodce

Velká a Šípska Fatra, turistický a trekový průvodce Velké Fatry

Turistický průvodce Velká Fatra popisuje jedno z nejkrásnějších, největších a nejromantičtějších pohoří nejen Slovenska, ale Západních Karpat vůbec. Pohoří …

12.4.2017 | Tipy na výlet

Nižná Kľaková - srdce Muráňské planiny, tip na výlet v jednom z nejkrásnějších koutů Slovenska

Muráňská planina

Za jednu z nejkrásnějších oblastí Slovenska považuji národní park Muránska planina (česky Muráňská planina) a k němu přiléhající část Stolických vrchů. Geo …

2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008

Rozloha geomorf. celků ČR
Oblasti a provincie Slovenska
Geomorfologické členění Slovenska

Aktuality, chaty, tipy na výlet, příroda a vesmír
Švarná Hanka
26.4.2017 / Ubytování
Upozorňujeme na změnu otevírací doby i kontaktů na beskydskou chatu Švarná Hanka
Skály
26.4.2017 / Naše vrcholy
Skalný, vrchol v Hostýnských vrších se zajímavými skalními útvary a zaniklým hradem
Motýl
25.4.2017 / Příroda
Soumračníkovití (Hesperiidae), nenápadní a drobní denní motýli
Otakárek
Otakárkovití (Papilionidae), nejkrásnější a také největší denní motýli světa
Alpy
25.4.2017 / Alpy
Berchtesgadenské Alpy, další z pohoří rakousko-německého pomezí
Ammergauské Alpy neboli Ammergauer Alpen, pohoří na hranicích Rakouska a Německa
Přístřešek
24.4.2017 / Ubytování
Přístřešek pod Kuželkem, tip na bivak v Hostýnských vrších
Motýl
22.4.2017 / Příroda
Lišajovití, snadno rozeznatelná čeleď nočních motýlů a přes den létajících "kolibříků"
Babočka
21.4.2017 / Příroda
Babočkovití: Nejznámější, nejkrásnější a nejpočetnější denní motýli jsou u nás zastoupeni 41 druhy
Střevlík
Střevlíkovití: Další z mimořádně početných čeledí brouků
Mlhovina
21.4.2017 / Vesmír
H II oblasti: Mračna mezihvězdné hmoty s ionizovaným vodíkem
Galaxie
Oblast H I. Mračno mezihvězdné hmoty s neutrálním vodíkem
20.4.2017 / Karpaty
Údolí narcisů, jedna z nejvýznamnějších přírodních rezervací ve Východních Karpatech na Zakarpatí
Šíp
20.4.2017 / Naše vrcholy
Hora Šíp: Rozložitý vápencový masív sevřený toky slovenských řek Váh a Orava

Pošlete nám tip na článek a nebo napište článek

Treking, turistika, zeměpisné rekordy…
Sopky v ČR Roháče, hřebenovka Osmitisícovky Viklany Nejvyšší vodopády ČR Hřebenovka, Považský Inovec Největší jeskyně ČR Jeseníky, hřebenovka Bludné balvany Bílé Karpaty, hřebenovka Mont Blanc, výstup Nízké Tatry, hřebenovka
Fáze Měsíce

25.04.2017 1 příspěvek
Libín, rozhledna v Šumavském podhůří
 25.04.2017 3 příspěvky
Ahoj všem. Najde se někdo,kdo by chtěl podniknout
 24.04.2017 1 příspěvek
 07.04.2017 2 příspěvky
Plavecký hrad, Plavecké Podhradie
 04.04.2017 1 příspěvek
Abcházie, rady pro zájemce o cestu do země
Nejvyšší pohoří České republiky
 30.03.2017 5 příspěvků
Jak vybrat kvalitní cestovní kufry a jiná zavazadl
 29.03.2017 5 příspěvků
Wildspitze a Urkundholm, výstup
 26.03.2017 4 příspěvky
Talkenschrein, Alker a Schoberspitze, Taury
 24.03.2017 1 příspěvek
Vliv temné hmoty na vývoj galaxií v raném vesmíru
 24.03.2017 2 příspěvky
4 slezské rozhledny za jarní rovnodennosti
Turistický batoh Ferrino Overland 50+10
 24.03.2017 1 příspěvek
Výstup na Großer Buchstein, Gesäuse
 20.03.2017 1 příspěvek
Kmeťov vodopád, nejvyšší vodopád na Slovensku
 20.03.2017 3 příspěvky
Luční bouda, Krkonoše
 20.03.2017 12 příspěvků
Velký a Malý Kriváň, Malá Fatra
 19.03.2017 3 příspěvky
Výstup na Hexenturm
 19.03.2017 2 příspěvky
Silická planina a Zádielská planina, turistika
 18.03.2017 1 příspěvek
Oblasti: Beskydy | Bílé Karpaty | Brdy | Broumovská vrchovina | Česká Kanada | České středohoří | České Švýcarsko | Český les | Český ráj | Doupovské hory | Drahanská vrchovina | Hanušovická vrchovina | Hornosvratecká vrchovina | Hostýnské vrchy | Chřiby | Javorníky | Jeseníky | Jevišovická pahorkatina | Jizerské hory | Králický Sněžník | Krkonoše | Krušné hory | Křivoklátská vrchovina | Litenčická pahorkatina | Lužické hory | Nízký Jeseník | Novohradské hory | Orlické hory | Pálava | Podyjí | Rakovnická pahorkatina | Ralsko | Rychlebské hory | Slavkovský les | Svitavská pahorkatina | Šluknovská pahorkatina | Šumava | Švihovská vrchovina | Vizovická vrchovina | Vlašimská pahorkatina | Vsetínské vrchy | Východolabská tabule | Zábřežská vrchovina | Zlatohorská vrchovina | Ždánický les | Železné hory | Žulovská pahorkatina | Branisko | Bukovské vrchy | Burda | Cerová vrchovina | Čergov | Čierna hora | Chočské vrchy | Kremnické vrchy | Krupinská planina | Kysucké Beskydy | Laborecká vrchovina | Levočské vrchy | Ľubovnianska vrchovina | Malá Fatra | Malé Karpaty | Muránska planina | Nízké Tatry | Ondavská vrchovina | Oravská Magura | Oravské Beskydy | Pieniny | Podunajská pahorkatina | Pohronský Inovec | Polana | Považský Inovec | Revúcka vrchovina | Roháče | Slanské vrchy | Slovenský kras | Slovenský ráj | Spišská Magura | Stolické vrchy | Strážovské vrchy | Súlovské skály | Šarišská vrchovina | Štiavnické vrchy | Tribeč | Velká Fatra | Veporské vrchy | Vihorlat | Volovské vrchy | Vtáčnik | Vysoké Tatry | Záhorie | Zemplínské vrchy
Home Page | Časopis | Průvodce | Ceník inzerce | Soutěže | Seznamka | Kalendář akcí | Outdoor testy | Horské chaty | Fotogalerie | Archiv
Treky, turistika | Horolezectví | Cykloturistika | Cestování | Vesmír, astronomie | Turistická mapa online | Spolupracujeme